قبل از راه اندازی استارتاپ به این نکات توجه کنید

قبل از راه اندازی استارتاپ به این نکات توجه کنید
قبل از راه اندازی استارتاپ به این نکات توجه کنید
می خواهید یک استارتاپ شروع کنید
این پنج حوزه رو به رشد را در نظر بگیرید
صنایع رو به رشد
موفقیت در شروع یک کسب و کار جدید علاوه بر حوزه صنعتی مورد نظر و زمان شروع به کار، به عوامل زیادی وابسته است. اگر می خواهید رؤیای کارآفرینی تان را دنبال کنید، باید وضعیت صنعتی را که می خواهید به آن وارد شوید، در نظر بگیرید. صنایع باثبات تری که در حال گذار از دوران تحولات فناوری هستند، می توانند انتخاب مناسبی باشند، یا صنایع نوپا با فرصت های زیاد شغلی می توانند نقطه شروع مناسبی برای ورود شما به میدان رقابت باشند.
چه به دنبال احیای ایده های قدیمی یا ساخت چیزهای جدید باشید، فرصت های زیادی برای ورود به صنایع هیجان انگیز و دارای آینده ای درخشان برای شما وجود دارد. ما به برخی از این صنایع که دارای چشم انداز روشن و روند رشد مطلوبی هستند نگاهی انداخته ایم و پنج مورد از بهترین های آنها را برای شما انتخاب کرده ایم.
 
5. هوش مصنوعی
هوش مصنوعی و یادگیری ماشین به نحو روزافزونی در زندگی روزمره ما وارد می شوند. هوش مصنوعی، اپلیکیشن های متنوعی نظیر منشی های مجازی (کورتانا، سیری یا اَلکسا)، روبات های مدیریت ارتباط با مشتریان و استفاده از الگوریتم های تحلیل بازارهای انبوه برای ارائه پیشنهادات و توصیه های آنی را شامل می شود.
گرچه ارائه خدمات در تمام حوزه های هوش مصنوعی کار آسانی نیست و کارکردهای هوش مصنوعی بنابر منابع آن و تعریفی که از هوش مصنوعی داریم، متنوع هستند، اما شکی نیست که این صنعت در حال تجربه یک روند رشد انفجاری است. مؤسسه تحقیقاتی فارستر تخمین می زند که صنعت هوش مصنوعی که طبق تعریف این مؤسسه، جزو «فناوری های شناختی-محاسباتی» دسته بندی می شود، تا سال 2020 با احتساب رشد 3.5درصدی در تولید ناخالص ملی، به میزان 1.2 تریلیون دلار رشد خواهد کرد. البته برخی منابع محتاط تر احتمال می دهند که این صنعت تا سال 2020، 70میلیارد دلار از گردش مالی بازار را به خود اختصاص خواهد داد.
 
4. واقعیت مختلط
واقعیت مختلط، صنعتی است که تا حد زیادی بر شانه بازی های رایانه ای و اپلیکیشن های تجاری رشد کرده است. برای کسب و کارها، واقعیت مختلط، مزیت هایی نظیر برگزاری راحت تر جلسات از راه دور، آموزش کارکنان در محیط های کاری شبیه سازی شده و بدون خطر و گردآوری داده های آنی از طریق کارگران کارخانه ها یا مزارع را فراهم آورده است. به همین دلایل، طبق اطلاعات مؤسسه سوپرداتا پیش بینی می شود که بازار واقعیت مختلط تا سال 2024، به سوددهی 6.9 میلیارد دلار برسد.
شرکت تحلیل داده دلوئیت در آوریل 2017 اعلام کرد که از هر 500 شرکت، 52 شرکت از محصولات و خدمات واقعیت افزوده یا واقعیت مجازی استفاده می کنند و این رقم از آن زمان تاکنون بیشتر شده است. لیندسی وونتز، مدیر تولید محتوای یک شرکت برون سپاری طراحی گرافیک به نام 99دیزاین، می گوید که پروژه های واقعیت مختلط، در سال های اخیر، در بین پروژه های دریافتی این شرکت، بیشترین رشد را داشته اند.
 
