ورود برند ایرانی به فضای بین‌المللی، عامل ارزشمندی برند برای مردم است

ورود برند ایرانی به فضای بین‌المللی، عامل ارزشمندی برند برای مردم است
ورود برند ایرانی به فضای بین‌المللی، عامل ارزشمندی برند برای مردم است

«کانی راش» یکی از برندهای تازه‌وارد در دنیای پوشاک کژوال(راحتی) مردانه کشور است که چند سالی است وارد حوزه ریتیل شده و طی مدت زمان کوتاهی توسعه و جایگاه قابل قبولی را از لحاظ افتتاح شعب و همین‌طور رقابت با دیگر برندهای داخلی از آن خود کرده است. در این شماره گفت‌وگویی را با علی بهرام‌پور و حسین حاج‌حسینی، بنیان‌گذاران این برند جوان ترتیب داده‌ایم که در ادامه می‌خوانید.

 

لطفا در ابتدا توضیحاتی را پیرامون آغاز به کار برند «کانی راش» به عنوان یک تازه‌وارد در دنیای پوشاک کشور ارائه دهید.

آغاز به کار ما در عرصه پوشاک از آبان ماه سال 1381 و با عمده‌فروشی در ساختمان پلاسکو آغاز شد که پس از مدتی با احساس اینکه پتانسیل‌های بیشتری داریم، با برند «کنسل» وارد حوزه خرده‌فروشی و ریتیل شدیم و این مصادف بود با سال 1383. در ادامه این مسیر تصمیم به توسعه شعب گرفتیم، اما به دلیل نبود بسیاری از امکانات در آن زمان، کنترل شعبی که مسافت زیادی با ما داشتند، چندان کار آسانی نبود؛ لذا روی سه شعبه راه‌اندازی شده در خیابان جمهوری تمرکز کردیم. پس از چند سال و اوایل دهه 90 نام «کنسل» به «کانی راش» تغییر پیدا کرد و اولین فروشگاه «کانی راش» در سال 1397 در مجموعه باملند افتتاح شد.

 

 

برند «کانی راش» هم‌اکنون دارای چه تعداد شعبه در سراسر کشور است؟ بحث قیمت‌گذاری در این برند چگونه است؟

ما هم‌اکنون در باملند، مرکز خرید سانا، دپارتمان استور روشا، خرم‌آباد، مشهد، کلارآباد، تبریز و کرمان شعبه داریم که متراژ هر کدام از آن‌ها حدود 350 متر بوده و قرار است تعداد شعب ما تا پایان سال 1400 به 13 شعبه برسد.

پیرامون بحث قیمت نیز باید عرض کنم که قیمت محصولات «کانی راش» نسبت به کیفیتی که دارند ارزنده و حتی پایین‌تر از مقدار استاندارد است.

 

برند «کانی راش» در حال حاضر برای چه تعداد جویای کار، اشتغالزایی انجام داده است؟

هم‌اکنون تعداد 300 نفر در مجموعه «کانی راش» مشغول به فعالیت‌اند، اما با احتساب همکاری با برند «وادین کوک» و ارتباط با آن،500 نفر به عنوان نیروی انسانی مشغول به فعالیت هستند؛ چراکه بخشی از تولیدات ما در اختیار «وادین کوک» قرار می‌گیرد. علاوه‌بر آن ما در حوزه عمده‌فروشی نیز همچنان فعالیت‌هایی داریم.

 

 

مسیر شما برای توسعه شعب به چه صورتی در نظر گرفته شده است؟

نحوه توسعه شعب برای برند «کانی راش» در واقع به توان ما برای تامین منابع مالی وابسته است. ضمن اینکه تمام تولیدات ما درون‌سپاری انجام می‌شود، زیرا به دلیل استانداردهایی که از قبل در نظر داشتیم، تحت هیچ شرایطی امکان برون‌سپاری برای ما ایجاد نشد.

 

برند «کانی راش» چه قشری از جامعه را از لحاظ رده سنی تحت پوشش قرار می‌دهد؟

مشتریان برند «کانی راش» در بازه سنی 18 تا 50 سال قرار می‌گیرند. البته تنوع محصول و تنوع رنگی که در پوشاک «کانی راش» وجود دارد، شرایطی را فراهم کرده تا بتوانیم میزبان بانوان هم باشیم.

