فروشگاه زنجیره ای رفاه به دنبال راه میانبر در صادرات غیر نفتی

فروشگاه زنجیره ای رفاه به دنبال راه میانبر در صادرات غیر نفتی
فروشگاه زنجیره ای رفاه به دنبال راه میانبر در صادرات غیر نفتی

به گزارش پایگاه خبری تجارت طلایی نیوز، صنعت خرده فروشی به عنوان بازوی توزیع مدرن دولت ها می تواند به عنوان اهرم صادراتی برای صدها قلم کالا نقش آفرینی کند.

 

در برنامه های توسعه ای کشور صادرات غیر نفتی همواره مورد توجه تصمیم گیران بوده است اما حضور فروشگاه های زنجیره ای در آن سوی مرزها به عنوان بهترین گزینه برای صادرات یکجا و گروهی تولیدات داخلی و شتابدهنده اصلی در امر صادرات به عنوان یک راهبرد جدید کمتر مورد توجه و تمرکز تصمیم سازان در این سال ها قرار گرفته است.

 

اکنون با توجه به اهمیت و جایگاه صنعت خرده فروشی در دنیا باید رویکرد جدیدی در خارج از کشور از طریق حمایت از فروشگاه های زنجیره ای بزرگ درعرصه صادرات کالاهای ایرانی تعریف شود.

فروشگاه های زنجیره ای موجبات شناساندن و بازاریابی کالاهای ایرانی را در خارج از کشور فراهم می کند و نقش قابل توجهی در افزایش صادرات غیرنفتی خواهد داشت .

 

صادرات از طریق استقرار خرده فروشی سازمان یافته در آن سوی آب ها، عامل مهمی جهت رشد کسب کارهای کوچک و متوسط  است، چرا که به تولید کنندگان این فرصت را می دهد تا بر تولید کالا و بالا بردن کیفیت محصولات تمرکز کنند و نگران فروش در داخل و توسعه بازار صادراتی و ایجاد تقاضا در بازارهای بین المللی نباشند.

فروشگاه زنجیره ای رفاه و رقابت با دنیای خرده فروشی

یکی دو فروشگاه زنجیره ای در سال های اخیر تلاش هایی برای راه اندازی فروشگاه زنجیره ای در کشورهای دیگر داشته اند که به نظر این تلاش ها ناکافی است.

 

اما به نظر می رسد فروشگاه زنجیره ای رفاه با اجرای طرح تحول راهبردی در طول یکی دو سال گذشته و شتاب فزاینده در توسعه کمی و کیفی در حال آماده سازی برای وارد شدن به عرصه رقابت با دنیای خرده فروشی است.

 

رسول محمدی، مدیرعامل فروشگاه های زنجیره‌ای رفاه چندی پیش درباره برنامه های جدید این مجموعه گفته است: فروشگاه های رفاه که چندسالی دارای رکود بوده است با وارد شدن به طرح تحول راهبردی جانی دوباره گرفته و آماده رقابت با دنیای خرده فروشی دنیا است.صنعت خرده فروشی در دنیا صنعت اول است.صنعتی که ما از آن غافل بودیم .

 

محمدی می افزاید: با وجود تحریم ها خیلی سخت است تا یک کالای ایرانی بتواند در بازارهای خارجی عرضه شود و بازار داشته باشد اما  یک راه میانبر به نام فروشگاه های زنجیره ای وجود دارد تا بتوان انبوهی از کالاها را در کشورهای همسایه عرضه کرد.فروشگاه زنجیره ای رفاه می تواند تعداد زیادی از کالاهای ایرانی را در آن سوی مرزها در شلف ها وقفسه ها به نمایش بگذارد

 

این مدیر صنعت خرده فروشی می افزاید: اگرمصرف کنندگان در کشورهای دیگر به نام فروشگاه ایرانی اعتماد کنند به کالای داخل آن هم اعتماد خواهند کرد ، پس وظیفه همه این است که به صنعت خرده فروشی کشور کمک کنند تا در حوزه صادرات غیر نفتی گام بزرگی برداشته شود.

 

وی می گوید: با کمک مقامات دولتی مطالعات خوبی برای حضور فروشگاه زنجیره ای رفاه در کشورهای عمان، قطر و عراق صورت گرفته است.

فروشگاه رفاه در یک نگاه

شرکت فروشگاه‌های زنجیره‌ای رفاه به ‌عنوان یکی از پیشگامان صنعت خرده ‌فروشی با بیش از 800 شعبه در سراسر کشور فعالیت می کند.

 

این مجموعه بزرگ خرده فروشی در کشور با ۳۵۰۰ تامین‌کننده معتبر کالا همکاری دارد و بیش از 97 درصد کالاهای عرضه شده در فروشگاه ها را محصولات داخلی تشکیل می دهد.

 

شرکت فروشگاه زنجیره ای رفاه با اقداماتی که برای افزایش سهم بازار و فروش انجام داده است در آخرین رتبه بندی سازمان مدیریت صنعتی و در رتبه بندی شرکت های برتر جزو معدود شرکت هایی بود که با 28 پله صعود جزو 100 شرکت برترکشور قرار گرفت.

 

11 هزار نفر به صورت مستقیم در فروشگاه رفاه مشغول به کار هستند  و همچنین  ۵۰۰ هزار متر مربع سطح فروش در سراسر کشور متعلق به این مجموعه است.

 

منبع: تیتر20

تگها : فروشگاه زنجیره ای , خرده فروشی , فروشگا های زنجیره ای رفاه , کالای ایرانی , تولیدات داخل

اخبار مشابه

رتبه: بد خوب
طراحی سایت: مهریاسان