گفت‌وگو با علی ارجمندی موسس و مدیرعامل شرکت وی آر پارک

گفت‌وگو با علی ارجمندی موسس و مدیرعامل شرکت وی آر پارک
گفت‌وگو با علی ارجمندی موسس و مدیرعامل شرکت وی آر پارک

هر مرکز خرید یک وی آر پارک

امروزه در دنیایی که هوش مصنوعی تبدیل به سرگرمی شده است. ارتقای صنعت تفریحات و سرگرمی باید به‌روز و جذاب باشد، تکنولوژی وی آر (واقعیت مجازی) تنها پل ارتباطی مردم با نسل جدیدی از تفریحات خاص همراه با تکنولوژی روز دنیا در عصر دیجیتال است. وی‌آرپارک، پارکی متنوع از دستگاه‌های تفریحی وی‌آر است که امروزه هر مرکز خرید برای به روز بودن در صنعت تفریحات، نیازمند آن است.

با توجه به اهمیت صنعت تفریحات برای نوجوانان و بزرگسالان، در این شماره با علی ارجمندی، موسس شرکت وی‌آر پارک‌ها، در این رابطه گفت‌وگویی ترتیب داده‌ایم که در ادامه به آن می‌پردازیم.

در ابتدا خودتان را معرفی بفرمایید و از سوابق فعالیت در این حوزه برای مخاطبان ما بگویید؟

علی ارجمندی، موسس شرکت وی‌آر پارک هستم، فعالیت اصلی من از سال1374 در زمینه ایده‌پردازی و خلق محصولات مختلف آغاز شد و همچنین تا سال1392 و قبل از تاسیس وی‌آر پارک در سال1393، شرکت نابرنگ را در زمینه تبلیغات، چاپ و ایده‌پردازی، مدیریت می‌کردم. همکاری با مجموعه‌های بزرگ در حوزه صنایع تولیدی مختلف از افتخارات من است، بیش از 100طرح صنعتی و چندین ثبت اختراع در حوزه‌های گوناگون، جزو رزومه کاریم است.

 

 

چگونه ایده شکل‌گیری شرکت وی‌آرپارک به ذهنتان رسید؟

در سال92 در آمریکا، از عینک‌های وی‌آر (واقعیت مجازی) که درحال‌توسعه بوده و هنوز یک ماه از تولید آنها نگذشته و برای فروش به عموم هنوز به بازار عرضه نشده بودند، برای کار تبلیغات برند یک هتل استفاده کردم، بعد از ساخت اولین دستگاه به نام انتقال‌دهنده یا تله‌پورتر برای آن هتل، به این نتیجه رسیدم که در حوزه سرگرمی می‌توان از این تکنولوژی تازه متولدشده به‌خوبی استفاده کرد و اینگونه شد که ایده شکل‌گیری پارکی با مجموعه‌ای از دستگاه‌های واقعیت مجازی تفریحی با برند وی‌آر پارک در ذهنم نقش بست و با برگشت به ایران به همراه شعار ذیل اجرایی شد.

«چشم و گوش کافی نیست، پس تله‌پورتر رو ساختیم برای حس کامل انتقال به تمام بدن»

پس سال1393 تله‌پورتر شد اولین شبیه‌ساز تفریحی واقعیت مجازی در دنیا...

بله اشتباه نخواندید، با افتخار در مقابل غول‌های تکنولوژی، اولین تولیدکننده شبیه‌سازهای واقعیت مجازی در دنیا هستیم و همین‌طور اولین وی‌آرپارک دنیا را با بیش از 10آیتم در کشورمان و در شهر آمل و مجموعه اکسین آمل در سال1395 راه‌اندازی کردیم. وی‌آرپارک ما، 8ماه قبل از وی‌آرپارک گوانجوی چین و حدود دو سال قبل از وی‌آرپارک دوبی‌مال راه‌اندازی شد.

طی آغاز فعالیتتان و همچنین در روند فعلی با چه چالش‌هایی روبه‌رو هستید؟

 در آغاز کار، مهم‌ترین چالش این بود که چگونه مردم را با وی‌آر آشنا کنیم، چگونه به عموم مردم بگوییم که وی‌آرپارک یک کانسپت و شهربازی برای بچه‌ها و بزرگسالان است؟، به‌هرحال با ایجاد چند وی‌آرپارک به‌صورت مستقل، توانستیم با تبلیغات و حضور مردم در این وی‌آرپارک‌ها، و انتقال حس آنها ازسوی خودشان به یکدیگر، آرام آرام مخاطب عام و همین‌طور شهربازی‌داران و صاحبان صنعت تفریح را قانع کنیم که وی‌آرپارک اتفاق بسیار جذابی است. الان هم می‌خواهیم در قدم بعدی مجتمع‌های تجاری را قانع کنیم که بعد از هایپرها، سینماها و شهربازی‌های معمولی و ... این وی‌آرپارک است که بهترین ارزش افزوده را به مجموعه شما می‌دهد، چون برای بزرگسالان علاوه بر کودکان فضای تفریحی منحصربه‌فرد ایجاد می‌کند.

