لذت دویدن با محصول جدید نایک

لذت دویدن با محصول جدید نایک
لذت دویدن با محصول جدید نایک

تکنولوژی جدید این‌بار برای پاها

لذت دویدن با محصول جدید نایک

در دنیای تکنولوژی، دیگر همه ما عادت کرده‌ایم هر روز به یک شکل خاص شگفت‌زده شویم.این‌بار نوبت گجت‌های پوشیدنی است. این محصولات در زمینه کفش وارد دنیای گسترده‌ای شده‌اند که باعث شده معتبرترین شرکت‌های ورزشی سازنده کفش حالا در برنامه‌ریزی‌های بلندمدت خود از وجود فناوری‌های نو بهره بگیرند.در این زمینه دو برند به نام‌های نایک و شیائومی بار دیگر پیشقدم شدند و با ارائه دو تکنولوژی جدید، دنیا را تکان دادند.

یک محصول کاملا متفاوت

شرکت نایک کفش هوشمند جدیدی را با نام Nike Adapt BB معرفی کرده است که قابلیت کنترل از طریق اسمارت‌فون را دارد. این کفش هوشمند دارای موتور و دنده خاصی برای سفت و شل کردن بند کفش است. بازیکنان می‌توانند با استفاده از دکمه‌های روشن تعبیه‌شده در کنار کفش، تنظیمات دلخواه را به‌صورت دستی یا از طریق برنامه گوشی هوشمند Nike Adapt انجام دهند. شرکت نایک این فناوری را FitAdapt نامیده است. یکی از موارد کاربرد این فناوری را می‌توان در زمان استراحت بین نیمه‌های بسکتبال دانست. بازیکنان می‌توانند در این زمان و با استفاده از کفش هوشمند نایک، بند کفش را شل کرده و بلافاصله هنگام آغاز بازی، بند را سفت کنند. احتمالا آپدیت‌هایی که در آینده برای کفش هوشمند نایک به بازار عرضه خواهند شد، دارای تنظیمات سختی برای گرم کردن هستند. اینطور که پیداست، رنگ دکمه‌های این کفش تغییر می‌کند. کفش هوشمند جدید توسط یک گروه نخبه از بازیکنان بسکتبال در مرکز جهانی نایک واقع در اورگن تست شد. بازیکنان بسکتبال برای تست Nike Adapt تمریناتی انجام دادند؛ یکی از بازیکنانی که برای تست این کفش هوشمند انتخاب شد، جیسون تیتوم (Jayson Tatum) بازیکن بوستون سلتیکس بود. اریک آوار، سرپرست بخش نوآوری شرکت نایک اظهار کرد: «ما به‌صورت عمد و با توجه به تقاضای زیاد ورزشکاران، رشته ورزشی بسکتبال را برای معرفی فناوری جدید انتخاب کردیم. در یک بازی بسکتبال، اندام پا در فشار زیادی قرار دارد و در صورتی که بازیکنان بتوانند وضعیت کفش خود را تغییر دهند، این مساله باعث افزایش جریان خون خواهد شد. این یک نکته کلیدی بوده و می‌تواند تجربه خوبی را برای بازیکنان بسکتبال فراهم کند.» امکان خرید کفش جدید نایک از طریق وب‌سایت این شرکت با قیمت ۳۵۰ دلار وجود دارد.

کتانی هوشمند شیائومی

کتانی هوشمند شیائومی مدل ۹۰point، حاصل همکاری با شرکتی بزرگ و بی‌رقیب در حوزه تکنولوژی به نام اینتل است که وظیفه ساخت تراشه و سخت‌افزار قدرتمند را به عهده گرفته تا این همکاری موجب شود تمامی تصورات درباره کفش و کتانی دگرگون شود. در این کفش از تراشه هوشمند اینتل curie استفاده شده است. این تراشه ۳۲ بیتی با ابعادی کوچک و دقت و کارایی بسیار بالا و در کنار سنسور ۶ محوره حرکتی همراه حسگر ژیروسکوپ خود قادر به محاسبه و اندازه‌گیری تمامی حرکات و فعالیت‌های شما در هر زمان و هر لحظه است. علاوه‌بر این، ماژول هوشمند اینتل با دارا بودن IQ یا هوش مصنوعی، توانایی درک و یادگیری به وسیله جمع‌آوری داده‌ها را دارد. تراشه هوشمند اینتل، توانایی درک نوع حرکات شما را به‌صورت هوشمند و خودکار دارد و می‌تواند تشخیص دهد در حال دویدن، راه رفتن، صعود و بالا رفتن از پله یا دوچرخه‌سواری هستید. به این شکل تمامی داده‌ها، با دقت و درستی تمام ثبت و پردازش شده و از هیچ فعالیتی چشم‌پوشی نمی‌شود. تراشه هوشمند اینتل دارای باتری داخلی است که با یک‌بار شارژ قادر به کارکرد ۶۰ روز است. پس از اتمام باتری، تنها نیاز است که تراشه را از داخل کفش خارج کرده و روی استند شارژ خود قرار دهید تا شارژ شود. همچنین این تراشه با قابلیت تشخیص خودکار حرکت در صورت عدم تحرک به حالت خواب می‌رود تا از اتلاف و هدررفت باتری جلوگیری شود و در صورت حرکت نیز به‌طور خودکار روشن شده و شروع به اندازه‌گیری و محاسبه فعالیت‌هایتان می‌کند. زیره الاستیک با طراحی خاص و چندمنظوره خود، باعث جذب شوک فوق‌العاده شده و پایداری و استحکام بالایی را در هنگام دویدن و پیاده‌روی برای شما فراهم می‌کند تا زمین، زیر پای شما به لرزه درآید و بتوانید به نهایت سرعت و امنیت، با خیالی راحت بدون ترس از آسیب رسیدن به پاهایتان تجربه‌ای جدید از دویدن داشته باشید.

منبع: newsweek.com

اخبار مشابه

رتبه: بد خوب
طراحی سایت: مهریاسان