مروری بر اتفاقات حوزه مراکز خرید و صنعت خرده فروشی کشور در سال ۹۷- آبان ۹۷

مروری بر اتفاقات حوزه مراکز خرید و صنعت خرده فروشی کشور در سال ۹۷- آبان ۹۷
مروری بر اتفاقات حوزه مراکز خرید و صنعت خرده فروشی کشور در سال ۹۷- آبان ۹۷

مروری بر اتفاقات مراکز خرید و برندها در سال 97-آبان

برندگان مپیک 2018 اعلام شدند

مراسم مپیک 2018 که به درستی از آن به عنوان جام‌جهانی صنعت خرده‌فروشی یاد می‌شود با شکوهی قابل انتظار و حتی بیشتر از دوره‌های قبلی بین روزهای 14 تا 16 نوامبر در شهر کن فرانسه برگزار شد.در این مراسم «تجارت طلایی» به عنوان نماینده رسمی کشورمان حضور داشت و شاهد توزیع جوایز بود. 70 درصد از طریق سایت رای داشتند و 30 درصد آرا هم سهم هیات‌منصفه بود.

 برندگان

جایزه خلاق‌ترین مرکزخرید به «ترانسکشن کانکت» از فرانسه رسید. این جایزه برای اولین‌بار اهدا می‌شد و به نظر می‌رسد در برنامه‌های سالیان آتی مپیک جایگاه ویژه‌ای داشته باشد. در بخش خرده‌فروشی سال، عنوان برتر به گروه گالری «لافایته» رسید. در بخش مراکز خرید بین‌المللی، یونیکلو از ژاپن، برترین برند نام گرفت. در بخش بهترین عناصر و جزئیات مراکز خرید هم جایزه برتر به «مارکوپولو استراندکازینو» از کشور آلمان رسید. «فرانپری داروین» در پاریس جایزه بهترین طراحی مراکز خرید را نصیب برد. بهترین مرکز تفریحی در بین تمام مراکز خرید به بخش سرگرمی «اوپن هاوس» در تایلند تعلق گرفت.

خلاق‌های مدرن

بهترین فروشگاه و مرکزخرید مجهز به سیستم pop up به استودیوی سامسونگ گلکسی در آمریکا اختصاص یافت و مرکز خرید شوزو در چین بهترین مال تازه‌تاسیس دنیا نام گرفت. سیتی‌سنتر «وست‌فیلد» در لس‌آنجلس آمریکا هم جایزه بهترین مرکزخرید بازسازی شده را در دستانش گرفت. مرکزخرید «ویلاژ» در «ویله فونتاین» فرانسه عنوان بهترین «اوتلت» را به دست آورد. در زمینه بهترین پروژه در عرصه خرده‌فروشی همه روی یک گزینه اشتراک نظر داشتند؛ «گراند هتل دیو» در لیون فرانسه. امسال یک جایزه خاص هم به لیست تقدیرها اضافه شد که جایزه برتر این بخش با نام «مرکز خرید آینده» به «آمریکا دریم» در «ایست‌روترفورد» واقع در آمریکا اختصاص یافت.

تقدیرهای ویژه

در بخش تقدیرهای ویژه، عنوان شخصیت برتر سال به کریستوف کویله، مدیر اجرایی شرکت «آنیبال رودومکو» رسید و جایزه «شریک تجاری جهانی برتر» هم به موزه افتخارات AEON مال تعلق گرفت.

 

 

 

 

 برندگان ریکون منای 2018 معرفی شدند

رویداد سالانه ریکون منا در سال 2018 با شکوهی مشابه سال‌های گذشته برگزار شد و بهترین‌های این عرصه مورد تجلیل قرار گرفتند.از بین کاندیداهای فراوانی که موفق به دریافت جایزه شدند، عده‌ای برای اولین بار حضور در جمع برترین‌ها را تجربه می‌کردند و گروهی دیگر با وجود کسب عناوین متعدد باز هم مورد تقدیر قرار گرفتند.

