موسم رونق در بااصالت‌ترین بازار پرطرفدار پایتخت

موسم رونق در بااصالت‌ترین بازار پرطرفدار پایتخت
موسم رونق در بااصالت‌ترین بازار پرطرفدار پایتخت

 

 

بازار بزرگ فردوسی بازاری بااصالت و قدمتی نزدیک به نیم‌قرن در شهر تهران است که در حوزه توزیع پوشاک مردانه فعالیت می‌کند. این بازار قدیمی که موقعیت مکانی فوق‌العاده‌ای دارد برای هماهنگی بیشتر با مراکز خرید متعدد کشور تغییراتی را درخود ایجاد کرده است. مدیر بازار بزرگ فردوسی در ادامه توضیحات مفصلی را در این خصوص ارائه داده است.

 

لطفا بیوگرافی کوتاهی از خودتان ارائه فرمایید؟

حمیدرضا مقدم هستم متولد 1357 در تهران. اولین سابقه حضورم در صنعت مراکز خرید به سال 88 و بازار بزرگ نصر در گیشا به‌عنوان مدیر اجرایی برمی‌گردد و پس از آن در بازار بزرگ ولیعصر و مجتمع‌های تجاری و اداری آیریک‌سنتر، مرکز تجارت جهانی فردوسی مدیریت داشته و همچنین در چند مرکز تجاری و تعاونی مسکن از جمله تعاونی هوانیروز تهران. در ایثارگران یاسین و مجتمع اسکای ولث تهران و... به‌عنوان مشاور فعالیت داشتم و پیش از آن نیز مدیریت دو مجتمع مسکونی 400 و 220 واحدی را در منطقه 21 عهده‌دار بودم و اینک به‌عنوان مدیر بازار بزرگ فردوسی مشغول به‌کار هستم.

 

لطفا توضیحاتی پیرامون فعالیت بازار بزرگ فردوسی بفرمایید؟

 این بازار در چهارراه استانبول و در جوار ساختمان پلاسکو، پاساژ کویتی‌ها و پردیس و تعداد زیادی واحد صنفی در راسته بازار و پاساژهای قدیمی تهران که عمدتاً در عرضه پوشاک و کیف و کفش و در پله بعد لایف‌استایل فعالیت دارند واقع شده و بزرگ‌ترین مرکز تولید، عمده‌فروشی و تک‌فروشی پوشاک آقایان در سطح کشور با نزدیک به یک‌هزار واحد صنفی است که در سال 1351 توسط مرحوم مهندس علیرضا صالحی بنیانگذاری شد و پس از فوت ایشان تمام امور زیر نظر آقای مهندس بابک صالحی اداره می‌شود.

 

حضور و همکاری با بازار بزرگ فردوسی چطور اتفاق افتاد؟

در طول سال‌های گذشته که در این صنعت فعال هستم همیشه به این فکر بودم که بتوانم تاثیرگذار باشم و از آنجا که دوستان همیشه پیشنهاد همکاری در مجتمع‌های تجاری را می‌دادند که تازه‌ساخت یا در آستانه افتتاح و بهره‌برداری هستند، نظر من متفاوت بود و دوست داشتم پا به مکانی بگذارم که آن مکان از زیرساخت‌های اصلی قوی و استخوان‌دار یک مرکز تجاری که کسبه و بهره‌برداران آن است برخوردار باشد تا بتوانم با تعامل و همکاری و استفاده از تجربیات آنان ایجاد تغییرات داشته باشیم و نوآوری و ایده‌های جدید در کنار تجربه و علم قرار گیرد و شاهد تاثیرات مثبتی که سال‌ها دنبال ایجاد آن بودم باشم. بر همین اساس وقتی توسط نماینده محترم تام‌الاختیار مالکان بازار و پیشکسوت مراکز خرید آقای هوشنگ مطیعیان این پیشنهاد را دریافت کردم، پس از بررسی و مذاکرات و توافقات لازم، مدیریت این بازار را پذیرفتم.

 

در خصوص رونق کسبی در  بازار بزرگ فردوسی چه دیدگاهی دارید؟

به لطف خداوند متعال و همدلی و هماهنگی کلیه کسبه (بازار و دوستانی که از پلاسکو تشریف آوردند) و همچنین با حمایت‌های اتحادیه محترم پوشاک و اتحادیه محترم پیراهن‌دوزان و همچنین تدابیر مالکان محترم و به‌خصوص نماینده محترم مالکان آقای مطیعیان، حدود چهارهزارنفر به‌عنوان بهره‌بردارو عوامل آنان مشغول به‌کار هستند و روزانه در همین حدود نیز مشتری و مراجعه‌کننده از سرتاسر کشور داریم، البته اگر دولت و نهادهای مرتبط درخصوص حمایت از کالای ایرانی و تولید ملی و موارد مالیاتی کمک‌های لازم را بکنند در روند ایجاد رونق کسبی گا‌م‌های بهتری برداشته خواهد شد.

 

اداره کردن چنین مجتمعی با قدمت حدود 45 ساله و این تعداد واحد صنفی و کارکنان و مشتریان، شوار نیست؟

از نظر کلی، کاری بسیار عظیم و سخت و دشوار و همراه با مسئولیت سنگین و دغدغه‌های زیادی است ولی کارکردن در کنار مالکان و نماینده آنان و همکاران فهیم در تیم مدیریت و پرسنلی و همچنین کسبه قدرتمند و شریف و خوب این بازار از حجم این دشواری‌ها می‌کاهد و افتخار می‌کنم که در حال خدمت‌رسانی به مشتریان هستم و خوشبختانه باعث یک پارادایم در این بازار شده و ان‌شاءالله ادامه خواهد داشت.

 

چه تغییراتی در طول مدت حضورتان داشته‌اید و برنامه‌تان برای آینده چیست؟

بیشتر سعی کردیم بازار را از نظر ظاهری و امکانات رفاهی و تاسیسات بازار به مجتمع‌های روز کشور نزدیک کنیم که شکر خدا موفق بوده‌ایم و تغییرات خیلی زیادی ایجاد شده و توسط مشتریان و کسبه قابل رویت و احساس است. در آینده نیز با کمک پیشکسوتان، نمایندگان کسبه، مالکان، نماینده مالکان و پرسنل نیز همین روند را در کنار دیگر برنامه‌ها خواهیم داشت. در سال جدید قطعا خبرهای خوب و جذابی از این مجموعه دریافت خواهید کرد.

 

صحبت پایانی را بفرمایید.

تقدیر و تشکر از مالکان و نماینده آنان که اعتماد کردند و کسبه و پرسنل در تمام واحد‌ها که همکاری نزدیک و خوبی داشتند و تشکر از مجموعه عالی تجارت طلایی و پرسنل توانمند آن که حاصل زحمات بی‌وقفه و خالصانه آقای مهندس شاهرخ کشاورز در این صنعت است، آرزوی موفقیت و روزهای خوبی را در سال جدید برای تمامی عزیزان، اساتید و همکاران محترم دارم.

 

تگها : مراکز خرید , پوشاک , خرده فروشی , ماهنامه تجارت طلایی , کسب وکار , بازار بزرگ فردوسی

اخبار مشابه

رتبه: بد خوب
طراحی سایت: مهریاسان