مروری بر اتفاقات حوزه مراکز خرید و صنعت خرده فروشی کشور در سال ۹۷- بهمن ۹۷

مروری بر اتفاقات حوزه مراکز خرید و صنعت خرده فروشی کشور در سال ۹۷- بهمن ۹۷
مروری بر اتفاقات حوزه مراکز خرید و صنعت خرده فروشی کشور در سال ۹۷- بهمن ۹۷

مروری بر اتفاقات مراکز خرید و برندها در سال 97-بهمن

برگزاری پانزدهمین مجمع عمومی سالیانه بازارهای مبل و موبایل ایران

پانزدهمین مجمع عمومی سالیانه بازارهای مبل و موبایل ایران دوشنبه 15 بهمن‌ماه 1397 در سالن همایش بازار مبل ایران شماره سه برگزار شد.
پانزدهمین مجمع عمومی بازارهای مبل و موبایل، دوشنبه 15 بهمن‌ماه در حالی به کار خود پایان داد که رئیس گروه سرمایه‌گذاری تات، هیات‌مدیره شورای ملی مبلمان و دکوراسیون، اعضای هیات امنای بازار مبل ایران، مدیران و تجار واحدهای تجاری مبل و موبایل و جمعی از پیشکسوتان مبلمان و دکوراسیون میهمانان این جلسه بودند.نادعلی، پیشکسوت صنعت مبلمان و از معتمدان منطقه یافت‌آباد در ابتدای جلسه ضمن اشاره به وضعیت اقتصادی کشور، راه برون‌رفت از مشکلات پیش رو را مسئولیت‌پذیری افراد در قبال یکدیگر، همبستگی و گره‌گشایی از مشکلات مردم عنوان کرد و گفت: «باید جلوی هزینه‌های زائد را بگیریم و برای حل مشکلات کشور صمیمانه به یکدیگر کمک کنیم.»
علی انصاری، رئیس گروه سرمایه‌گذاری تات با اشاره به چهلمین سالگرد انقلاب شکوهمند اسلامی، دهه فجر را به همه تجار و کسبه بازارهای مبل و موبایل تبریک گفت و افزود: «خوشحال و سرافرازم که در منطقه 17 و در میان شما هستم؛ منطقه‌ای که هزاران گل را تقدیم انقلاب و ارزش‌های آن کرده است.»وی با اشاره به افزایش جمعیت در سال‌های پس از انقلاب افزایش سطح توقعات مردم در سال‌های اخیر را ویژگی دوران جدید برشمرد و خاطرنشان کرد: «لازمه این موضوع ارتقای زیرساخت‌ها و امکانات رفاهی برای پاسخگویی به نیازهای مردم است.»
رئیس شورای ملی مبلمان و دکوراسیون در ادامه با اشاره دستاوردهای 40 ساله انقلاب شکوهمند اسلامی، بخشی از زیرساخت‌های ایجاد‌شده را حاصل تلاش دولت‌ها و بخشی از آن را مرهون تلاش بخش خصوصی دانست که نمونه بارز آن در بازارهای مبل یافت‌آباد محقق شده است.انصاری با مقایسه منطقه یافت‌آباد در سال‌های قبل و بعد از انقلاب، یافت‌آباد را «دماوند مبل کشور» نامید که مردم از سراسر تهران برای رفع نیازهای خود به آنجا رجوع می‌کنند.

 

 

انتصاب مدیر مسئول ماهنامه تجارت طلایی به عنوان نماینده رسمی انجمن مراکز خرید خاورمیانه و شمال افریقا