جایزه مصری‌ها
 به طور کلی جوایز در 9 بخش اهدا شد و تقدیرشده‌ها در قالب 3 بخش طلایی، نقره‌ای و برنزی جوایز خودشان را دریافت کردند. در بخش بازاریابی و حامیان مالی، سیتی‌مال در قاهره با ترتیب دادن تور جام‌جهانی 2018 و فراهم کردن امکان گرفتن عکس با جام، جایزه نقره‌ای را دریافت کرد اما جایزه طلایی هم سهم همین برند خرده‌فروشی شد؛ آن هم به خاطر در نظر گرفتن یک صفحه نمایش بزرگ برای تماشای جام‌جهانی و کمپین حمایت از تیم ملی مصر.
 
برتری با گل 
گروه ماجد الفوطیم با تدارک دیدن فستیوال گل همراه با پیشنهادها و تخفیف‌های ویژه، جایزه طلایی بخش بازاریابی سنتی را ربود و در جمع رویدادهای مناسبتی، 3 مورد نظر انتخاب‌کننده‌ها را جلب کرد؛ فستیوال رمضان که در 3 خرده‌فروشی بزرگ امارات صورت گرفت، مسابقه دوی ماراتن در سیتی‌سنتر قاهره و البته کمپین «لحظات بزرگ» که توسط برند لگو در مرکزخرید فجیره شکل گرفت. همچنین از جشنواره موزاییک و کاروان صورتی به شکل ویژه‌ای تقدیر شد. ردسی مال در جده عربستان یک برنامه آموزشی غذایی با هدف اصلاح رژیم غذایی و سالم‌سازی بدن ارائه کرد و جایزه گرفت.

برترین‎ها در شبکه اجتماعی 
براساس آنچه پیش‌بینی می‌شد، درخت 4/8 متری در مرکز برجمان جایزه طلایی در بخش فعالیت‌های اجتماعی را به دست آورد. پروژه ال‌کوت با برگزاری یک همایش 45 روزه آموزشی نظر هیات داوران را جلب کرد و موفق به دریافت جایزه شد. نمایشگاه دالمامال که اختصاص به بهترین آثار کودکان درباره مادران‌شان داشت هم دیگر برنده جایزه بود.

 افتتاحیه‌های پیشتاز 
علاوه‌بر «ال‌کوت‌مال» که با آتش‌بازی‌های مخصوص و افتتاحیه‌های جذاب نظرها را جلب کرد، دالمامال هم به خاطر افتتاحیه‌های باشکوهش در زمره برندگان جوایز قرار گرفت. ریکون منا در جشنواره سال 2018 خود نگاه ویژه‌ای به تکنولوژی‌های نوین کرد و به همین دلیل کاندیداهای زیادی را در این بخش در نظر گرفت. سرزمین عجایب زمستانی برجمان با یخچال زمستانی خاص خودش در بخش تکنولوژی‌های نوین مورد ستایش قرار گرفت و جایزه طلایی را نصیب برد. مرکز تخیلات سیتی‌سنتر بحرین و مرکزخرید دیارا در امارات که مسابقه کشف ایموجی روی دیوارها از طریق اسکن کردن را ترتیب داده بود هم جوایز نقره‌ای و برنزی را به دست آوردند. در بخش روابط عمومی همایش 2 روزه ردسی مال و نمایشگاه مدیاس‌مال ابوظبی مورد تقدیر قرار گرفتند. در زمینه تبلیغات و فروش، کمپین «بازگشت به مدرسه» توجهات را جلب کرد و «زیردریایی زرد» در مرکزخرید برجمان که برای بازی کودکان 7 منطقه در نظر گرفت، دومین جایزه مهم ریکون در بخش تبلیغات و فروش را به دست آورد. پارکینگ تکنولوژیک دالمامال با بهترین روش پارک آسان و شارژ خودروهای الکترونیک مفتخر به دریافت جایزه شد. 
 
کار تیمی 
 گروه فنی «ال‌اوتیم» در ریاض به خاطر بررسی و پژوهش‌های روزانه، هفتگی و ماهانه درباره چگونگی امکان‌پذیر کردن بارش برف در عربستان در بخش بهترین کار تیمی جواز طلایی را ربود و پس از آنها سیستم هوشمند دالما‌مال در زمینه کیفیت‌سنجی و قیمت‌گذاری به دلیل عملکرد مناسب و کمترین میزان اشتباه جایزه نقره‌ای را به لیست افتخاراتش افزود. در زمینه طراحی و گسترش، تبوک‌مال در عربستان، ال‌کوت‌مال در کویت و میدان الشطه در دمام عربستان صاحب جایزه شدند. 

