"وال مارت" ربات های خود را افزایش می دهد

"وال مارت" ربات های خود را افزایش می دهد

"وال مارت" ربات های خود را افزایش می دهد

مدیران فروشگا‌ه‌ زنجیره‌ای وال‌مارت تصمیم دارند تعداد ربات‌های خدماتی فعال در شعبه‌های مختلف این فروشگاه‌ را افزایش دهند.

فروشگاه‌های زنجیره‌ای وال‌مارت به عنوان یکی از بزرگ‌ترین مجموعه‌های زنجیره‌ای در ایالات متحده آمریکا قصد دارد تعداد ربات‌های فعال در زمینه کار‌های خدماتی شعب این فروشگاه را افزایش دهد.

وال‌مارت از سال ۲۰۱۷ میلادی ربات‌های هوشمند را برای انجام کار‌هایی از قبیل: تمیز کردن کف فروشگاه، جایگذاری اقلام مورد نیاز مشتریان در قفسه‌ها و مرتب سازی اقلام موجود در فروشگاه را جایگزین نیروی انسانی کرده است تا ضمن سرعت بخشیدن به کار‌های فروشگاه و ارئه خدمات فوری به مشتریان، نیروی انسانی مورد نیاز را نیز در قسمت‌های کارآمدتری استفاده کند.حال مدیران این فروشگاه بزرگ زنجیره‌ای تصمیم دارند با افزودن تعداد زیادی ربات هوشمند به حدود ۱۵۰۰ فروشگاه در سراسر ایالات متحده آمریکا جهت مرتب کردن قفسه‌ها وسایر کار‌های خدماتی تیم رباتی وال‌مارت را بیش از گذشته افزایش دهد. خبر‌های غیررسمی نشان می‌دهد حداقل ۳۰۰ ربات جدید در شعبه‌های مختلف وال‌مارت بکار گرفته می‌شود.

 

 

استفاده از ربات‌های خدماتی در فروشگاه شاید در وهله اول هزینه‌های بسیار سنگینی را متوجه شرکت وال‌مارت کند و در طولانی مدت به دلیل عدم پرداخت حقوق مداوم برای نیرو‌های انسانی شاغل در درکار‌های خدماتی فروشگاه، صرفه جویی اقتصادی را برای فروشگاه به دنبال خواهد داشت و سود بسیار زیادی را برای مدیران این شرکت به همراه می‌آورد.
البته نباید فراموش کرد که استفاده از ربات‌ها در کار‌های خدماتی فروشگاه، فرصت را برای متخصصان و نیرو‌های انسانی جهت اشتغال در کار‌های تخصصی‌تر مهیا می‌کند. وال‌مارت در سراسر ایالات متحده آمریکا ۴۶۰۰ شعبه فروشگاهی دارد و به طور حتم این تعداد از فروشگاه‌ها ضمن نیاز به مدیریتی یکپارچه و هماهنگ با یگدیگر برای خدمات هرچه بهتر به مشتریان نیازمند برنامه‌ریزی دقیق است.
هرچند ممکن است فاصله آمازون و وال‌مارت در بازار‌های آمریکا و جهان باهم تفاوت زیادی داشته باشد، ولی در مجموع هرکدام از این شرکت‌ها با درنظر گرفتن اقدامات رقیب خود بدنبال افزودن حتی یک مشتری بیشتر به مشتریان فروشگاه‌های خود هستند.

اخبار مشابه

رتبه: بد خوب
طراحی سایت: مهریاسان