صنعت خرده‌فروشی و مراکز خرید کشور با توجه به عمر کوتاهی که از فعالیت آن می‌گذرد توانسته است زمینه‌ساز اتفاقات ویژه‌ای در حوزه کسب‌وکار باشد و با بهره از دانش روز دنیا در زمینه‌های مختلف طراحی، احداث، راه‌اندازی و بهره‌برداری توانسته است مسیر حرکتی خود را به شکل صحیحی طی سالیان گذشته طی کند.در این بین حضور افراد باتجربه و متخصص در این حوزه نقش ویژه‌ای در شکل‌گیری این جریان داشته است؛ مدیرانی که با ترسیم استراتژی صحیح به این صنعت نوپا مدد رسانده‌اند.
مهندس «شاهرخ کشاورز» به‌عنوان یکی از فعالان این حوزه طی سال‌های اخیر توانسته است به‌عنوان نماینده‌ای شایسته در این حوزه به افتخارات این صنعت در بعد بین‌المللی یاری رساند.شاهرخ کشاورز که به عنوان مدیرمسئول و صاحب‌امتیاز تنها نشریه تخصصی صنعت خرده‌فروشی و مراکز خرید کشور در حال فعالیت است، در ادامه مسیر توسعه این صنعت پس از برگزاری موفق پنج دوره همایش تجلیل و تقدیر از برندهای برتر مراکز خرید و مجتمع‌های تجاری کشور و سه دوره برگزاری کارگاه‌های آموزشی بین‌المللی در حوزه مدیریت مراکز خرید، این‌بار و به واسطه سال‌ها حضور و ارتباط در حوزه بین‌الملل به‌عنوان نماینده رسمی انجمن مراکز خرید خاورمیانه در ایران انتخاب شده است تا به‌عنوان تنها ایرانی فعال در این حوزه بتواند در مسئولیت جدید خود نیز خوش بدرخشد و زمینه‌ساز اتفاقات ویژه‌ای برای صنعت خرده‌فروشی و مراکز خرید کشور باشد.لازم به ذکر است که انجمن مراکز خرید خاورمیانه (MECSC) به‌عنوان معتبرترین نهاد توسعه دانش و خلق ارزش در حوزه مراکز خرید و مجتمع‌های تجاری خاورمیانه در حال فعالیت است.

 

 

رونمایی از نسخه های جدید نرم افزار حسابداری "دشت همکاران سیستم" 

شرکت همکاران‌سیستم به‌عنوان بزرگ‌‌ترین شرکت نرم‌افزاری بخش خصوصی ارائه‌دهنده‌ راهکارهای نرم‌افزاری برای کسب‌وکارهای بزرگ و متوسط (ERP)، کوچک و سازمان‌های دولتی طی مراسمی از نسخه جدید نرم‌افزار حسابداری فروشگاهی دشت رونمایی کرد.
همکاران‌سیستم در سال 90 تصمیم به ورود به بازار خرده‌فروشی گرفت و در سال 91 با ارائه نسخه اول نرم‌افزار دشت همکاران‌سیستم رسما وارد این بازار شد. این نرم‌افزار حسابداری فروشگاهی در چند نسخه مختلف برای فروشگاه‌هایی با کسب و کارهای گوناگون طراحی و تولید شده است، این در حالی است که نسخه اولیه دشت تا به امروز به صورت یکسان و عمومی برای تمامی اصناف عرضه شده بود.طی مراسم رونمایی، نسخه‌های جدید نرم‌افزار دشت همکاران‌سیستم که با محوریت صنفی‌سازی عرضه شده است، نسخه‌هایی برای «صنف پوشاک و کیف و کفش»، «صنف لوازم آرایشی و بهداشتی»  و «صنف سوپرمارکت و مواد غذایی» و همچنین نسخه عمومی در سطح‌های پایه و استاندارد و پیشرفته معرفی شد. لازم به ذکر است نسخه عمومی و تخصصی اصناف نرم‌افزار دشت همکاران‌سیستم در سطوح مختلف، پاسخگوی تمامی نیازهای فروشگاه‌هاست.

 

 

 

افتتاح فروشگاه های جدید رفاه در "قصرالدشت" تهران و "الماس شهر" شهریار

شعبه قصرالدشت فروشگاه رفاه روز سه‌شنبه 23 بهمن‌ماه در جشنواره برفاره توسط محمدی مدیرعامل شرکت فروشگاه‌های زنجیره‌ای رفاه افتتاح شد.این فروشگاه با مساحت 1600مترمربع و بیش از 3هزار قلم کالا به عنوان بزرگ‌ترین فروشگاه زنجیره‌ای منطقه 9 تهران با حضور جمع کثیری از مردم به بهره‌برداری رسید.شعبه قصرالدشت دارای غرفه‌های مختلفی چون غرفه گوشت، نان و شیرینی، میوه و سبزیجات، آجیل و خشکبار و ادویه‌جات است.