نوآوری‌ها
 خیابان غذایی در مجاورت پانوراما در عربستان به شکل چشمگیری مورد استقبال قرار گرفت و سفوری‌لند در رده دوم قرار گرفت. برند کادی در یاس‌مال به خاطر تزئینات خاص و ویژه در بخش معماری جایزه گرفت و اسپارکی پانوراما در بخش رفاهی گوی سبقت را از بقیه ربود. بهترین برند خرده‌فروشی از نگاه منا، ال‌هوکرتایم بود. این مرکز خاص پایتخت عربستان امکانات تفریحی و تکنولوژیک را توامان در نظر دارد و به همین دلیل متمایز است.

 شخصیت‌های حقیقی 
مسحال ال‌هوکیر، سازنده برند «ال‌هوکیر» همراه فواد الرشید، رئیس شرکت «اصلا» و شان الدستروم، مدیر اجرایی هولدینگ «ال‌فروانیه» به عنوان شخصیت‌های حقیقی مورد تقدیر قرار گرفتند و سرانجام در زمینه بهترین تکنولوژی‌های مدرن، اپلیکیشن آکی‌یاسی، تکنولوژی ESL و ایکس‌پند ریتیل عناوین برتر را ربودند.

 

 

 

 

 

نشان بین المللی استاندارد محصول به مرکز خرید بام لند اهدا شد

در آخرین شب مهر ماه سال 97 جمع کثیری از فعالان حوزه‌های مختلف مدیریت شهری، گردشگری، مالکان و بهره‌برداران مراکز خرید‌، معماران و سفرای چندین کشور آسیایی و اروپایی در آمفی‌تئاتر رو‌باز مجموعه تجاری و گردشگری بام‌لند گرد هم آمدند تا اعطای پروانه بین‌المللی استاندارد محصول (کیفیت، سلامت‌، حلیت و اصالت) که به این مجموعه و شرکت ثنا‌نور به عنوان بهره‌بردار آن اعطا شده است را جشن بگیرند.در این مراسم که با حضور تعداد زیادی از فعالان عرصه مراکز خرید، شهرداری منطقه 22 و منطقه 12 و تعدادی از سفرای کشورهای مختلف همچون ترکمنستان، ترکیه، اتریش، کره جنوبی و... برگزار شده بود، دکتر رضا صادقی مدیرکل امور بین‌الملل موسسه بین‌المللی گردشگری حلال و نخستین سخنران مراسم ضمن خیرمقدم به میهمانان حاضر در مراسم برای معرفی سازمان بین‌المللی سیتی‌وان به دعوت مهندس کشاورز روی سن حاضر شد. به گفته وی این سازمان بین‌المللی در سال 2015 میلادی تاسیس شده است که در جنبه‌های گوناگون علمی، آموزشی و پژوهشی فعالیت می‌کند که مهم‌ترین آن صدور گواهینامه بین‌المللی استاندارد محصول و دوره‌های دکتری پژوهش‌محور در حوزه‌های 22‌گانه به کمک IAUP (اتحادیه‌های بین‌المللی روسای دانشگاه‌های جهان) است.

در این مراسم که با مدیریت ماهنامه تجارت طلایی برگزار شد علاوه بر دکتر صادقی، مهندس علی اسلامی مدیرعامل مجموعه گردشگری بام لند،دکتر حرمت الله رفیعی رئیس انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرتی هوایی و جهانگردی، مهندس شاهرخ کشاورز مدیرمسئول و صاحب امتیاز ماهنامه تجارت طلایی، دکتر علی نوذرپور و دکتر ملک پور بنیان گذار سازمان بین المللی سیتی وان به سخنرانی پرداختند.

 

 

 

 

برگزاری نمایشگاه های تخصصی

در آبان ماه 97 نمایشگاه تخصصی در زمینه های مختلف مرتبط با صنعت خرده فروشی برگزار شد.پنجمین نمایشگاه بین المللی کیف، کفش چرم و صنایع وابسته که با حمایت اتاق اصناف کشور و همکاری انجمن صنایع چرم ایران و با حضور بیش از 100 شرکت و واحد تولیدی داخلی و خارجی در محل دائمی نمایشگاه بین المللی تهران طی روزهای 1 الی 4 آبان برگزار شد اولین رویداد تخصصی این ماه بود.

 

اخبار مشابه

رتبه: بد خوب
طراحی سایت: مهریاسان