گفت‌وگوی خواندنی با مدیر خلاق برند«دوپونت»

گفت‌وگوی خواندنی با مدیر خلاق برند«دوپونت»
گفت‌وگوی خواندنی با مدیر خلاق  برند«دوپونت»
گفت‌وگوی خواندنی با مدیر خلاق  برند«دوپونت»
مبارزات تمام نشدنی برای برتر شدن
در بین تمام برندهای لوکس دنیا، این روزها حداقل در فرانسه هیچ نامی به اندازه دوپونت پرتکرار نیست. این شرکت لوکس با هدایت مدیری خلاق به نام الیان کوروت در سال 2018 سودی بیش از همیشه نصیب برده و قصد گسترش دامنه فعالیت‌های خودش در زمینه تولیدات لوکس را دارد.
 آشنایی با تفکرات کروت در قالب گفت‍‌‌و‌گوی مجله ادگار با او، خالی از لطف نیست.
 
چه چیزی در سابقه دوپونت(S.T DUPONT)   برای شما جالب‌توجه است‌؟
146 سال پیش در یک روستای کوچک به نام FAVERGES) )که حدود 5 دقیقه با دریاچه انسی (Annecy) در نزدیکی مرز سوییس فاصله دارد و منطقه‌ای واقعا زیباست‌، یک جنتلمن آغازکننده تمام این فعالیت‌ها بود‌. ما هنوز آن کارخانه را را در آنجا داریم‌. او با توجه به نیاز افراد، شروع به عرضه اجناس چرمی و گزینه‌های سفارشی به دربار ناپلئون سوم کرد‌. 
 
 در آن سال‌هاچه نوع  سفارش‌هایی ساخته می‌شد‌؟
در سال 1936 ما یک سفارش ویژه از ماهاراجا پاسیالا در هند داشتیم‌. او به فروشگاه ما آمد و 100 کیف لوازم آرایش برای همسرانش سفارش داد‌. هر کیف باید محفظه‌ای برای لوازم آرایش و قسمتی برای یک فندک طلا می‌داشت‌. ما تصمیم گرفتیم به جای خرید‌، خودمان فندک‌ها را بسازیم و به این ترتیب ساخت فندک را شروع کردیم‌. 
 
چقدر از تجارت شما به ساخت گزینه‌های سفارشی اختصاص دارد‌؟
برای ما دوپونت یک برند و نام تجاری منحصربه‌فرد محسوب می‌شود‌. درآمد سالیانه ما حدود 20 تا 25 میلیون یورو است که 10 درصد آن از سفارشات اختصاصی تامین می‌شود، اما این سفارشات از آن جهت که ذهن خلاق صنعتگران ما را درگیر می‌کند و آنها را به هیجان می‌آورد از اهمیت بالایی برخوردار است‌. 
 
فندک مشهور S.T DUPONT    چطور ساخته شد‌؟
نفت موجود در فندک‌های نفت‌سوزی که در گذشته استفاده می‌شدند در جیب افراد نشت می‌کرد و این باعث شد ما فندک‌های گازسوزی که در سال 1941 ثبت اختراع کردیم را  بسازیم‌. ما اولین نام تجاری بودیم که این کار را انجام دادیم و اینطور بود که فندک‌های دوپونت اینقدر مشهور شدند‌. 
 
درباره پیشرفت این نام تجاری بعد از این ماجرا بگویید‌؟
جکی کندی (Jackie Kennedy‌‌) و تمام دوستانش فندک‌های ما را پسندیده بودند و دوست داشتند یک خودکار شیک و برازنده برای ست کردن با آن داشته باشند و ما خودکار‌، لوازم تحریر و کیف‌هایی نیز طراحی کردیم‌. 
 
