هفت زن قدرتمند عرصه خرده‌فروشی

هفت زن قدرتمند عرصه خرده‌فروشی
هفت زن قدرتمند عرصه خرده‌فروشی

 

مدیرانی برای تمام فصول

در سال‌های اخیر و با از بین رفتن تقریبی کلیشه‌های جنسیتی موجود، زنان موفق در عرصه تجارت بسیار بیشتر از گذشته موفق به نشان دادن توانایی‌های‌شان شده‌اند.

 عرصه خرده‌فروشی هم خالی از این زنان تأثیرگذار نیست و به‌راحتی می‌توان موفق‌ترین‌های بانوان این عرصه را از بقیه متمایز کرد. نگاهی به هفت زن موفق در عرصه خرده‌فروشی دنیا خالی از لطف نیست.

 

کارول میروویتز (مدیر اجرایی TJX)

کارول میروویتز به‌عنوان رئیس اجرایی برند TJX، مسئول یک امپراتوری 3800 فروشگاهی با فروش 33 میلیارد دلاری است. کارول کسب‌وکاری را در یکی از داغ‌ترین و رقابتی‌ترین بازارهای خرده‌فروشی (مد و لوازم خانگی) که از ایالات‌متحده تا اروپای شرقی امتداد دارد، هدایت می‌کند. او از سال 1983 با این تجارت مشغول است و در سال 2006 مدیر شد و به سمت مدیر اجرایی رسید.

 

 

لورا آلبر (مدیرعامل ویلیامز سونوما)

لورا آلبر راه خود را به‌سمت گروه مبلمان مستقر در ایالات‌متحده رساند و از زمانی که در سال 2010 کنترل را به دست گرفته، تأثیر واقعی گذاشته است. او علاوه‌بر گسترش بین‌المللی و پیشرفت دیجیتالی برندش در موارد نیاز در همه مشاغل به استخدام زنان، بیشتر پرداخته است. آلبر ترسی ندارد که خارج از چارچوب فکر کند و با دیدگاه‌های خود درمورد فروشگاه‌های شاخص در کنگره‌های جهانی خرده‌فروشی تأثیر بگذارد.

 

 

مگی وو (مدیر مالی علی بابا)

زمانی که «علی‌بابا» در سال 1999 تأسیس شد، یک‌سوم از بنیانگذارانی که «جک ما» را مجاب کردند کسب‌وکار را آغاز کند، زن بودند. یکی از آنها «وی وو» معروف به مگی بود که از سال 2013 مدیر مالی غول فناوری و خرده‌فروشی چند کانالی شد. «وو» که مسئول امور مالی Alibaba Group Holding Limited است، مدیریت یک امپراتوری وسیع را برعهده دارد که از طریق بازارهای آنلاین و ابتکارات چندکاناله، عملیات تجاری و رایانش ابری را انجام می‌دهد. «وو» نه‌تنها یکی از قدرتمندترین زنان در خرده‌فروشی است، بلکه یکی از قدرتمندترین افراد در امور مالی در جهان هم محسوب می‌شود.

 

 

جودیت مک‌کنا (مدیر اجرایی بین‌المللی والمارت)

جودیت مک‌کنا، مدیر اجرایی سابق «آسدا» از سال 1996 با والمارت کار می‌کند و چند سال پیش به‌عنوان مدیر اجرایی بخش بین‌المللی این برند معرفی شد. این سمت باعث شده مک‌کنا در بیش از 6هزار فروشگاه در 28 کشور ازجمله بریتانیا و همچنین چین، برزیل و کانادا فعالیت خود را آغاز کند. مدیر خرده‌فروشی متولد میدلزبورو همچنین در هدایت استراتژی آنلاین والمارت نقش بسزایی داشته است.

 

 

باربارا رنتلر (مدیر اجرایی راس استورز)

باربارا رنتلر به تبدیل Ross Stores به یکی از بزرگ‌ترین خرده‌فروشان ایالات‌متحده کمک کرده است. رنتلر که تجارتی بزرگ دارد، طی 30 سال گذشته پله‌های ترقی را طی کرده و در سال 2014 به‌عنوان مدیر اجرایی راس استورز منصوب شده است. اطلاعات کمی درمورد رانتلر بیزار از مطبوعات وجود دارد. او ترجیح می‌دهد به اعداد اجازه صحبت کردن بدهد. از زمانی که او زمام امور را به دست گرفت، راس استورز هر سال رکورد فروش و سود خود را به ثبت رسانده و ارزش سهامداران افزایش یافته است. در آخرین سال مالی، فروش 10 درصد افزایش یافت و به 14.1 میلیارد دلار رسید و سود سال گذشته از 1.1 میلیارد دلار به 1.4 میلیارد دلار افزایش یافت.

 

 

ناتالی ماسنت (مدیر فارفچ)

ناتالی ماسنت، کارآفرین پیشگام، برند Net-a-Porter را در سال 2000 از آپارتمان خود در چلسی راه‌اندازی کرد اما به‌سرعت تا سال 2010 کسب‌و‌کار خود را گسترش داد و درنهایت برندش را به شرکت کالاهای لوکس سوئیسی به نام Richemont به مبلغ 50 میلیون پوند فروخت. در سال 2011 سایت پوشاک مردانه «پورتر» تأسیس و در سال 2014 مجله پورتر به‌عنوان رقیب «ووگ» راه‌اندازی شد. در سال 2017، او دومین دوره حرفه‌ای درخشان خود را پس از کناره‌گیری از سمت ریاست اجرایی Net-a-Porter آغاز کرد، چون به هیأت‌مدیره رقیب یعنی «فارفچ» ملحق شد و نقش رئیس مشترک را برعهده گرفت تا در کنار بنیانگذار و رئیسی به نام «خوزه نئوس» کار کند.

 

 

مری دیلون (مدیر اجرایی اولتا بیوتی)

مری دیلون، زن کهنه‌کار بازاریابی که در برندهایی ازجمله مک دونالد و گیتورید کار کرده از وقتی در سال 2013 سکان هدایت را به دست گرفت، برند زیبایی «اولتا» را متحول کرد. او یک برند درحال مبارزه را انتخاب و آن را به یک نیروگاه زیبایی تبدیل کرده است. اولتا با پشت سر گذاشتن «سفورا»، به بزرگ‌ترین برند زیبایی ایالات‌متحده تبدیل شده است. او این کار را با بردن چیزی که زمانی خرده‌فروشی محدود و متمرکز بر معاملات بود به‌سمت توده‌ها، انجام داده است. سهام اولتا در دوره دیلون 250 درصد افزایش یافته و با ارزش بازار 15 میلیارد دلار، اکنون بیش از خرده‌فروشانی مانند «میسیز» درآمد دارد.

 

منبع: Retail-week.com

تگها : ماهنامه تجارت طلایی , میسیز , زنان هنرمند , زنان قدرتمند , زنان قوی , زنان هدفمند , فارفچ , ووگ , مجله ووگ

اخبار مشابه

رتبه: بد خوب
طراحی سایت: مهریاسان