 

 

درحال‌حاضر چه تعداد محصولی در خط تولید دارید؟

امروزه وی‌آرپارک بیش از 25محصول شبیه‌ساز تفریحی تک‌نفره و گروهی منحصربه‌فرد تولید می‌کند که هیچ نمونه خارجی و داخلی از لحاظ ظاهر و فیزیکال دستگاه‌ها ندارد و کاملا تولیدات ما انحصاری و واقعی هستند؛ انواع شبیه‌سازها ازجمله ماشین، موتور، هواپیما، ترن، سینما، تله‌پورترها و... .

آیا می‌توانیم در بخش تولید به این شکوفایی برسیم که مدعی باشیم تا چندین سال آینده در این حوزه از واردات محصولات بی‌نیاز خواهیم شد؟

همانطور که برای اولین‌بار در ایران این محصولات را تولید کردیم، الان نیز بسیار فراتر از کشورهای رقیب درحال تحقیق و توسعه هستیم و اگر مشتری داخلی ترجیح ندهد که از فروشنده چینی یا مشابه دستگاهی خریداری کند، هرگز به واردات در این حوزه نیاز نداریم.

با تولید و راه‌اندازی شهربازی، شما و همکارانتان توانسته‌اید به تمام نیازهای فعالان بخش‌های مختلف این صنعت پاسخ دهید؟

بله وی‌آرپارک علاوه‌بر تولید محصولات خویش، توانایی هماهنگی و همکاری با شرکت‌های مختلف را در این صنعت برای راه‌اندازی شهربازی‌های گوناگون دارد.

مزیت رقابتی خود را با دیگر شرکت‌های مربوطه در چه می‌بینید؟

نرم‌افزار دستگاه‌های ما، گیم‌های وی‌آر را با دستگاه‌ها هماهنگ (سینک) می‌کنند. درصورتی‌که بیش از 90درصد شرکت‌های خارجی و ایرانی فیلم 360 یا فیلمی را که از محتوای وی‌آر گرفته شده است پلی می‌کنند و در واقع اصلا وی‌آر نیستند؛ و این یعنی هیجانی وجود ندارد. دوم، ظاهر منحصربه‌فرد و غیرمشابه در دنیا، دستگاه‌های ما از نظر اسکیل و ابعاد و اندازه و اینکه جنس فلزی و همچنین نزدیک بودن به واقعیت بسیار متفاوت با دستگاه‌های دیگران هستند و علاوه‌بر بچه‌ها، بیشتر بزرگ‌ترها نیز ترغیب به استفاده می‌شوند، درصورتی‌که دستگاه‌های شرکت‌های دیگر معمولا از متریال فایبر یا دیزاین‌های کودکانه پیروی می‌کنند. سوم، ما تنها شرکتی در دنیا هستیم که برای دستگاه‌ها گارانتی مادام‌العمر نرم‌افزار و همچنین به‌روزرسانی بازی‌های جدید به‌صورت رایگان را داریم که این بزرگ‌ترین امتیاز برای یک خریدار است.

در دو سال اخیر بیشترین سهم بازار شما از کدام شهرها بود؟

ما بیش از چند وی‌آرپارک داشته و نیز در 5مجموعه در سطح کشور دستگاه داریم که بیشترین فروش را در دو سال گذشته در تهران و شمال کشور داشته‌ایم.

 

 

یکی از مهم‌ترین بخش‌ها در یک شهربازی، ایمنی وسیله‌ها و بی‌خطر بودن آنها برای کودکان است برای این موضوع چه تمهیداتی اندیشیده‌اید؟

وی‌آرپارک اولین شرکت تولیدکننده در این حوزه است که دارای نشان ملی استاندارد بوده و از این رو با نظارت بازرسان این سازمان، همه موارد ایمنی و بی‌خطر بودن دستگاه‌ها برای کودکان و بزرگسالان رعایت و کنترل می‌شود.

از برنامه توسعه 5 ساله آینده خود برای ما بگویید؟

  در آینده علاوه‌بر وی‌آرهای خاص و منحصربه‌فرد که برنامه‌ریزی تولید آنها انجام شده، به‌صورت بسیار خاص روی تکنولوژی  واقعیت افزوده و همین‌طور میکس ریلیتی و بازی‌های گروهی از ترکیب هر سه مورد کار می‌کنیم.

اگر عملکرد شایان توجهی از شرکت وی‌آرپارک وجود دارد که تابه‌حال آنطور که باید به آن توجه نشده است بفرمایید؟

در گذشته بیشتر شهربازی‌ها مختص کودکان و نوجوانان بود، اما با راه اندازی شهربازی‌های جدید، حتی پدر و مادرها و بزرگسالان هم به راحتی به بهترین لذت و هیجان می رسند و بهتر است هر مرکز خرید یک شهربازی جذاب داشته باشد که علاوه بر ایجاد پاخور، به نوعی ارزش افزوده نیز محسوب می‌شود.

تگها : مجتمع تجاری , خرده فروشی , کسب و کار , ماهنامه تجارت طلایی , تکنولوژی , مرکزخرید , شهربازی , دوبی مال , تولید , تبلیغات , ایده پردازی , رقابت , سرگرمی , واقعیت مجازی , شبیه‌ساز , شرکت وی آر پارک , صنعت شهربازی , تولیدکننده , تفریحات

اخبار مشابه

رتبه: بد خوب
طراحی سایت: مهریاسان