مرکز خریدی با وسعت دو برابر دوبی‌مال

مرکز خریدی با وسعت دو برابر دوبی‌مال
مرکز خریدی با وسعت دو برابر دوبی‌مال

مرکز خریدی با وسعت دو برابر دوبی‌مال

تاسیس یک مرکز خرید در دوبی با بودجه 2 میلیارد دلاری از برنامه های آتی این شهر اماراتی است که قرار است جز بزرگترین مراکز خرید دنیا شود.


قرار است در دوبی مرکز خریدی بزرگتر از دوبی مال احداث شود و این مرکز خرید که «Dubai Square» نام دارد یکی از بزرگترین مراکز خرده فروشی در دنیا محسوب می‌شود که وسعت آن به اندازه ۱۰۰ زمین فوتبال است.گفته می‌شود بزرگی این مگا‌مال دو برابر دوبی مال است و بزرگترین محله چینی‌ها در خاورمیانه در این مرکز خرید طراحی شده است.
مجریان و طراحان این مرکز خرید وسعتی را برای این مرکز خرید در نظر گرفته اند که توانایی ارائه کلیه خدمات یک شهر را در خود داشته باشد و شاید با این وسعت خیره کننده لقب مرکز خرید برای این شهر خرده‌فروشی کوچک باشد.مرکز خریدی شامل سالن‌های متعدد نمایش تئاتر،سینما و سالن‌های کنسرت که در کنار خود پارک‌آبی و زمین‌های بازی بزرگی را در خود جای داده است.تمامی این جذابیت‌ها با حضور سوپرماکت‌های بزرگ و واحدهای متعدد خرده‌فروشی تکمیل شده و جذابیت‌های بازدید را برای هر گردشگر و مشتری این مرکز خرید صدچندان خواهد کرد.طراحی این مرکز خرید به نحوی انجام شده است که بیشترین بهره‌گیری از تکنولوژی‌های روز دنیا در زمینه‌های مختلف تاسیساتی ، نورپردازی ، انرژی و امکانات رفاهی دیجیتال در آن لحاظ شده است تا از این منظر نیز به عنوان یک مگا‌مال پیشرفته خودنمایی کند.


سخنگوی شرکت «Emaar Properties» که به طور مشترک با مجموعه دوبی هولدینگ در حال توسعه پروژه «Dubai Creek Harbour» است در مصاحبه‌ای بیان می‌کند، در این مرکز خرید بزرگ و پیشرفته، تکنولوژی روز دنیا پیاده می‌شود و برای کسانی که به تکنولوژی‌های دیجیتالی علاقه دارند یک مرکز هیجان انگیز خواهد بود.
از امکانات پیشرفته‌ای که این مرکز خرید دارا می‌باشد می‌توان به اتاق‌های پرو VIP و هوشمند و آینه‌های تعاملی و کلکسیون‌های مد و فشن اشاره کرد که قطعا خرید از این مرکز را رویایی خواهد کرد.
سبک جدید امنی چنل «omnichannel» که یکی از پیشرفت‌های نوظهور بازاریابی است یکی از برنامه‌های بازاریابی برای این مرکز خرید می‌باشد. در این روش، مشتری در وب‌سایت خرده‌فروشی از طریق دستگاه موبایل خود، کالای مورد نظر خود را پس از جست‌وجو در وب می‌یابد، سپس به سراغ فروشگاه فیزیکی خرده‌فروشی می‌رود و توسط متصدی فروش کالای خود را دریافت می‌کند. همچنین در مدت زمانی که در فروشگاه حضور دارد به سراغ صفحه نمایش لمسی فروشگاه رفته و پس از مشاهده کالای مکمل کالای خریداری شده خرید خود را تکمیل می‌کند.

به گفته نیکول روبیز «Nicolas Rubeiz» کارشناس خرده‌فروشی، پروژه‌های تاسیس مرکز خرید در دوبی هدفی بزرگ را دنبال می‌کنند و صرفا هدف از ساخت این مجموعه استفاده از روشهای سنتی ساخت و ساز و احداث المانی جدید نیست و بکارگیری تکنولوژی‌های روز دنیا و البته بیشتری بهره از فضای مجازی و امکانات جانبی آن در دستور کار شرکت‌های سازنده قرار دارد.از طرفی با توجه به درصد بالای جمعیت جوان خاورمیانه و اقبال آنها در استفاده از تکنولوژی‌های روز دنیا انگیزه سازندگان در استفاده از تکنولوژی در پروژه‌هایی در این سطح تاثیرگذاری را افزایش داده است.

اخبار مشابه

رتبه: بد خوب
طراحی سایت: مهریاسان