نقش محتوای ویدئویی در توسعه کسب و کار

نقش محتوای ویدئویی در توسعه کسب و کار
نقش محتوای ویدئویی در توسعه کسب و کار

نقش محتوای ویدئویی در توسعه کسب و کار

طبق آمار تقریباً ۸۰ درصد کسب‌وکارها بازاریابی از طریق ویدئو را در دستور کار خود قرار داده‌اند. محتوای ویدئویی و بازاریابی از طریق آن یک بازوی قوی برای کسب مشتری بیشتر محسوب می‌شود. با ما همراه باشید تا ببینیم چرا شرکت‌ها و سازمان‌ها نیاز به بازاریابی از طریق ویدئو دارند.

 

 

بنابر اعلام ترنسیس، اگر از دید آماری به موضوع نگاه کنیم، بیش از ۷۵ درصد ترافیک در اینترنت به ویدئوها اختصاص دارد و جالب است بدانید بیش از ۶۰ درصد مخاطبان تبلیغات ویدئویی را به تبلیغات متنی ترجیح می‌دهند. برای آغاز به کار بازاریابی از طریق ویدئو، پلتفرم‌های یوتیوب، فیسبوک، اینستاگرام و آپارات پیشنهاد می‌شود. این موارد پربازدیدترین سرویس‌های ویدئویی خارجی و ایرانی هستند.

در ادامه به بررسی دلایل محکمی که نیاز به تولید محتوای ویدئویی را توجیه می‌کنند، خواهیم پرداخت:

ویدئو نرخ تبدیل و فروش را بالا می‌برد

اضافه کردن ویدئو به سایت و صفحه فرود می‌تواند باعث افزایش نرخ تبدیل و فروش شود. اما قبل از همه این‌ها می‌بایست پتانسیل‌های موجود را بررسی کرد.

آیا منابع کافی برای تولید ویدئو دارید؟ آیا افراد متخصص این کار را در اختیار دارید؟

اگر توانایی ساخت ویدئو را ندارید، می‌توانید از ویدئوهای ساخته‌شده خارجی که بازدید و بازخورد خوبی دارند، استفاده کنید. این ویدئوها نیاز به ترجمه دارند، سایت ترجمه تخصصی ترنسیس علاوه بر ترجمه مقاله تمام خدمات ترجمه فیلم فوری را با تضمین کیفیت و قیمت مناسب ارائه می‌دهد. همچنین مطالعات نشان داده است که ۷۴% کاربرانی که حداقل یک ویدئوی توضیحی در مورد محصول می‌بینند، اقدام به خرید می‌کنند!

با کمی دقیق‌تر شدن روی تأثیرگذاری ویدئو، متوجه این موضوع می‌شویم که میزان اثربخشی این نوع از محتوا خیلی هم عجیب نیست؛ چرا که قوه بصری غالب‌ترین حس انسان است. مغز، اطلاعات بصری را ۶۰۰۰۰ برابر سریع‌تر پردازش می‌کند و اطلاعات تصویری، ۹۰ درصد اطلاعاتی که به ذهن انسان انتقال داده می‌شود را تشکیل می‌دهد.

ویدئو نرخ بازگشت سرمایۀ بالایی دارد

به جرأت می‌تواند گفت که محتوای ویدئویی بیشترین نرخ بازگشت سرمایه را دارد. اگرچه تولید ویدئو نه آسان است و نه ارزان، با این حال باز هم استفاده از آن توصیه می‌شود. از طرفی کیفیت ایده‌آل (حداقل در ابتدای کار) مد نظر نیست و محتوای تولید شده مهم است.

 

 


ویدئو باعث ایجاد اعتماد می‌شود

اعتماد به برند یکی از اساسی‌ترین و مهم‌ترین ارکان فروش است، پس ایجاد اعتماد باید به تنهایی یک هدف تلقی شود. تمام مفهوم بازاریابی محتوا بر اساس اعتماد و ایجاد روابط بلندمدت بین فروشنده و خریدار بنا شده است. با تولید محتوای جذاب، مفید و کاربردی باعث می‌شوید تا خریدار، خود بدون صرف هیچ هزینۀ اضافی مجاب به خرید محصول شما شود.

گوگل عاشق ویدئو است!