 

پروسه طراحی در برند «کانی راش» به چه صورتی است؟

استفاده از اطلاعات حاصل از فروش محصولات در فروشگاه‌های برند «کانی راش» عامل حرکت ما در مسیر طراحی است. از طرفی تغییرات فصل و رونمایی از کلکسیون‌های جدید، طبیعتا طراحی متفاوت‌تری از قبل خواهند داشت. اما برخی کالاهای اساسی (BASEC) به‌طور ثابت در فروشگاه‌های ما عرضه می‌شوند. به‌طور کلی ایده اصلی برای طراحی توسط شخص بنده(علی بهرام‌پور) ارائه و توسط گروه طراحی از لحاظ گوناگون از جمله استانداردهای مورد نظر «کانی راش» و رفتار مصرف‌کننده مورد سنجش قرار گرفته و سپس به مرحله اجرا می‌رسد.

 

 

آیا تا به حال به حضور در عرصه بین المللی اندیشیده اید؟

تقریبا در اکثر فعالان صنعت ریتیل تمایل بالایی را برای خروج از مرزها و راه اندازی شعبه درکشورهای دیگر را شاهد هستیم. زیرا حضور در کشورهای دیگر از لحاظ گوناگون از جمله بازاریابی و برندینگ برای یک برند ایرانی امتیاز محسوب می شود. چراکه حضور یک برند ایرانی در آنسوی مرزها به دلیل رعایت استانداردهای بین المللی  ومولفه های جهانی شکل گرفته و به خودی خود باعث بالا رفتن ارزش آن در دید مردم می شود. اما موضوعی که برای ما در برند کانی راش حائز اهمیت است این است که به عنوان ریتیلر در کشورهای دیگر حضور یابیم و درحقیقت صادرات برند راداشته باشیم و در هرکشوری که حضور یافتیم شعبه ای از کانی راش در آن کشور افتتاح شود.

 

نحوه تقابل شما با بحران کرونا چطور رقم خورد؟

بحران کرونا برای ما هم همچون تمامی صنایع وفعالان اقتصادی ناشناخته و غافلگیر کننده بود اما رفته رفته و بعد از گذشت مدتی و در خرداد ماه ، تمایل مردم برای خرید بالا رفت و تجربه ای شبیه به ایام پرفروش پایان سال برای ما تداعی شد. گرچه باتوجه به موج های بعدی کرونا ما بازهم در بحث فروش دچار نوسان بودیم. اما با توجه به گذشته بحران ها خصوصا بحران ورود غیرقانونی پوشاک همچنان برای فعالان اقصادی خصوصا صنعت پوشاک ادامه داشته و یک تهدید محسوب می شود.

 

 

دیدگاه شما پیرامون حضور برندهای خارجی در کشور چیست؟

دیدگاه ما در خصوص حضور برندهای خارجی در کشور مثبت است البته در شرایطی که ورود آن ها قانونی بوده، کالای قاچاق وارد نکنند وتمامی امتیازات بین آنها و برندهای ایرانی به یک میزان ارائه شود. درحقیقت ما با شرایط  برابر موافق حضور برندهای خارجی در کشور هستیم.

در ادامه باید این نکته را هم در نظر داشته باشیم که هیچ کدام از برندهای ایرانی از زیرساخت اساسی برای تولیدات خود برخوردار نیستند به این ترتیب شرایط ایده آل برای حضور برندهای خارجی درکشور در شرایطی ایجاد می شود که برندهای داخلی زیرساخت های خود را تکمیل کرده و به نقطه قابل قبولی برسانند تا در پی آن شاهد برقراری یک رقابت سالم باشیم. علاوه بر آن شاهد هستیم که تعدد برندهای ایرانی در کشور یک فضای رقابتی را ایجاد کرده است.

تگها : خرده فروشی , باملند , اشتغالزایی , ماهنامه تجارت طلایی , برند , برند کانی راش , برند ایرانی , برند برتر , برند بین المللی , کانی راش , عمده فروشی , پوشاک ایرانی , علی بهرام‌پور , برند نوظهور , روشا سنتر , ورود به عرصه بین المللی , حسین حاج حسینی , برند کنسل , کانی راش باملند , کانی راش تبریز , کانی راش خرم آباد , استخدام کانی راش

اخبار مشابه

رتبه: بد خوب
طراحی سایت: مهریاسان