 

 

 

 

رونمایی از هویت جدید"سرای ابریشم"

بازار فرش سرای ابریشم، پنجم بهمن ماه 97 در مراسمی باشکوه از هویت جدید برند و برنامه‌های آتی ورود خود به صنعت دکوراسیون منزل در هتل اسپیناس‌پالاس رونمایی کرد.
در این مراسم که بزرگان صنعت فرش کشور از کاشان و سایر شهرهای مرکز تولید فرش، بزرگان صنعت تبلیغات و برندینگ و صدها نفر از فعالان بازار حضور داشتند، ضمن بیان تاریخچه‌ تاسیس 5 سال حضور سرای ابریشم در صنعت فرش ماشینی کشور، از عناصر برند، هویت بصری و لوگو، موسیقی برند و برنامه‌های آتی این مرکز برای ارائه‌ محصولات مرتبط با دکوراسیون منزل رونمایی و با اجرای گروه موسیقی سون، جشن 5 سالگی تولد این مرکز برگزار شد.
محمدمهدی روحانی، مدیرعامل سرای ابریشم در ابتدای این برنامه ضمن قدردانی از اهالی صنعت فرش کاشان و سایر شهرهای کشور گفت: «گردش مالی صنعت فرش کشور در سال حدود 8 میلیارد تومان است و بیش از 1000 تولیدکننده و 100 تولیدکننده‌ محصولات برتر در این صنعت فعالند که موتور تولید اقتصادی در کاشان و بسیاری از شهرهای دیگر کشور هستند. بازار فرش سرای ابریشم در سابقه‌ 5 ساله‌ فعالیت خود تلاش کرده تا مکانی مدرن و درخور برای ارائه‌ محصولات خاص از برندهای ویژه فرش ماشینی کشور باشد و جایگاه این صنعت را در جامعه ارتقا دهد. ارائه‌ بیش از 25 هزار مترمربع فرش منحصربه‌فرد در این مرکز، نشانی از این تلاش بوده است.»
او پیرامون دلایل تغییرات اساسی در مدل کسب‌وکار سرای ابریشم، 5 سال بعد از شروع گفت: «در مدل اولیه، ما به عنوان مالک، فضای فروشگاهی را به صورت اجاره در اختیار برندها قرار دادیم که این روند تا دی ماه پارسال ادامه داشت و پس از آن تصمیم گرفتیم با یکپارچه‌سازی تمامی فروشگاه‌ها، خودمان به شکل یک مرکز واحد اقدام به فروش فرش ماشینی از تمام برندها کنیم و برای موفقیت در این امر، تیم فروشندگان جدید را استخدام کرده و آموزش دادیم. اما به تدریج احساس کردیم تغییرات باید ریشه‌ای‌تر باشد و لازم است تمامی هویت ما تغییر کند.»

 

 

 

افتتاح هفدهمین شعبه هایپر می در مجتمع لئومال

وجود یک فروشگاه خوب‌، کامل و متنوع با دپارتمان‌هایی که می‌تواند برطرف‌کننده نیازهای اساسی باشد، در یک منطقه شلوغ و پرترافیک حیاتی است.
بله صحبت از «‌هایپرمی» ‌است؛ هایپرمی‌ فرشته در منطقه پارک‌وی تهران، فروشگاهی لوکس و کامل که توانسته است مسبب رضایتمندی ساکنان آن منطقه باشد.این فروشگاه که در نیمه بهمن‌ماه به‌عنوان هفدهمین‌ شعبه هایپرمی‌ در مجتمع تجاری لئومال واقع در ابتدای خیابان فرشته تهران افتتاح شد، همه‌روزه از ساعت 8:30 تا24:00 آماده ارائه خدمات به مشتریان است و دارای دپارتمان‌هایی چون مواد غذایی و آشامیدنی، شوینده و بهداشتی، فرآورده‌های پروتئینی تازه، مرغ، گوشت و ماهی، میوه و سبزیجات، کترینگ، لبنیات و ترشیجات محلی و حتی نان گرم است.
پارکینگ رایگان و طبقاتی مجموعه از مزیت‌های دیگری است که همراه با لوکس بودن فضای داخلی و تخفیف‌های فوق‌العاده و تنوع بی‌شمار کالایی، تفاوت را از نگاه مشتری و ساکنان منطقه معنی می‌کند.

