نقش طراحی در خلق پرسونای یک برند چیست؟

نقش طراحی در خلق پرسونای یک برند چیست؟
نقش طراحی در خلق پرسونای یک برند چیست؟

برند کالین از زمان تأسیس تاکنون با وجود قدمت نه‌چندان زیاد، تلاش کرده همواره بهترین‌ها را عرضه کند و به همین دلیل در مدت کوتاهی توانسته جایگاه خاص خود را میان مشتریانش پیدا کند.  کالین زمانی که فضا را مناسب دید، با استفاده از تجربیاتش در زمینه واردات، اقدام به تولید کرد و اکنون به عنوان یکی از بهترین تولید‌کننده‌ها در عرصه پوشاک بانوان فعالیت می‌کند. گسترش شعب  هدف بزرگ دیگری است که تیم خوشفکر و گروه تولید «کالین» در ذهن دارد و در تحقق این هدفش، مصمم گام برمی‌دارد.  مصاحبه ماهنامه «تجارت طلایی» با احمد خالقی‌راد، حاوی نکات ناگفته‌ای از برند کالین است که از نظرتان می‌گذرد.

  لطفاً خودتان را معرفی کنید و در مورد تحصیلات و سوابق فعالیت‌های تجاری و بازرگانی خودتان برای مخاطبان ماهنامه «تجارت طلایی» توضیح بدهید.

احمد خالقی راد هستم؛ متولد تهران، دارای لیسانس مدیریت. همراه برادرم محسن از ۱۳۷۸ به طور رسمی در جزیره زیبای کیش با واردات پوشاک و دایر کردن چند فروشگاه وارد این صنعت شدیم. البته در آن مقطع تولید به معنای واقعی امری سخت و دشوار بود و ما با واردات، سعی بر تأمین نیاز مشتریان داشتیم.

  اولين‌بار چه زمانی به فكر توليد محصولات پوشاک افتادید؟ چرا نام «کالین» را برای برندتان انتخاب کرده‌اید؟

حدود سال ۹۶ که با رشد شدید ارز و ممنوع شدن واردات پوشاک در آن مقطع مواجه شدیم، تصمیم به تولید در کشور عزیز خودمان گرفتیم که بسیار از این امر خرسندیم چون هم باعث اشتغالزایی و هم خودباوری در این زمینه شدیم که این عوامل باعث رشد هر صنعتی می‌شود؛ بنابراین با تأسیس چند کارگاه کوچک و بزرگ و تأسیس برند کالین وچند فروشگاه به طور جدی وارد این عرصه شدیم . برند کالین تولیدکننده پوشاک بانوان می‌باشد و نام کالین الهام گرفته از یک بانوی شرقی است.

 

 

  مشخصات و ویژگی‌های محصولات شما که به‌نوعی امضای کارتان محسوب می‌شود، چیست؟

 کلاً ما چه در زمانی که واردات داشتیم و چه از زمانی که شروع به تولید کردیم، اساس کارمان، کیفیت و رضایت بوده! بنابراین تمام سعی ما در رعایت این 2 اصل بوده تا بتوانیم به بهترین نحو، محصولات را ارائه دهیم. البته قطعاً کاستی‌هایی هست که همیشه درصدد برطرف کردن آنها بوده‌ایم.

  برای شروع همکاری با طراحان لباس چه مواردی مدنظر شماست؟ و چه مهارت‌هایی از نیرویی که به‌عنوان یک طراح در مجموعه شما مشغول به کار می‌شود، انتظار دارید؟

به نظر من طراحی لباس، یکی از بهترین ‌و زیباترین هنرهاست و ما همیشه به طراحان عزیز توصیه می‌کنیم با آنالیز و حساسیت فراوان برای خلق و طراحی یک محصول تلاش کنند چون واقعا این هنر شماست که یک محصول تولید می‌شود و بر تن انسانها نقش می‌بندند و می‌توان گفت که شخصیت یک برند از طراحی و خلق محصولاتش است و چون بیشتر قشر جوان جامعه از مخاطبان ما هستند این وظیفه، ما را برای طراحی لباس‌ها حساس‌تر می‌کند.

  در حال‌حاضر چه تعداد نیروی کار در مجموعه شما مشغول به کار هستند؟

 همانطور که عرض کردم از اینکه تولید را در کشور شروع کردیم بسیار خرسندیم، چون با وجود 8 فروشگاه، فروشگاه آنلاین و 2 کارگاه دائمی و چند کارگاه کمکی و انبار و دفتر مرکزی و ... با افتخار در خدمت ۱۱۰ نفر از عزیزان هستیم که در بخش‌های مختلف مشغول به کار هستند.

