کاهش استخدام فصلی صنعت خرده‌فروشی در ماه نوامبر

کاهش استخدام فصلی صنعت خرده‌فروشی در ماه نوامبر
کاهش استخدام فصلی صنعت خرده‌فروشی در ماه نوامبر

استخدام نیرو در قسمت‌های گوناگون صنعت خرده‌فروشی در ماه نوامبر با کاهش چشمگیری مواجه شد.

 گسترش ویروس کرونا با ایجاد اختلال در چرخه صنایع گوناگون سبب تضعیف عملکرد و در نتیجه کاهش استخدام نیروی انسانی شده است. طبق آمار ارائه شده از مرکز تحقیقات و مشاوره تجاری گرِی اند کریسمس(grey&cristmas) در ماه نوامبر سال 2020، تعداد 302هزارو100 شغل در زمینه‌های گوناگون صنعت خرده‌فروشی ایجاد شده و نسبت به نوامبر سال گذشته که این عدد 466هزارو400 بوده، دچار کاهش شده است. آمار کلی نشان از کاهش 5/12درصدی موقعیت‌های شغلی ایجاد شده در این فصل نسبت به زمان مشابه در سال گذشته دارد.

به گفته اندرو چلنجر، مدیر مرکز مشاوره گری اند کریسمس، «ماه نوامبر ماهی است که معمولا خرده‌فروشان نیروهای خود را اضافه می‌کنند اما امسال شرایط عادی نبوده و کاهش آمار استخدام‌ها را شاهد بودیم.»

وی همچنین اضافه کرد: «باتوجه به افزایش بیماری کرونا در سطح جهان به‌طور کلی خریدهای حضوری بسیار کاهش یافته و موارد استخدام در زمینه‌های حمل و نقل و انبارداری افزایش یافته است.»    

حمل‌و‌نقل و انبارداری مجموعا 260هزارو800 شغل در ماه نوامبر را شامل و با افزایش 118درصدی نسبت به زمان مشابه در سال 2019 مواجه شده‌اند. سال گذشته حدود 119هزارو400 شغل مربوط به این دو گروه شغلی بودند.

 

تگها : خرده فروشی , ماهنامه تجارت طلایی , کرونا ویروس , حمل و نقل , کرونا , استخدام , انبارداری , کریسمس , استخدام فصلی , نوامبر

اخبار مشابه

رتبه: بد خوب
طراحی سایت: مهریاسان