 

 

 

جشنواره بین المللی مد و لباس فجر به ایستگاه هشتم رسید

هشتمین جشنواره بین‌المللی مد و لباس فجر صبح روز جمعه 26 بهمن‌ماه 97، با حضور معصومه ابتکار معاون امور زنان و خانواده، شهیندخت مولاوردی دستیار سابق رئیس‌جمهور در امور حقوق شهروندی، طیبه سیاوشی نماینده مجلس، حمید قبادی دبیر کارگروه مد و لباس کشور و صدیقه پاک‌بین دبیر اجرایی جشنواره در بوستان گفت‌وگو برگزار شد.
حمید قبادی دبیر کارگروه مد و لباس کشور در این مراسم گفت: «یکی از مهم‌ترین سیاست‌های کارگروه که از طریق انسجام و اتحاد حاصل شده، این است که تلاش کرده‌ایم از محصول‌محوری به سلیقه‌محوری برسیم و این ثمره سال‌ها تلاش است. در گذشته خانواده‌ها و مردم مجبور بودند محصولی تک‌بعدی را استفاده کنند اما در سال‌های اخیر محصولات به سمت انتخاب و سلیقه و ذائقه آنان سوق پیدا کرده است. شاید قبل از این تعداد آثار بسیار محدود بود. وقتی لباس به عنوان عنصر فرهنگی محسوب می‌شود، با توجه به اینکه در گذشته علاوه‌بر وابستگی اقتصادی به وابستگی فرهنگی هم دچار شده بودیم تلاش کردیم اوضاع را نسبت به قبل بهبود بخشیم.»او ضمن اشاره به انتخاب نوع پوشش طبق سلیقه‌محوری افزود: «تلاش کردیم به جای اینکه بگوییم مردم «چه بپوشید» قدرت انتخاب آنان را افزایش دهیم. شاید مهم‌ترین سیاست کارگروه این امر باشد و در ادامه امیدواریم این موضوعات را گسترش دهیم.»
صدیقه پاک‌بین، دبیر اجرایی این جشنواره گفت: «جشنواره مد و لباس فجر می‌خواهد ویترینی برای مقوله بزرگ فرهنگی باشد که در بازار گردش مالی بالایی دارد. جشنواره بین‌المللی فجر همه تلاشش را می‌کند تا سکان این بازار را در اختیار تولیدکننده داخلی قرار دهد.»
طبق اظهارات او «باید این پتانسیل‌ها را در اختیار تولیدکنندگان خودمان قرار دهیم تا پوشاک، این مقوله بزرگ فرهنگی، پیشرفتی روزافزون داشته باشد. تاکنون بازار پوشاک را به واردات واگذار کردیم در حالی‌که با پرداختن به این مقوله می‌توانیم بازار را در دست بگیریم. تولیدکنندگان و طراحان رسالت خطیری در این زمینه دارند. آنها باید دانش را با گنجینه فرهنگی تلفیق کنند تا فرهنگ ایرانی و اسلامی را به بازار تزریق کنیم. همچنین در بعد رسانه‌ای باید زبان گویایی در حوزه مد و رسانه ایجاد کنیم که در چند سال اخیر شاهد این امر بوده‌ایم.»

 

 

 

 

 

 

 

اخبار مشابه

رتبه: بد خوب
طراحی سایت: مهریاسان