«گابیانی» دست‌‌سازی استادانه برای شما

«گابیانی» دست‌‌سازی استادانه برای شما
«گابیانی» دست‌‌سازی استادانه برای شما

چرم گابیانی یکی از برندهایی است که با وجود سابقه نه‌چندان طولانی در همین مدت کوتاه توانسته جای خود را در صنعت چرم کشورمان باز کند.‌این برند که برگرفته از نام قدیم اصفهان است، تجربیات کسب‌شده از سوی بنیانگذارش در سفر به فرانسه را با تکنولوژی روز داخلی ترکیب کرده و محصولات چرمی خاص را در اختیار مشتریانش قرار می دهد. به بهانه آشنایی بیشتر با این برند، مصاحبه‌ای با مریم احمدیان، مدیر عامل چرم گابیانی ترتیب داده‌ایم که در ادامه می‌خوانید.

لطفا یک بیوگرافی کوتاه از خودتان برای مخاطبانمان بفرمایید و پیرامون سابقه فعالیت برند «چرم گابیانی» توضیحاتی ارائه دهید.

من مریم احمدیان، بنیانگذار و مدیرعامل چرم گابیانی هستم و خود را یک مهندس هنرمند می‌دانم! کسی که در رشته‌های فنی مهندسی تا کارشناسی‌ارشد پیش رفت ولی ذوق هنری همواره، حتی در مدیریت شرکت‌های بزرگ صنعتی همراهم بوده است. کودکی من با بوی چرم و مشاهده دست‌سازهای استادانه و خلاق پدرم گذشت و رفته‌رفته شغل مورد‌علاقه‌ام را پیدا کردم. گابیانی نام قدیم اصفهان در دوره‌های مختلف تاریخی از جمله دوران کاوه آهنگر بوده است و به پشتوانه میراث خانوادگی و دانش و تجربه‌ام درصنعت، در اسفند‌ماه سال 1399 تاسیس شد.

تنوع محصولات برند «چرم گابیانی» چگونه صورت گرفته است؟

یک‌سال پیش از ثبت برند گابیانی با تحقیقات در بازار داخلی و یک سفر کاری 3ماهه به پاریس با بررسی بازارهای بین‌المللی و داخلی کمبود یک برند لوکس دست‌دوز و تمام چرم را در ایران به‌شدت احساس کردم. پس از آن با یک استراتژی برای به‌دست‌آوردن بخش‌های دنج بازار، شروع به خلق کفش‌های تمام‌دست‌دوز با تمرکز به لاین اختصاصی‌دوزی کردم. یک بوتیک با معماری و فضای اصیل و با آرامش برای همگامان خود در محله جلفای اصفهان و در یک هتل تاریخی مهیا کردیم.

رفته‌رفته با شکل گرفتن بازار و افزایش تقاضا، لاین سری‌دوزی و سفارشی‌دوزی گابیانی ایجاد شد.

برند «چرم گابیانی» درحال‌حاضر دارای چند شعبه است و این شعب در کدام شهرها قرار دارند؟

در همان برنامه اجرایی اولیه تمرکز ما بر هوشمندسازی فرآیندها و فروش بود و در راستای برنامه سه‌ساله خود درحال‌حاضر با تمرکز بر فروش b2c و b2b آنلاین در اصفهان و دوبی دارای شعب فعال هستیم.

با توجه به اینکه محصولات شما دست‌دوز هستند، دغدغه شما در طراحی محصولات چیست و فرآیند طراحی محصولات برند «چرم گابیانی» به چه صورت است؟

با توجه به حفظ اصول ارگونومی و سلیقه مردان و زنان ایرانی ابتدا اسکچ‌های اولیه طرح ازسوی تیم طراحی گابیانی، برای استادکار پستایی (مدلیست کفش) ارسال می‌شود.

استادکار طرح اولیه را با در‌نظر‌گرفتن راحتی و کاربردی بودن مدل کفش نهایی و برای کفاش جهت طی مراحل انتهایی ارسال می‌کند. نمونه‌های اولیه برای تست ساخته و پس از طی کردن تست‌های فنی و ارگونومیک، یک‌سری کفش تولید می‌شود.

یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های طراحان گابیانی ادغام استایل و راحتی بوده که کار بسیار سختی است.