فندک‌ها و خودکار‌ها از چه جنسی ساخته می‌شوند‌؟ 
بیشتر آنها دست‌ساز هستند‌، اکثرا از برنج با روکش طلا‌، نقره‌، پلادیوم یا پلاتین هستند‌ که با دست 6 لایه لاک الکلی به آن می‌زنیم‌.  هر لایه پخته‌، و جلا داده می‌شود و در نتیجه ساخت هر خودکار به طور میانگین حدود 30 ساعت زمان می‌برد. اگر یک خودکار دوپونت را آتش بزنید به دلیل فلز استفاده شده در آن و نسوز بودنش‌، هیچ اتفاقی نخواهد افتاد‌؛ خودکار فقط داغ می‌شود و هیچ صدمه‌ای نمی‌بیند‌.
 
با شروع کارتان در دوپونت چه تغییراتی در آن ایجاد کردید‌؟
زمانی که من به دوپونت ملحق شدم‌، این شرکت اصلا در وضعیت خوبی نبود‌، زیرا 10سال پیش ما پوشاک متنوع مردانه عرضه می‌کردیم‌. من بر این باور بودم که این اصلا کار درستی نیست، بنابراین به این کار خاتمه دادم‌. بنده قصد داشتم به ریشه و اساس پایبند باشم و فکر نمی‌کنم یک سوپرمارکت از اجناس شیک، با تولید همه نوع کالا، ایده خوبی باشد‌. من ترجیح می‌دهم بر هسته کار تمرکز کنم و اساس و معنی کار را از دست ندهم‌. 
 
جایگاه این نام تجاری را در سال‌های آینده چطور می‌بینید‌؟
ما در مسیر لوازم تزیینی مانند اجناس چرمی‌، فندک و خودکار  و همچنین ساعت که با توجه به نزدیکی ما به مرزهای سوییس و داشتن صنعتگرانی در هر 2 سمت کاملا امکانپذیر است، گام برمی‌داریم. کانون توجه ما بر صنعتگری سنتی با ویرایش نو خواهد بود‌. به عنوان مثال می‌توانم از کلکسیون‌های Picasso products )) و ( Star War ) نام ببرم‌. 
 
ساعت‌های دوپونت به نسبت خودکار و فندک‌ها قیمت مناسب‌تری دارند‌. دلیل آن چیست‌؟
بله‌، تقریبا همین‌طور است، زیرا قصد رقابت با سازنده‌های ساعت قدیمی سوییس را نداریم‌. کاری که ما در بهترین حالت انجام می‌دهیم ادغام مکانیسم با طراحی کلاسیک است که قدرت هسته‌ای ما را شکل می‌دهد‌. 
 
 
نگرش شما درباره استفاده از تکنولوژی در این نام تجاری چیست‌؟
ما به اضافه کردن کمی فناوری به برندمان علاقه‌مند هستیم‌. یک فناوری ساده مانند ساخت نازک‌ترین فندک در جهان که یک دستاورد بزرگ بود‌. در واقع  از این فندک برای روشن کردن شمع استفاده می‌کنند.
 
فندک‌های مخصوص سیگار شما هم کاملا پیشرفته هستند‌؟
معمولا افرادی که سیگار می‌کشند از 2 نوع مختلف فندک استفاده می‌کنند‌؛ فندک با شعله ملایم و شعله آبی، اما ما فندک‌هایی مخصوص سیگار داریم‌ که در آنها هر 2 شعله را در یک فندک ادغام کرده‌‌ایم. 
 
آیا قادر هستید میزانی از اتصال و به هم پیوستگی به محصولات خود بدهید‌؟
همه این کار را انجام می‌دهند، اما ما دلیل خوبی برای این کار داریم‌. ما تراشه‌ای را در کیف‌های چرمی خود قرار می‌دهیم که به وسیله بلوتوث به موبایل شما متصل می‌شود و چنانچه کیف خود را فراموش کنید و بیشتر از 7 متر از آن دور شوید به شما هشدار می‌دهد‌. من امیدوارم بتوانیم تا آخر امسال از این فناوری در فندک‌های خود نیز استفاده کنیم‌.

اخبار مشابه

رتبه: بد خوب
طراحی سایت: مهریاسان