کتاب مدیریت استراتژیک خرده‌فروشی

کتاب مدیریت استراتژیک خرده‌فروشی
کتاب مدیریت استراتژیک خرده‌فروشی

مدیریت استراتژیک خرده‌فروشی

 

کتاب مدیریت استراتژیک خرده‌فروشی (مطالعه موردی خرده‌فروشی‌های سنتی تا خرده‌فروشی‌های آنلاین بین‌المللی) توسط یوآخیم زنتس، دیرک مارشت و هانا اسکرامکلین نوشته شده و دکتر سیدرضا جلال‌زاده به همراه فاطمه صابریان آن را به فارسی ترجمه کرده‌اند.

خرده‌فروشی یکی از بزرگ‌ترین صنایع جهان، دائما در حال تغییر است و سرعت این تغییر در دهه گذشته شتاب بیشتری یافته است. از دیدگاه بازاریابی، خرده‌فروشان به مصرف‌کنندگان نزدیک‌تر از تولیدکنندگان هستند. خرده‌فروشان مرحله نهایی در زنجیره بازاریابی و نقطه تماس بین مصرف‌کنندگان و محصولات تولیدی هستند. آنچه یک روز روشی ساده برای انجام کسب‌وکار بود، اکنون به مساله‌ای بسیار پیچیده در مدیریت بازاریابی تبدیل شده است. در کشورهای بسیار توسعه‌یافته، خرده‌فروشان نقش رهبری مضاعفی را در هر شبکه توزیع ایفا می‌کنند. از این گذشته بین‌المللی شدن به تغییرات شگرفی منجر شده است. خرده‌فروشان محلی یا ملی به‌طور فزاینده‌ای به صورت بازیگران عرصه جهانی با عملیات در سراسر دنیا توسعه می‌یابند.

این کتاب به توسعه پویای خرده‌فروشی پرداخته است. تمرکز اصلی کتاب بر مفاهیم راهبردهای گوناگون پذیرفته شده توسط شرکت‌های خرده‌فروشی و اجرای آنها در عمل است. این کتاب یک کتاب درسی عادی یا مجموعه‌ای از مطالعات موردی نیست، هدفش نشان دادن سوالات پیچیده و گوناگون مدیریت خرده‌فروشی به شکل چند درس است که در آن هر درسی، یک خلاصه موضوعی از مسائل اصلی را ارائه داده و آنها را از طریق یک مطالعه موردی جامع نشان می‌دهد. نمونه‌ها همگی شرکت‌های خرده‌فروشی شناخته‌شده بین‌المللی هستند تا درک آنچه در مدیریت خرده‌فروشی راهبردی دخیل است، تسهیل و بهترین شیوه‌ها نشان داده شود.

این کتاب در اصل دانشجویان رشته‌های مدیریت بازرگانی، بازاریابی و مدیریت را مخاطب قرار می‌دهد. همچنین کارورزان در صنعت کالاهای مصرفی و شرکت‌های خرده‌فروشی که تمایل دارند اطلاعات موجز و عملیاتی، پیرامون موضوعات کنونی خرده‌فروشی کسب کنند، از آن بهره خواهند برد.

کتاب مدیریت استراتژیک خرده‌فروشی در آموزش به‌عنوان مبنایی برای مطالعات موردی به کار می‌رود. مطالعات موردی به شیوه‌ای تلفیق می‌شوند که محتوای اضافی و کاربردهای ویژه دروس انفرادی را ارائه کنند.

 

تگها : خرده فروشی , صنعت خرده فروشی , ماهنامه تجارت طلایی , کتاب , ریتیل , بازاریابی , مدیریت , مدیریت بازرگانی , توسعه پویا , بین المللی , خرده فروشی آنلاین , مدیریت خرده فروشی , دکتر سیدرضا جلال‌زاده , یوآخیم زنتس , دیرک مارشت , هانا اسکرامکلین , ترجمه

اخبار مشابه

رتبه: بد خوب
طراحی سایت: مهریاسان