کندی عرضه ارز در بازار ثانویه

کندی عرضه ارز در بازار ثانویه
کندی عرضه ارز در بازار ثانویه
معضلات اجرایی مشکل ساز شده است
رییس کمیسیون اقتصادی مجلس عنوان کرد که هر چند ایجاد بازار ارز ثانویه به لحاظ محتوایی و برنامه ای کار ارزشمندی است، اما در اجرا مشکلاتی دارد.
 
به گزارش پایگاه خبری تجارت طلایی به نقل از اقتصادآنلاین محمدرضا پورابراهیمی در گفت و گو با خبرنگار پارلمانی اقتصادآنلاین گفت: بازار ارز ثانویه طرح مورد نظر مجلس هم بوده و بابت ایجاد و به رسمیت شناختن این بازار، مجلس از دولت حمایت می کند، اما هر چند که بازار ارز ثانویه به لحاظ محتوایی و برنامه ای کار ارزشمندی است، اما در اجرا مشکلاتی دارد.
 
وی با بیان اینکه مجلس در مورد نحوه اجرای بازار ارز ثانویه انتقاداتی به دولت دارد، اظهار داشت: در شرایطی که باید ارائه ارز ناشی از صادرات پتروشیمی، صادرات محصولات فولادی و صادرات محصولات غیر نفتی با کیفیت و با سرعت انجام شود،  متاسفانه این روند به کندی پیش می رود و این کند بودن ارائه ارز مشکلاتی را ایجاد کرده است.
 
پور ابراهیمی در ادامه افزود: بسیاری از شرکت های پتروشیمی و فولادی به شکل غیر مستقیم وابسته به دولت هستند و دولت باید تلاش کند که بازار ارز ثانویه تعدیل شود و از این حرکت آهسته ای که دارد، خارج شود و با سرعت خوبی حرکت کند که حتما باید این کار انجام شود.
نماینده مردم کرمان و راور در مجلس با بیان اینکه میزان صادرات غیر نفتی 45 تا 50 میلیارد دلار است، گفت: کل نیاز کشور در حوزه تامین کالاهای غیر اساسی 30 میلیارد دلار است و اگر این ارز با سرعت و با کیفیت بیشتری به بازار ارز ثانویه بیاید، بازار تعدیل می شود.
 
رییس کمیسیون اقتصادی مجلس در پایان تاکید کرد: البته متاسفانه فعلا آهسته بودن این حرکت، مانع از تعدیل بازار شده است که انتظار داریم دولت هر چه سریع تر اقدامات لازم را برای رفع این مشکل انجام دهد.

اخبار مشابه

رتبه: بد خوب
طراحی سایت: مهریاسان