محدوديت هاي زماني تسويه، رقم تراكنش و نظارت شبانه روزی در فروشگاه ها

محدوديت هاي زماني تسويه، رقم تراكنش و نظارت شبانه روزی در فروشگاه ها
محدوديت هاي زماني تسويه، رقم تراكنش و نظارت شبانه روزی در فروشگاه ها

دادیار دادسرای مبارزه باجرایم سایبری پیشنهاد داد:

محدوديت هاي زماني تسويه، رقم تراكنش و نظارت شبانه روزی در فروشگاه ها

با شرایط فعلی نهادهای قضایی فرصت نمی‌کنند در صورت بروز مشکل، حساب را بلوکه کنند. محدودیت صنفی: برخی افراد به دفاتر پیشخوان و کافی‌نت‌ها مراجعه کرده کارت می‌کشند و مثلا ۱۰ میلیون تومان پول می‌گیرند، در حالی که تراکنش‌های این اصناف مشخص است. PSPها باید مثل فروشگاه‌ها یا به خود در طول شب استراحت بدهند یا نظارت کنند.

 


دادیار دادسرای مبارزه با جرایم سایبری پیشنهاد کرد که در حوزه شرکت‌های پرداخت سه محدودیت اعمال شود.
محمدحسین دری در میزگرد چالش‌های اجتماعی بانک‌داری الکترونیک در هشتمین همایش سالانه بانک‌داری الکترونیک و نظام‌های پرداخت با بیان اینکه در حوزه نظارت مشکل داریم، اظهار داشت: در منظومه قوانین فعلی که توسط شاپرک و سایر نهادها ایجاد شده، خیلی از آن‌ها رعایت نمی‌شود.
وی افزود: بر اساس مقررات شاپرک، هیچ دوربینی در فروشگاه نباید بر دستگاه پوز احاطه داشته باشد، اما در کل کشور در بین همه پذیرنده‌ها اگر فروشگاهی بود که دوربین آن دید به دستگاه پوز نداشت، به ما معرفی کنید.
دادیار دادسرای مبارزه با جرایم سایبری پیشنهاد کرد شرکت‌هایی تحت نظارت شاپرک تاسیس شده و در راستای ایجاد امنیت بیشتر به نظارت بر این موارد کمک کنند.
دری تصریح کرد: یک خود کنترلی باید توسط PSPها ایجاد شود، ما به پلیس فین‌تک و PSP نیاز داریم، چراکه از هم جدا نیستیم و همه اجزای یک سیستم هستیم.
وی با بیان اینکه ما استقبال می‌کنیم که کلاهبردارها پول خود را به حساب فین‌تک‌ها بزنند، ادامه داد: این یک تله است، به شرط اینکه فین‌تک‌ها خودشان هشیار باشند و بدانند که در چه موقعی مانع ایجاد کرده و در چه موقعی مانع را بردارند.
دادیار دادسرای مبارزه با جرایم سایبری با بیان اینکه در حوزه PSPها پیشنهاد ما اعمال چند محدودیت است، گفت: محدودیت اول محدودیت زمانی است. در بسیاری از پرونده‌ها افراد کلاهبردار به فروشگاه مراجعه کرده و کارت می‌کشند و پول برداشت می‌کنند، بنابراین PSPها باید مثل فروشگاه‌ها یا به خود در طول شب استراحت بدهند یا نظارت کنند.
دری محدودیت بعدی در این حوزه را محدودیت صنفی عنوان و تصریح کرد: برخی افراد به دفاتر پیشخوان و کافی‌نت‌ها مراجعه کرده کارت می‌کشند و مثلا ۱۰ میلیون تومان پول می‌گیرند، در حالی که تراکنش‌های این اصناف مشخص است که تا چه میزان باید باشد، بنابراین PSPها باید در این زمینه با توجه به صنف محدودیت ایجاد کنند.
وی با اشاره به محدودیت سومی که باید ایجاد شود، گفت: محدودیت سوم، زمان تسویه است که با شرایط فعلی نهادهای قضایی فرصت نمی‌کنند در صورت بروز مشکل، حساب را بلوکه کنند، در برخی کشورها مثل آمریکا و کانادا زمان تسویه حتی تا یک ماه است که اگر تضامینی انجام دهند تا یک هفته می‌رسد

اخبار مشابه

رتبه: بد خوب
طراحی سایت: مهریاسان