کتاب چگونه مدیرکل شویم

کتاب چگونه مدیرکل شویم
کتاب چگونه مدیرکل شویم

چگونه مدیرکل شویم؟

کتاب چگونه مدیرکل شویم (راهکارهای رسیدن به قله پیشرفت در سازمان) نوشته جفری جی‌فاکس بوده که علیرضا جلیلی آن را به فارسی ترجمه کرده است.

اگر شما این کتاب را خریده‌اید، مشتاق پیشرفت هستید. اگر شخص دیگری این کتاب را به شما داده، پس او فکر می‌کند که مشتاق پیشرفت هستید. اشتیاق برای پیشرفت و بهتر شدن، مشارکت، تاثیرگذاری، ایجاد شغل، رشد حرفه‌ای، موفقیت یا مدیرکل سازمان شدن عالی است. مدیرکل، فردی است که مسئولیت کلیدی مدیریت دارایی‌ها و هدایت یک سازمان را برعهده دارد. این فرد می‌تواند مدیر یک مدرسه، شریک تجاری، فرمانده نظامی، اسقف اعظم یا حتی ملکه باشد، ولی از القاب و عناوین مدیرکل یعنی رئیس. پس اگر می‌خواهید رئیس شوید، این کتاب برای شما نوشته شده است.

عوامل متعددی می‌توانند مسیر مدیرکل شدن را تحت تاثیر قرار دهند؛ خصوصیات شخصیتی، عادت‌های کاری، مهارت‌ها، زمان‌بندی، رقبا، حامیان، شانس، شرایط وغیره.

این کتاب به شما کمک می‌ کند تا عادت‌های کاری بهتری پیدا کنید، از مهارت‌های‌تان بیشترین بهره را ببرید، زمان‌بندی بهتری داشته باشید، بر شرایط نامطلوب تاثیر بگذارید، حامیان‌تان را افزایش دهید و از رقبای‌تان سبقت بگیرید.

تمامی نکات این کتاب از موارد تجربی وعملی نشات گرفته شده است. ایده‌های مطرح شده بر پایه واقعیت‌های کسب‌وکار و ماهیت سازمان بوده و در هیچ کلاس و دوره مدیریتی به این شکل و صراحت تدریس نمی‌شوند؛ ایده‌هایی صریح، رک، صادقانه عموما بدون قضاوت و در نهایت به سادگی قابل مطالعه، درک و اجرا.

بسیاری از پیشنهادات این کتاب به صورت تاکیدی ودر قالب بایدها و نبایدها بیان شده‌اند، زیرا برگرفته از واقعیت‌های محیط کار هستند و نه رویاها یا یک مدینه فاضله. محتوای کتاب نه‌تنها به شما کمک خواهد کرد تا در مسیر کاری و حرفه‌ای خود رشد کنید، بلکه مشاهدات و نکات گفته شده می‌تواند در زندگی و فعالیت‌های شخصی شما نیز مفید واقع شود.

راحت‌ترین کار برای مدیرکل شدن این است که کسب‌وکار کوچکی را خریده، یا از ابتدا بسازید(بسیارند افرادی که مدیرکل شرکتی هستند که نفراتش از تعداد انگشتان یک دست تجاوز نکرده و درآمد آن نیز با انگشتان دست دیگر قابل محاسبه است) اما اگر تصمیم دارید مسیر شغلی موفقی در یک سازمان بزرگ داشته باشید، این کتاب به طور شگفت‌آوری به کار شما خواهد آمد. و البته اگر بخواهید کسب‌وکار خودتان را هم اداره کنید، باز هم این کتاب عصای دست‌تان خواهد بود.

مترجم در قسمتی از سخنان خود می‌گوید:« کتاب‌های زیادی در زمینه مدیریت و اصول کسب‌وکار برای مدیرانی که به خودآموزی اهتمام می‌ورزند، نوشته شده است. اما متاسفانه بسیاری از آن‌ها به جای ارائه نکات عملی به بیان تئوری‌های پیچیده یا ایده‌آل‌گرایی پرداخته‌اند که نتیجه این امر نیز گمراه کردن مخاطب و ایجاد سرخوردگی ناشی از ناتوانی در به‌ کار بستن این راهکارها خواهد بود».

کتاب «چگونه مدیرکل شویم» توسط انتشارات «ادیبان روز» منتشر و در اختیار علاقه‌مندان قرار گرفته است.

تگها : ماهنامه تجارت طلایی , معرفی کتاب , معرفی یک کتاب , کتاب خوب , کتاب خوب بخوانیم , کتاب چگونه مدیرکل شویم , چگونه مدیرکل شویم؟

اخبار مشابه

رتبه: بد خوب
طراحی سایت: مهریاسان