 

 

  چه زمانی بیشترین عکس‌العمل مثبت را از مشتری دریافت کرده‌اید و از اقدامات خود در جهت مشتری‌مداری برایمان بگویید.

کیفیت و رضایتمندی از اصول کار ماست و بعضی اوقات که ابراز رضایتمندی مشتری‌ها به ما می‌رسد، انرژی زیادی به کل مجموعه تزریق شده و باعث می‌شود با تلاش بیشتر کاستی‌های موجود را برطرف کنیم تا رضایتمندی‌ها ادامه‌دار باشد. رضایتمندی را هم می‌توان در سه بخش خلاصه کرد:

 تولید خوب و با کیفیت

 نحوه ارائه آن با بهترین احترام و بهترین قیمت‌گذاری

 خدمات پس از فروش برای مشتری

  صرف داشتن دیدگاه فروش چه ضررهایی به برند وارد می‌کند؟

فروش می‌تواند آغاز یک اعتماد باشد. همانطور که قبلاً عرض کردم اصول ما رضایتمندی است و صرفاً فقط فروش نمی‌تواند آن ارتباط دائمی را با مشتری به وجود بیاورد و باید قبل از فروش و بعد از آن ارتباط برقرار شود چون واقعا یک برند باید مشتری‌های مخصوص به خودش را داشته باشد و بتواند آنها را حفظ کند، البته این کار در بخش‌های مختلف از جمله تولید در کارگاه‌ها گرفته تا دفاتر و فروشگاه‌ها انجام می‌شود. همه اینها در جذب و نگهداری مشتری نقش دارند.

  به نظر شما برای تداوم حضور در بازار، برندی همانند «کالین» چه اقداماتی باید انجام بدهد؟

اگر بخواهیم سهم بسزایی در بازار داشته باشیم. باید به اصولی که بالا ذکر کردم، پایبند باشیم و در کنار آن می‌شود با طرح توسعه ‌در بخش‌های مختلف کشور و استان‌های با پتانسیل بالا در بزرگتر کردن برند تلاش کرد.

 

 

  اگر برندهای خارجی به ایران ورود پیدا کنند، برخی از برندهای ایرانی دیگر پاسخگوی نیاز مشتریان نخواهند بود. چه توصیه‌ای برای برندهای ایرانی دارید تا بتوانند در سطح بین‌المللی هم به فعالیت خود ادامه بدهند؟

 به شخصه از حضور برندهای خارجی نامدار استقبال می‌کنم، البته با شرایط ورود که در همه جای دنیا است و این باعث می‌شود به نظر همه مردم احترام گذاشت و هم اینکه از این برندهای نامدار تجربه کسب کرد و در هر چه بهتر شدن برند خود استفاده کرد و در کنار آنها و در شرایط خوب و برابر رقابت داشت چون به نظر من در رقابت سالم می‌شود پیشرفت‌های زیادی کرد.

  در حال‌حاضر برند «کالین» دارای چه تعداد شعب است؟ آیا برای امسال برنامه‌ای برای توسعه دارید؟

 در حال حاضر کالین دارای 8 شعبه است و قطعا با شرایط خوب و ایده‌آل، طرح توسعه در دستور کار قرار دارد.

  به‌عنوان سؤال پایانی، از بزرگ‌ترین د‌غدغه‌هایی که در سال‌های فعالیت خود در صنعت پوشاک داشته‌اید، مواردی را برای مخاطبانمان بیان کنید.

از آنجایی که این صنعت، صنعت نوپایی است، د‌غدغه‌های زیادی را تا به حال داشته است؛ مانند کمبود و تنوع کم پارچه و نوسانات قیمت ملزومات تولید که شاید بر قیمت تمام شده کالا تأثیر زیادی بگذارد. با توجه به اینکه برندها در ایران موجب اشتغال‌زایی شده‌اند، امید است از برندهای موفق ایرانی حمایت‌های لازم به عمل آید.

تگها : خرده فروشی , فروشگاه , فروش , کسب و کار , اشتغالزایی , ماهنامه تجارت طلایی , برند , توسعه شعب , طراحی لباس , رضایت مشتری , فروشگاه آنلاین , رقابت , برندهای ایرانی , کالین , برند کالین , پوشاک بانوان

اخبار مشابه

رتبه: بد خوب
طراحی سایت: مهریاسان