3. چاپ سه بعدی
چاپ سه بعدی به عنوان یکی از ستون های اصلی تولید افزوده (Additive Manufacturing)، به سرعت در حال تسخیر صنعت تولید است. این روند گسترده مدرنیزاسیون صنعت تولید با نام Industry 4.0 شناخته می شود. با در اختیار داشتن مهارت فنی و لوازم مورد نیاز، تقریباً هر چیزی - از قطعات خودرو گرفته تا لوازم آشپزخانه - را می توان به صورت سه بعدی چاپ کرد. یکی از مشهورترین مثال های تولید افزوده، نازل های سوختی به کار رفته در موتور جت LEAP است.
به دلیل کاهش هزینه ها و افزایش بهره وری تولید و مونتاژ، به خصوص با تکامل این فناوری، صنعت چاپ سه بعدی در سال های اخیر شاهد رشد مداومی بوده است. گروه تحقیقاتی مارکتز اند مارکتز پیش بینی می کند که صنعت چاپ سه بعدی تا سال 2023، به سوددهی 32.78 میلیارد دلار برسد. اگر در مورد تلفیق صنعت چاپ سه بعدی با فعالیت های ساختمانی هماهنگ با محیط زیست، ایده ای در ذهن دارید، با رشد سالانه 23درصدی این حوزه، چشم انداز کاری شما بسیار روشن است.
 
2. کسب و کارهای تهیه غذا
آمریکا رسماً به پایتخت غذای دنیا تبدیل شده است. هر قدر غذا هیجان انگیزتر و عجیب و غریب تر باشد، بهتر است. با بیشتر شدن اغذیه فروشی های مستقل، سرویس های سفارش غذای برخط، دستفروش های خیابانی و ون های اغذیه فروشی، فرصت های ورود به این صنعت، بی انتها به نظر می رسند.
علی الخصوص اغذیه فروشی های خیابانی و ون های اغذیه فروشی، در سه سال آینده نزدیک به 3.7درصد رشد درآمدی خواهند داشت که این موضوع، ارزش این صنعت را به 1.7 میلیارد دلار می رساند. نشریه IBISWorld می گوید که افزایش تقاضا برای غذاهای خیابانی، نشان دهنده اشتیاق مصرف کننده ها برای خرید غذای منحصر به فردتر است که در سال های گذشته تنها در شهرهای ساحلی یا توریستی این روند به چشم می خورد، اما پیش بینی می شود که دومین مرحله شکوفایی این بازار نیز در سال های آینده شاهد رونق و سوددهی بسیاری باشد.
 
1. نرم افزارهای آموزشی و آموزش برخط
نظام آموزشی آمریکا در یک تقاطع قرار گرفته است. معلمان و مدرسان موظفند که دانش آموزان را هم برای گذراندن آزمون های استاندارد نظام آموزشی و هم برای زندگی خارج از کلاس های درس، آماده کنند. این موضوع، باعث شکوفایی بازار نرم افزارهای آموزشی و کسب و کارهای آموزش برخط شده است. اگر تا به حال متوجه این موضوع نشده بودید، توجه شما را تنها به این نکته جلب می کنیم که بازار آموزش پیش دبستانی که در سال 2010 اصلاً وجود خارجی نداشت، تنها در عرض دو سال به درآمدی بیش از 14 میلیون دلار رسیده است. به نظر می رسد که صنعت آموزش برخط سالانه بیش از 20درصد رشد کرده است و دوره های آموزش دانشگاهی، آموزش زبان های مختلف و گواهی نامه های کسب و کار و بازاریابی حرفه ای، بیشترین تقاضا را دارند.

اخبار مشابه

رتبه: بد خوب
طراحی سایت: مهریاسان