مسیر 4 ساله مگامال در کمتر از یک سال طی شد

مسیر 4 ساله مگامال در کمتر از یک سال طی شد
مسیر 4 ساله مگامال در کمتر از یک سال طی شد
مسیر 4 ساله مگامال در کمتر از یک سال طی شد
 
مجتمع تجاری مگامال با دربرداشتن حدود 240 واحد تجاری از اواسط دهه 90 در میان اهالی غرب تهران جای خود را پیدا کرده و به واسطه امکاناتی که در آن در نظر گرفته شده به‌عنوان نخستین «مال» فعالیت خود را آغاز کرده است.
 
 واگذاری مجتمع مگامال به‌عنوان یک مرکز تجاری از سال 94 آغاز شد. نکته جالب توجه این که این مجتمع انتخاب نخست شرکت‌های خارجی برای راه‌اندازی شعب در ایران و در واقع افزایش تمایل و رقابت در میان برندهای خارجی برای حضور در ایران بود، چرا‌که متوسط واحدهای تجاری با متراژی حدود 145 مترمربع در کنار راهروهای عریض و وید بسیار بزرگ 750 متری با ارتفاع 35 متر حکایت از ساخت استاندارد این مرکز تجاری داشته و به‌عنوان یک امتیاز مثبت برای مگامال تلقی می‌شود. 
سیر تعالی در راه‌اندازی این مجموعه طی سال‌های ابتدایی با رشد نامحسوسی دنبال شد تا اینکه از نیمه تابستان 97 به بعد اتفاقات خوشایندی برای این مجتمع تجاری رخ داد که کم بودن سرعت پیشرفت طی چندسال اخیر را جبران کرد. 
در مدت زمانی که بسیاری از برندهای خارجی برای همیشه تصمیم به ترک ایران گرفته بودند و نوسانات ارزی منجر به کاهش قدرت خرید مردم شد، روند واگذاری واحدهای تجاری به برندهای مطرح و معتبر (به لطف استانداردها و پتانسیل‌هایی که از ابتدا در مگامال مدنظر قرار گرفته بود)، رشد چشمگیری در این مرکز تجاری کرد. 
 
 
در خصوص حضور برندها در این مرکز می‌توان از مجموعه‌های «زیلان» و «جین‌وست» هریک با بیش از 1000 مترمربع فضای تجاری، «باشگاه ورزشی پزشکی انرژی» با بیش از 1500 مترمربع، «فروشگاه مولتی‌برند ورزشی اسپرت‌لند» با بیش از 600 مترمربع، همچنین فضای اختصاصی موبایل و کامپیوتر تحت عنوان «آی‌تی‌لند» با بیش از 1100 مترمربع نام برد.
 
در این مرکزخرید از دیگر برندهای معتبر خارجی همچون پوما، دلسی، ریباک، لینینگ(فروشگاه هواداران پرسپولیس)، اسکیچرز، سارار، کلایمبر، لوازم کوهنوردی پتزل و کیف و کفش کارتیه به همراه فروشگاه آرایشی روژا در کنار برندهای بزرگ و معتبر ایرانی مانند بادی‌اسپینر، ال‌سی‌من، عصر جدید، ال‌آرسی، نوین‌چرم، مارال‌چرم، ناسکی، وادین‌کوک، سرژه، نیونیل، سیاوود و... می‌توان دیدن کرد.
در کنار مواردی که پیشتر به آن اشاره شد باید از پردیس سینمایی مگامال با 10 سالن و ظرفیت 1400 صندلی اسپانیایی یاد کرد که همواره جزو پرفروش‌ترین پردیس‌های سینمایی ایران است.
درحقیقت مگامال دارای امتیازات بسیار مثبت و منحصربه‌‌فردی است که هنوز در مراکز تجاری پرطرفدار تهران هم مشاهده نشده است. در نظرگرفتن فضای استاندارد مخصوص به بولینگ، تصمیم به راه‌اندازی شهربازی سرپوشیده به مساحت 7 هزار مترمربع، تعبیه سالن مخصوص کنسرت با ظرفیت 1500نفر و راه‌اندازی آنها در سال 1398 نشان می‌دهد که مگامال به دلیل ویژگی‌های خاص خود به‌زودی میزبان مراجعه‌کنندگان بسیاری خواهد بود.
 
