گرانی و کمیابی مصالح ساختمانی

گرانی و کمیابی مصالح ساختمانی
گرانی و کمیابی مصالح ساختمانی
گرانی و کمیابی مصالح ساختمانی
چندین سال است که فروش مسکن راکد مانده، اما اکنون که کالاها و مصالح ساختمانی گران شده این بازار ظاهراَ رونق گرفته است.
اگرچه صنعت ساختمان‌سازی در پی گران شدن مصالح ساختمانی دچار مشکل و گاها رکود شده است، اما ملک‌هایی که تا چند ماه پیش برای فروش راکد مانده بودند امروز مشتری زیادی پیدا کرده‌اند و البته خرید و فروش هم دچار پیچیدگی‌های متعدد شده است.
 
معطل ماندن ساخت‌وساز
به گزارش پایگاه خبری تجارت طلایی به نقل از فارس، معمار تجربی که سال‌ها در صنعت ساخت و ساز به کار مشغول است گران شدن ناگهانی وسایل اولیه ساخت و ساز را مشکل بسیاری از فعالان این حوزه می‌داند و به خبرنگار فارس می‌گوید: گرانی مصالح ساختمانی باعث شده است تا ساخت و ساز راکد شود، اما از طرفی قیمت مسکن افزایش یابد.
امیری که ۵۰ ساله به نظر می‌رسد، ادامه می‌دهد: گرانی آهن آلات ساختمانی به عنوان یکی از مصالح اولیه سبب رشد حباب‌گونه در بازار مسکن شده است و علاوه بر گرانی، بسیاری از فروشندگان آهن آلات نیز راضی به فروش کالای خود به دلیل نوسان نیستند.
 
ترس از فروش مسکن
زن جوانی که قصد فروش ملک پدری خود را در ۵ سال گذشته داشته است، عنوان می‌کند: مدتها بود که هرچه خانه را برای فروش به مشاوران املاک می‌سپردم خبری از مشتری و فروش نبود.
مرضیه می‌افزاید: این روزها مشاوران املاکی که چند سال قبل خانه را به آنها سپرده بودم مشتری برای خرید خانه می‌فرستند اما از طرفی چون نگران هستم بعد از فروش نتوانم خانه مناسبی جایگزین این ملک کنم و یا گرانی صعودی وارد بازار مسکن شود، جرات فروش ندارم.
 
تزیینات داخلی ساختمان
یک اجراکننده حرفه‌ای کابیت ام‌دی‌اف و تزیینات داخلی ساختمان نیز با گلایه از وضعیت قیمت ورقه ام‌دی‌اف به خبرنگار فارس می‌گوید: علاوه بر چند برابر شدن قیمت این ورقه‌ها، ظرف ۲ ماه اخیر بسیاری از مراکز از فروش ورق‌ها امتناع می‌کنند.

اخبار مشابه

رتبه: بد خوب
طراحی سایت: مهریاسان