ویدئو باعث افزایش زمان حضور بازدیدکنندگان در سایت می‌شود و این موضوع باعث کاهش نرخ پرش می‌شود. بنابراین، موتورهای جست‌وجو محتوای سایت شما را خوب تلقی می‌کنند و رتبه بالاتری در نتایج جست‌وجو کسب می‌کنید.طبق آمار سایت Moovly اگر محتوای شما حاوی ویدئو باشد، احتمال گرفتن رتبۀ اول در گوگل ۵۳ برابر بیشتر می‌شود. این مسئله از زمانی که گوگل یوتیوب را خریداری کرد مهم‌تر هم شده است.

روی ویدئوهایتان بهینه‌سازی سئویی اعمال کنید، عنوان جذاب و پرمخاطب و توضیحات بسیار مهم‌اند. درج لینک سایت‌تان در توضیحات ویدئو بسیار اهمیت دارد. در راهکار ترجمه سازمانی ترنسیس امکان ترجمه فیلم و حتی مقاله با رعایت قوانین و اصول نگارشی و سئوی استاندارد وجود دارد و یک تیم متخصص و مرتبط با زمینه ویدئوهای شما، ترجمه آنها را بر عهده خواهند گرفت.

ویدئو، بهترین نوع محتوا برای کاربران تلفن‌های همراه است

۷۰ درصد مخاطبان و مشتریان، ویدئو را در تلفن‌های همراه خود تماشا می‌کنند و این میزان رو به افزایش است. طبق آمار گوگل کاربران تلفن‌های همراه، ۲ برابر کسانی که تلویزیون تماشا می‌کنند و ۱.۵ برابر کاربران سیستم‌های خانگی مایل به ارتباط نزدیک با برندها هستند. بهترین مثال آن بررسی رفتار کاربران شبکه‌های اجتماعی است، بیشترین تعامل با برندها در این پلتفرم‌ها رخ می‌دهد.

بازاریابی محتوایِ ویدئویی، بهترین راه برای توضیح هر چیزی!

اگر در حال راه‌اندازی یک کسب‌وکار جدید هستید، بهترین راه برای توضیح و معرفی جوانب مختلف محصول جدید، ساخت یک ویدئو هست. ۹۸% مشتریان اذعان دارند که قبل از خرید محصول حداقل یک ویدئوی توضیحی در مورد آن تماشا کرده‌اند.اگر ساخت ایده‌ای که مد نظرتان است مشکل و پرهزینه به نظر می‌رسد، انیمیشن و موشن‌گرافیک بهترین راه‌حل است. با استفاده از انیمیشن می‌توان هر نوع ایده و مفهومی را به تصویر کشید و تمامی اجزای آن را به صورت کاملاً سفارشی ایجاد کرد.

ویدئو بیشترین تعامل ممکن را ایجاد می‌کند

ویدئو ابزاری بسیار مفید برای انتقال مفهوم است و در عین حال مخاطب، کمترین زحمت برای تماشای آن را متحمل می‌شود. بیشتر مخاطبان حوصلۀ خواندن متن‌های خیلی طولانی در مورد محصولات و خدمات شما را ندارند.

ویدئو باعث افزایش اشتراک‌گذاری در شبکه‌های اجتماعی می‌شود

رشد تعامل محتوای ویدئویی بیشتر بخاطر افزایش مقبولیت شبکه‌های اجتماعی است. در این فضاها، برندها بیشتر سعی در انتقال احساسات و برانگیختن عواطف مخاطب دارند و کمتر به موضوعات و اطلاعات فنی می‌پردازند.با استفاده از همین موضوع می‌توان دریافت که انتشار پست ویدئویی باعث بیشتر دیده شدن و جذب مخاطب می‌شود.

نتیجه‌گیری

تبلیغات ویدئویی روز به روز رایج‌تر و قابل دسترس‌تر می‌شود. پر واضح است که مقبولیت ویدئو به دلیل پیشرفت تکنولوژی، در حال بیشتر شدن است. ساخت ویدئوی تبلیغاتی برای یک کسب‌وکار نیازمند خلاقیت و تسلط بر علوم روانشناسی بوده و در نظر گرفتن تمام این موارد و به کار بردن این اجزا باعث ایجاد یک معجون تبلیغاتی با کمترین هزینه می‌شود.ویدئوی خلاقانه‌ای که احساسات مخاطب را درگیر کند، به سرعت در سطح وب پخش می‌شود و عرض چند روز چندین میلیون بازدید دریافت می‌کند و این اصلی‌ترین نکتۀ بازاریابی ویدئویی است، خلاقیت!

اخبار مشابه

رتبه: بد خوب
طراحی سایت: مهریاسان