درحال‌حاضر چند نیروی انسانی در مجموعه شما مشغول به فعالیت هستند و استخدام نیروی انسانی در «چرم گابیانی» طی دو سال اخیر چگونه بوده است؟

گابیانی درحال‌حاضر 10نفر نیروی مستقیم و 25نفر نیروی غیرمستقیم دارد که به‌صورت پیمانی با شرکت همکاری می‌کنند.

در دو سال اخیر، چالش منابع انسانی برای بسیاری از سازمان‌ها مانند ما بغرنج بود و به‌خاطر نیاز به تخصص بیشتر به برون‌سپاری روی آوردیم.

لطفا پیرامون برنامه‌های آتی برند «چرم گابیانی» در حوزه‌های توسعه شعب، طراحی محصولات و برنامه‌هایی برای رضایت مشتری توضیح دهید.

درحال‌حاضر تمرکز برند چرم گابیانی بر هوشمندسازی کسب‌وکار خود و فروش آنلاین به شیوه‌ای متمایز و در کنار آن صادرات است و حقیقتا به‌دنبال فروش حضوری نیستیم.

در بحث طراحی محصولات، اول از همه به‌دنبال تمرکز بیشتر بر اختصاصی‌سازی به‌خصوص برای افراد دارای عارضه هستیم. با مشاوره از پزشکان و مهندسان درحال تحقیقات اولیه برای این امر هستیم.

در سال جاری به دنبال بهبود وفادارسازی مشتریان با الگوگیری از برندهای لوکس دنیا هستیم. برنامه‌هایی از قبیل پالیش و تعمیر رایگان، بازگشت وجه از خرید، پروموشن‌ها و گیمفیکشن‌های اختصاصی ازجمله برنامه‌های ویژه ما در سال جدید هستند.

توان رقابتی صنعت چرم ایران را در بازارهای جهانی چطور ارزیابی می‌کنید؟ آیا صادرات محصول هم دارید؟

از لحاظ فنی، توان نیروهای طراح و تولید برابری می‌کند اما از لحاظ مواد اولیه عقب هستیم. در سال1401 بعد از دو تجربه موفق در دوبی، دفتر دایم خود را مستقر کردیم و سابقه صادرات به دو کشور دیگر را داریم.

با توجه ‌به عدم حضور برندهای خارجی در کشور فکر می‌کنید برندهای ایرانی در این مدت چقدر موفق عمل کرده‌اند؟

فکر می‌کنم از فضای ایجادشده به‌خوبی در صنعت ریتیل و فشن استفاده شد و برندهای ایرانی توانستند مشتری سختگیر ایرانی را به خود وفادار کنند.

در دو سال اخیر، چه افتخاراتی کسب کرده‌ و چه تغییراتی را در مجموعه‌های خود ایجاد کرده‌اید؟

فرآیند خلق یک کفش دست‌دوز زمانبر و بسیار حساس است و همانطور که اشاره کردم چند پروژه صادراتی و سازمانی طی این دو سال انجام شدند که مهم‌ترین چالش سازمان ما در دو سال اخیر بود و نیازمند تغییر در چارت سازمانی و مدیریت پروژه چابک که به‌خوبی انجام شد و واقعا به آن افتخار می‌کنم.

به عنوان سوال پایانی، از بزرگ‌ترین چالش‌هایی که در سال‌های فعالیت خود در این صنعت داشته‌اید مواردی را برای مخاطبان‌مان بیان بفرمایید.

این جواب کلیشه‌ای و همیشگی تولیدکنندگان است که متاسفانه هر سال هم تکرار می‌شود. نوسان قیمت ارز و عدم ثبات بازار در دو بخش صادرات و مواد اولیه واقعا معضل بزرگی است. گاهی تولیدکننده مواداولیه حاضر به فروش مواد خود مانند چرم حتی به قیمت روز هم نیست.

تگها : خرده فروشی , هوشمندسازی , کسب و کار , صنعت فشن , ماهنامه تجارت طلایی , برند , فروش آنلاین , طراحی , وفاداری مشتریان , رقابت , صنعت چرم , وفادارسازی , تولیدکننده , چرم گابیانی

اخبار مشابه

رتبه: بد خوب
طراحی سایت: مهریاسان