مراکز خرید نسل جدید، نبض خرده‌فروشی خاورمیانه

مراکز خرید نسل جدید، نبض خرده‌فروشی خاورمیانه
مراکز خرید نسل جدید، نبض خرده‌فروشی خاورمیانه

همان‌طور که ما به دوران پایان کرونا نزدیک‌تر می‌شویم، مراکز خرید در حال تکامل هستند تا مدل خود را در جوامع تغییر دهند. به نمایشگاه‌ها، مراکز خدمات، بانک‌ها، کلینیک‌های پزشکی، مواد غذایی و سرگرمی‌ها فکر کنید؛ مشتریان می‌توانند وارد شوند و کاری را که به نیت آن آمده‌اند، را انجام دهند. مراکز خرید امروزی به جای این‌که از خریداران انتظار داشته باشند کیلومترها تا یک مرکز خرید خارج از شهر رانندگی کنند، از مشتریان خود می‌خواهند که به نبض اقتصادی جامعه نزدیک‌تر باشند. بیش از 100 مرکز خرید در سراسر امارات متحده عربی وجود دارد و گردشگران به مراکز خرید بزرگ‌تر هجوم می‌آورند؛ در حالی که مراکز خرید کوچک‌تر خرید را آسان‌تر می‌کنند. (Deerfields) یکی از معدود مراکز خرید در منطقه است که 97 درصد فضای آن اجاره داده شده است. «محمد الحاج» مدیر عامل (Deerfields Mall) گفت: «به عنوان یک مرکز خرید متمرکز بر نیاز جامعه، پیشنهادات متنوع ما برای مخاطبان بسیاری ارائه می‌شود و به نوعی افراد را معتاد به خرید می‌کند.»

 

 

مرکز خرید (Deerfields) با بیش از 240 فروشگاه خرده‌فروشی، مجموعه گسترده‌ای از پوشاک و لوازم جانبی، پوشاک خانگی، لوازم الکترونیکی، جواهرات، امکانات مشتری مانند نمازخانه، پارکینگ، کارواش، دستگاه‌های خودپرداز، ایستگاه‌های شارژ و خدمات دولتی است. زمین تنیس و بدمینتون، فودکورت و سینماهای روباز از دیگر امکانات این مجموعه به حساب می‌آید. محمد اضافه کرد: «اخیراً پیاده‌روی در اطراف رستوران خودمان را با یک باغ زیبا مشرف به فواره گسترش داده‌ایم. در ماه‌های آینده، مجموعه ما شاهد وسعت بیشتری خواهد بود. اپراتورهای مرکز خرید امروزی می‌دانند مراکز خرید بسیار فراتر از فروشگاه‌های بزرگ یا فضاهای خرده‌فروشی هستند. افزودن موارد جانبی برای جذاب‌تر کردن مرکز خرید به ایجاد حس آرامش هنگام خرید و استفاده مصرف‌کنندگان کمک می‌کند، لذا دائماً به دنبال ایجاد ابتکارات تجربی از طریق رویدادها و کمپین‌های بازاریابی خود هستیم. به عنوان مثال، کمپین سینمای فضای باز ما، نمونه‌ای عالی از ابتکاری در سراسر کشور است که یک فضای خانوادگی هیجان‌انگیزی را برای عموم ایجاد می‌کند و به موجب آن، خانواده‌‌ها می‌توانند استراحت کنند، فیلم تماشا کنند، میان وعده بخورند و احساس کنند در خانه هستند.»

 

 

در واقع همه چیز به این بستگی دارد که چگونه مشتری را درگیر می‌کنید تا اطمینان حاصل شود او برای خرید بیشتر باز می‌گردد. از آنجایی که مراکز خرید موقعیت خودشان در کسب‌وکار دیجیتالی را مدام بهبود می‌بخشند، آینده این صنعت بستگی زیادی به چگونگی فعالیت آن‌ها خواهد داشت. اکوسیستم خرده‌فروشی منطقه خاورمیانه گسترده است. با نگاهی به آینده، تجربیات خرده‌فروشی چیزی است که مطمئناً به تمرکز روی آن ادامه داده می‌شود. اتخاذ موضع در منطقه، بخش مهمی در موفقیت کلی هر مرکز خریدی است. هر مرکز خریدی باید به جامعه محلی خودش خدمت کند. بازارهای موفق دارای ویژگی‌هایی هستند که ارتباط با جامعه را ارتقا می‌دهند تا مطمئن شوند راه را به‌درستی می‌پیمایند.

 

 

کووید-19 بدون شک تأثیر عظیمی داشته است، با این حال از شروع سال 2022 تاکنون یک نقطه عطف واقعی از نظر مشارکت بازدیدکنندگان را نشان می‌دهد؛ اکثر مراکز خرید اجتماعی به مشتریان ثابت خودشان و نه گردشگران متکی هستند. محمد گفت: «با وجود این که یک مرکز خرید اجتماعی داریم، اما شاهد افزایش واقعی مشتریانی بوده‌ایم که از مکان‌هایی در سراسر منطقه ابوظبی بازدید می‌کنند و این بسیار اطمینان‌بخش است. جهان مجبور به انطباق با اقدامات سختگیرانه بهداشتی و ایمنی شده و این موضوع تأثیر بزرگ و اجتناب‌ناپذیری روی خرده‌فروشی گذاشت. در نقش یک تجارت خستگی‌ناپذیر کار کرده‌ایم تا به روشی امن و سرگرم‌کننده به جامعه خدمت کنیم. خوشحالم بار دیگر شاهد تعداد فزاینده‌ای از بازدیدکنندگان هستیم و پیش‌بینی می‌کنم به زودی به دوران قبل از کووید بر‌گردیم. از آنجایی که استراتژی بهبودی ما همچنان مؤثر است، اوضاع بهتر از همیشه خواهد شد.»

 

 

منبع: imagesretailme

اخبار مشابه

رتبه: بد خوب
طراحی سایت: مهریاسان