«قالب‌بندی محصولات» میانبُری برای موفقیت در دنیای تجارت

«قالب‌بندی محصولات» میانبُری برای موفقیت در دنیای تجارت
«قالب‌بندی محصولات» میانبُری برای موفقیت در دنیای تجارت

«قالب‌بندی محصولات» میانبُری برای موفقیت در دنیای تجارت
در این دنیای پرشتاب تجارت، هنر بسته‌بندی و ایجاد پکیج‌ها برای محصولات در عین اهمیت از نگاه اکثر عوامل فعال در صنعت خرده‌فروشی دور مانده است.
 برای هر صاحب صنعتی در دنیای خرده‌فروشی، درآمد و سود مهم‌ترین هدف است و بسته‌بندی محصولات آماده فروش، راهی است که کارفرماها را به سود و درآمد بیشتر سوق می‌دهد. در واقع شما با بسته‌بندی محصولات، رنگ و جلایی خاص به آنها می‌بخشید و آنچه می‌‎سازید، بیش از حالت عادی برای خریداران جذاب جلوه می‌کند.


موارد خاص 
بسته‌بندی و در واقع قالب‌بندی تجاری محصولات، معمولا وقتی بیشتر جواب می‌دهد که چند محصول مرتبط را کنار هم عرضه کنید یا به‌عنوان فروشنده قصد تخفیف یا فروش با قیمتی افزون‌تر از حالت متعارف را داشته باشید. در این حالت، هر فروشنده، ایده و مدل خاص خودش در مورد بسته‌بندی محصولاتش را دارد؛ مثلا عده‌ای پکیج
 هدایا را در نظر می‌گیرند و گروهی دیگر محصولات‌شان را با یک بسته‌بندی شیک و بدون زواید روانه مقصد مشتری می‌کنند. قالب‌بندی محصولات معمولا برای روزهای خاص در نظر گرفته می‌شود اما یک فعال موفق در عرصه خرده‌فروشی، همه روزهای سال را برای چنین کاری مغتنم می‌شمرد. بسته‌بندی محصول همچنین می‌تواند به فروش متقابل کمک کند. از این طریق می‌توانید به مشتریان در حال خرید، محصولات مکملی را پیشنهاد دهید.


مکانی برای دلربایی تجارت آنلاین
در حال حاضر و براساس آنچه آمار نشان می‎دهد، تجارت آنلاین و به عبارت فروشندگان حقیقی و حقوقی «اینترنتی»، بیش از سایر همتایان خود از بسته‌بندی و قالب‌بندی تجاری بهره می‌برد و گویا بیش از تجارت سنتی، خدمات فروش آنلاین به بسته‌بندی محصولات نیاز دارد تا بیش از پیش رونق بگیرد. به‌طور مثال یک برند الکترونیکی برای جلب اعتماد مشتری خود ترجیح می‌دهد کنار لپ‌تاپ، پکیج لوازم جانبی اضافی با یک بسته‌بندی خاص در نظر بگیرد. مثلا قیمت این پکیج با وجود امکانات بیشتر به قیمتی‌ کمتر از جمع‌آوری تک‌تک وسایل لپ‌تاپ به شکل جداگانه تمام می‌شود و این یعنی همان هنر «قالب‌بندی تجاری».


مثال واضح در این‌باره، برند مشهور بازی‌های کامپیوتری با نام «نینتندو» است. این برند ژاپنی معمولا 2 محصول را با هم به فروش می‌رساند،100 هزار واحد فروش دارد و از طریق فروش بازی‌های کامپیوتری، یک میلیون دلار سود می‌برد. وقتی این برند چند محصول را در یک پکیج ارائه می‌کند، 20 درصد بیشتر از حالت عادی سود مالی نصیب می‌برد. قرار دادن محصولات متناسب و مرتبط با هم در یک پکیج، علاوه‌بر بالا بردن ارزش فروشنده، قیمت هر محصول را بیش از پیش برای مشتریان عیان می‌کند و درواقع ارزش محصولات از سوی خریداران درک می‌شود. قالب‌بندی تجاری در هنگام تخفیفات رایج یا فروش‌های کاملا فانتزی به مشتری و فروشنده دیدگاه درستی از ارزش هدیه می‌دهد. با خرید یک کت و شلوار، شما می‌توانید پیراهن و کراوات را بسته‌بندی کنید. گاهی اوقات محصولاتی با عملکرد نامناسب یا در «خطر نابودی» پس از ترکیب شدن با یک محصول قوی مشتریان بیشتری می‌یابند و حتی موجب رونق یک کسب و کار خاص می‌شوند. در واقع وجود یک پکیج مرتبط علاوه‌بر دادن یک حس و حال خوب و مثبت به خریدار، قدرت بازاریابی یک برند را هم افزایش می‌دهد و در این حالت سودی دوجانبه نصیب هر 2 طرف معامله می‌شود.


ارزش‌آفرینی
دلیل اصلی موثر بودن بسته‌بندی برای افزایش فروش این است که مشتریان خریدار محصولات بسته‌بندی شده، احساس می‌کنند پول‌شان در جای مناسبی خرج شده. یک پیراهن که در حالت عادی 100دلار فروخته می‌شود، وقتی به عنوان یک افزودنی رایگان با کت و شلوار عرضه می‌شود، افزایش قیمت می‌‌یابد؛ بدون اینکه مشتری احساس کند در حال خرید یک جنس گران است! با بسته‌بندی مناسب، شما یکی از رموز پیش پا افتاده اما کمتر مورد توجه در بازار خرده‌فروشی را می‌آموزید و گامی رو به جلو برای فروش بیشتر برمی‌دارید. به هرحال در دوران فعلی دیگر تنها از طریق فروش صرف موفقیت حاصل نمی‌شود و رنگ و لعاب دادن به اجناس از طریق یک بسته‌بندی مناسب و جا دادن چند جنس مرتبط در یک پکیج، بدون تردید راهی تضمین شده برای سود تجاری بیشتر تلقی می‌شود.

 

اخبار مشابه

رتبه: بد خوب
طراحی سایت: مهریاسان