 
 
راه‌اندازی دنیای بانوان تا تیرماه 1398
در طبقه اول مجتمع مگامال فضایی وسیع با مساحتی بالغ بر2500 مترمربع برای نخستین‌بار به صورت اختصاصی تحت عنوان «دنیای بانوان» در نظر گرفته شده است. این مجموعه با داشتن 13 واحد تجاری از ظرفیت بالقوه مناسبی برای جذب بانوان برخوردار است که با برنامه‌ریزی صحیح و راه‌اندازی اصولی، قطعا موجب ارتقای سهم بازار و افزایش تعداد مراجعات و همچنین افزایش مدت زمان ماندگاری خواهد شد. 
راه‌اندازی دنیای بانوان باید به گونه‌ای می‌بود که در نیازسنجی این فضا، از دیدگاه و نظرات خود بانوان عزیز استفاده می‌شد، به همین منظور طی نظرسنجی صورت گرفته شده و تکمیل بیش از 200 پرسشنامه توسط مراجعین بانو در مرکزخرید مگامال، نتایج ذیل حاصل گردید:
1- بیشترین تقاضا از صنوف مرتبط با بانوان به این ترتیب بود: باشگاه ورزشی، کلینیک پوست و زیبایی، آرایشگاه و سالن زیبایی، سالن ماساژ، مزون‌های اختصاصی دوخت، فروشگاه‌های آرایشی و بهداشتی و پوشاک ویژه بانوان؛
2- برای رفاه حال بانوان دارای فرزند، فضای نگهداری کودک در مجاورت این فضا واگذار و بهره‌برداری شده است؛
3- تعیین و اعلام یک روز در هفته به‌عنوان روز بانوان و ارائه برنامه‌های ویژه (جشن‌ها، تخفیف و...)؛
4- اجرای جشنواره‌های مد و لباس.
 
 
لذا در انتخاب صنوف و جانمایی این فضا علاوه‌بر نیازسنجی و کشف کمبودهای منطقه غرب تهران، بهره‌گیری از نظرات و پیشنهادات بانوان موجب افزایش جذابیت و شکوفایی و همچنین رونق در کسب و کار فعالان تجاری حاضر در این مجتمع شد. 
از دیگر نکات مورد توجه این است که جامعه هدف (Target market) دنیای بانوان، عمدتا از ساکنان منطقه غرب تهران و در مقیاس بزرگ‌تر تهران بزرگ خواهند بود و از آنجا که احساس امنیت و تکریم بانوان نیز از موارد حائز اهمیت است، قرار بر این است تا قسمتی از پارکینگ نیز به صورت اختصاصی برای بانوان و با امکان انتقال از طریق آسانسور و مسیر اختصاصی برای مراجعه‌کنندگان به این «دنیای جدید» در نظر گرفته شود.
 
 
راه‌اندازی دنیای کودک تا شهریور 98
یکی دیگر از برنامه‌های ویژه‌ای که در سال 98 در مگامال اجرایی خواهد شد، اختصاص فضایی با مساحت بیش از 3000 مترمربع در طبقه همکف دوم، برای صنوف پوشاک کودک و نوجوان، کیف و کفش کودک و نوجوان، لوازم سبک سیسمونی، اسباب‌بازی، کمد و تخت کودک، محصولات غذایی و بهداشتی کودک، لوازم آموزشی و تفریحی کودک و فضای فرهنگی مرتبط با کودک و نوجوان است که در غرب تهران بی‌نظیر خواهد بود.
لازم به ذکر است که در هفت ماه پایانی سال 1397، 32 واحد با متراژ حدود 3500 مترمربع واگذار و فعال شده‌اند و همچنین حدود 5700 مترمربع نیز در بهار 98 در حال مذاکره و واگذاری است.

اخبار مشابه

رتبه: بد خوب
طراحی سایت: مهریاسان