فروشگاه زنجیره‌ای در برج سلمان مشهد افتتاح می‌شود

فروشگاه زنجیره‌ای در برج سلمان مشهد افتتاح می‌شود
فروشگاه زنجیره‌ای در برج سلمان مشهد افتتاح می‌شود

فروشگاه زنجیره‌ای در برج سلمان افتتاح می‌شود

کارشناسان معتقدند طولانی بودن زنجیره توزیع در عمل باعث شده است قیمت کالا از تولید تا توزیع بعضا ۴٠ تا ۶٠ درصد افزایش یابد.
همین مسئله موجب شده است در سال‌های اخیر مسئولان سعی کنند با اصلاح شبکه توزیع، هزینه نهایی مصرف‌کنندگان را کاهش دهند. براین‌اساس در سال‌های اخیر با هدف اصلاح سیستم توزیع، ایجاد فروشگاه‌های زنجیره‌ای در دستور کار قرار گرفته است. 
در این راستا براساس قراردادی بین شهرداری مشهد و فروشگاه‌های زنجیره‌ای رفاه قرار است تا فروشگاهی به منظور توزیع مناسب کالاهای اساسی در برج سلمان افتتاح شود.

به گزارش روابط عمومی معاونت اقتصادی شهرداری، معاون اقتصادی و سرپرست سازمان اقتصادی و سرمایه‌گذاری شهرداری مشهد در‌این‌باره گفت: با توجه به اینکه اصلاح سیستم توزیع باعث حمایت از تولیدکنندگان و مصرف‌کنندگان می‌شود و به رونق اقتصاد شهر کمک می‌کند، شهرداری مشهد تلاش کرده است با همیاری و همکاری بخش خصوصی در این زمینه گام‌های مناسبی بردارد.

رضا خواجه‌‌نائینی افزود: از‌این‌رو در همیاری و همکاری‌ای که شهرداری با بخش خصوصی داشته است، واحدهای تجاری هایپرمارکت موجود در برج سلمان که در سهم الشرکه شهرداری مشهد قرار داشت با برخی واحدهای متعلق به سایر مالکان تجمیع شد و پس از برگزاری مزایده و طی قراردادی به راه‌اندازی یکی از شعب فروشگاه‌های زنجیره‌ای رفاه اختصاص یافت. 

وی با تأکید بر همکاری همه‌جانبه شهرداری در بازسازی برج سلمان تصریح کرد: با توجه به حادثه آتش‌‌سوزی که در برج سلمان رخ داد‌، شهرداری در کنار پروژه بازسازی که تاکنون ۹۵ درصد آن انجام شده است‌، با درخواست‌های مکرر کسبه و شهروندان محله، اقدامات و همکاری لازم را در راستای جذب و افزایش رونق کسب‌و‌کار برج انجام داده است.

شایان ذکر است فروشگاه زنجیره‌ای رفاه که با همکاری شهرداری مشهد در برج سلمان راه‌اندازی شده است، روز شنبه ٣١ فروردین ساعت ٢٠ افتتاح می‌شود. اکنون سهم فروشگاه‌های زنجیره‌ای از بازار ایران حدود ۵ تا ٧ درصد است، درحالی‌که این رقم در دنیا به ۵۰ درصد و در برخی کشورهای پیشرفته به ۸۰ درصد نیز رسیده است. 

اخبار مشابه

رتبه: بد خوب
طراحی سایت: مهریاسان