چگونه اینستاگرام سلایق خرید را تغییر داد؟

چگونه اینستاگرام سلایق خرید را تغییر داد؟
چگونه اینستاگرام سلایق خرید را تغییر داد؟

چگونه اینستاگرام سلایق خرید را تغییر داد؟


 جادوی یک شبکه
چه بخواهیم و چه نخواهیم، باید بپذیریم شبکه‌های اجتماعی علاوه‌بر تغییر سبک مردم، مسیر جدیدی در زمینه‌های مختلف از جمله صنعت مد به وجود آورده‌اند؛ مسیری که کاملا متفاوت از جریانات قبلی به نظر می‌رسد. اگر شما هم به قدرت شبکه‌های اجتماعی واقف هستید، لازم است نکات جدیدی از میزان این تاثیرگذاری بیاموزید.

جادوی اینستاگرام
اینستاگرام این روزها به محبوب‌ترین پلتفورم شبکه‌های اجتماعی تبدیل شده و طبق آمار، 6/77 میلیون کاربر در این شبکه اجتماعی حساب کاربری فعال دارند. برای درک قدرت اینستاگرام، ابتدا باید بدانید از این وسیله ارتباطی چه انتظاری دارید؟ عموما از اینستاگرام به عنوان وسیله‌ای برای به اشتراک‌گذاری عکس‌ها و ارتباط مجازی بیشتر با دوستان استفاده می‌کنند اما شاید بهتر باشد همه ما نگاه نوین‌تری به این شبکه اجتماعی محبوب داشته باشیم و استفاده بهتری از همه ظرفیت‌هایش ببریم. ما در اینستاگرام به دنبال نشان دادن جلوه‌ای رویایی از خودمان هستیم تا به این وسیله فالوئر و لایک‌های زیادی داشته باشیم. در حال حاضر بسیاری از بلاگرها به یک اینفلوئنسر در اینستاگرام تبدیل شده‌اند و مفاهیم و علایق مورد نظر خودشان را با کم‌ترین میزان تحمیل می‌کنند و محتوای خاص خودشان را در میدان قضاوت قرار می‌دهند. در این بین برندها با بهره بردن از قدرت افراد مشهور در اینستاگرام اقدام به جذب فالوئر تا میزان مورد نظر خودشان می‌کنند و علاوه‌بر تعقیب‌کننده‌های خودشان، افراد خارج از گود را هم وارد فضا می‌کنند. این روزها اینستاگرام بهترین عرصه برای تبلیغ و ایجاد مد است. در حال حاضر اکثر مصرف‌کننده‌ها به شیوه قدیمی خرید در عرصه روی آورده‌اند. آنها لوازم مورد نیاز را به صورت آنلاین یا حضوری می‌خرند، سپس در شبکه‌های اجتماعی به دنبال مدل‌های جدیدتری از همان جنس می‌روند و مجددا روز بعد به همان فروشگاه قبلی برمی‌گردند. 

هدیه موقت
 در بخش‌هایی از خاورمیانه، مفهومی به نام «هدیه موقت» جا افتاده؛ به این معنا که شما در مدت محدودی صاحب یکی از اجناس هستید. در اروپا از این مقوله سوء‌استفاده می‌شود و خریدار پس از گرفتن یک عکس با جنس مورد نظر و قرار دادن آن در شبکه‌های اجتماعی، جنس را پس می‌دهد. از این طریق تبلیغ لازم برای آن برند انجام شده و کسی ناراضی نیست. از هر 10 شهروند انگلیسی، یک نفر این‌گونه خرید می‌کند! در واقع اینستاگرام شیوه جدیدی مبتنی بر محتواگرایی در تولید و عرضه را به وجود آورده و برندهایی مانند نووا و ناستیگال از چنین سیاستی بهره می‌برند. شیوه‌های دیگری مانند کرایه کردن لباس هم دوباره مد شده و در این شیوه شما مجبور نیستید لباس را تنها یک بار به نیت عکس انداختن و به اشتراک گذاشتن بپوشید و تا پایان مدت کرایه کردن، امکان پوشیدن لباس را دارید! می‌بینید که صنعت مد با وجود اینستاگرام در حال رجعت به گذشته است و سیاست‌های مدرنیزه شدن قبلی هنوز هم جوابگو و پرهوادار به نظر می‌رسند. یک ضرب‌المثل قدیمی می‌گوید شکست یک مرد، پیروزی مرد دیگری است. برندهای موفق همیشه در حال تغییر و به‌روز کردن محصولات و دیدگاه‌های خودشان هستند و لحظه‌ای استراحت نمی‌کنند. برخلاف تصور شما، بیشترین جست‌وجو برای برندها در اینترنت نه متعلق به گوچی است و نه به دیور و شنل تعلق دارد؛ این عنوان به برند «نووا» با 15 میلیون تعقیب‌کننده در اینستاگرام می‌رسد؛ تعقیب‌کننده‌هایی که هر روز نووا را رصد می‌کنند. راز موفقیت بسیار ساده است؛ برای رسیدن به محبوبیت در شبکه‌های اجتماعی باید سه تا پنج‌هزار اینفلوئنسر داشته باشید و ضمن ارائه خلاقانه محصول در اینترنت از طریق تمهیداتی مانند بسته‌بندی‌های جذاب و محصولات خاص، خودتان را متفاوت جلوه دهید. یکی از تاکتیک‌های ویژه این است که لازم نیست افراد مشهور تبلیغ‌کننده محصولات شما حتما از برندهای لوکس در زندگی شخصی استفاده کنند. چه بسیار بوده‌اند افرادی که گوچی را تبلیغ می‌کردند اما در زندگی شخصی و در ترکیب‌بندی لباس و اکسسوری از یک برند معمولی بهره می‌بردند.
نویسنده: ریتش موهان
منبع: retailritesh.com

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

اخبار مشابه

رتبه: بد خوب
طراحی سایت: مهریاسان