فرصت سالانه 50 میلیارد دلاری تحول دیجیتالی در ایران

فرصت سالانه 50 میلیارد دلاری تحول دیجیتالی در ایران
فرصت سالانه 50 میلیارد دلاری تحول دیجیتالی در ایران

فرصت سالانه 50 میلیارد دلاری تحول دیجیتالی در ایران

دبیر کل سازمان نظام صنفی رایانه‌ای کشور، تحول دیجیتال در دوره‌ای ١٠ ساله، ٣ تریلیون دلار ارزش اقتصادی ایجاد خواهد کرد، گفت: سالانه ٥٠ میلیارد دلار تحول دیجیتال در ایران می‌تواند فرصت‌های خوبی را ایجاد کند.

رسول سراییان شامگاه سه‌شنبه در جمع فعالان نظام صنفی رایانه‌ای اصفهان، اظهار کرد: در شرایطی که کشور درگیر مشکلات است، فناوری اطلاعات تأثیر زیادی در حل مسائل کشور دارد و ما نیز می‌خواهیم به دولت کمک کنیم.
وی ادامه داد: یکی از مهمترین مسائل ما معرفی سازمان به دستگاه‌های مختلف بود که خوشبختانه به خوبی توانستیم این کار را انجام دهیم.

 


دبیر کل سازمان نظام صنفی رایانه‌ای کشور با بیان این‌که سازمان ٧٧٠٠ شرکت، ٢٤٥٠ فروشگاه و ١٧ هزار عضو دارد، افزود: علی‌رغم مشکلات در حوزه اقتصاد، در تمام دوره‌ها رشد اعضا داشته‌ایم که نشان از پویایی بخش IT است و شرکت‌ها علاقه‌مند به پیوستن این تشکل هستند.
وی با بیان این‌که بحث کمیسیون تخصصی به عنوان قاضی مشورتی مطرح شده است، اظهار کرد: تخصیص ارز با تأیید سازمان نظام صنفی انجام شده است، همچنین در برخی از نهادهای حاکمیتی این سازمان، یک رکن شده است.
سراییان افزود: سال گذشته دو نشست با وزیر افغانستان و عراق داشتیم و از امسال نیز در بازار این کشورها شرکت می‌کنیم و معتقدیم این زمان، طلایی‌ترین زمان برای حضور در بازار بین‌المللی است.
وی با تأکید بر اینکه شرکت‌هایی که ظرفیت صادراتی دارند، می‌توانند از این فرصت استفاده کنند، ادامه داد: امسال با رویکرد جدیدی، رویداد فناورانه کشور را برگزار خواهیم کرد، البته این رویداد به صورت استانی نیز برگزار می‌شود.
دبیر کل سازمان نظام صنفی رایانه‌ای کشور همچنین گفت: شرکت‌های IT باید درخصوص تحول دیجیتال و اقتصاد دیجیتال فهم دقیقی داشته باشند تا از نقش فناوری اطلاعات در صنعت و اقتصاد آگاه شوند.
وی با بیان اینکه در سال ٢٠١٦ سهم اقتصاد دیجیتال از کل اقتصاد دنیا، ١٥.٥ درصد بود، اظهار کرد: سرمایه‌گذاری در هر واحد اقتصاد دیجیتال، ٧.٥ برابر بازگشت سرمایه بیشتر از اقتصاد سنتی دارد.
سراییان افزود: ١٨ درصد اقتصاد مالزی به اقتصاد دیجیتال برمی‌گردد و هند از ٤١٣ میلیارد دلار به ١٠٠٠ میلیارد دلار در این اقتصاد فکر می‌کند.
وی تصریح کرد: تحول دیجیتال در دوره‌ای ١٠ ساله، ٣ تریلیون دلار ارزش اقتصادی ایجاد خواهد کرد، بنابراین صنایع باید ارزیابی شوند؛ همان‌طور که ترکیه برای ورود فناوری اطلاعات به صنعت خود، این کار را انجام داده است.
دبیر کل سازمان نظام صنفی رایانه‌ای کشور افزود: ترکیه با ایجاد برخی مراکز تحول دیجیتال، خرابی و دورریزها را کاهش می‌دهد، همچنین امارات پیش‌بینی کرده که تا سال ٢٠٢١ کاغذ در تراکنش اداری دبی حذف شود که تا امروز ٦٠ درصد این برنامه انجام شده است.
سراییان افزود: دولت و شهرداری‌ها در سال ٩٨ پولی برای خرید تجهیزات خود ندارند، اما اگر مدل پیشنهادی ما انجام شود دولت و شهرداری‌ها بدون اینکه پولی بیاورند، این مدل شکل خواهد گرفت. در جلسه‌ای با استانداری، هشت پروژه به معاونت‌های اقتصادی و منابع اجتماعی آن پیشنهاد داده‌ایم.
دبیر کل سازمان نظام صنفی رایانه‌ای کشور با بیان اینکه اصفهان به عنوان قطب صنعت کشور، نرخ بیکاری آن در رتبه پنجم قرار دارد، افزود: ثروت و ارزش، دیگر در کارخانه‌ها نیست و امروز محورهای حوزه دولت الکترونیک، توسعه خدمات صادرات، خدمات فنی مهندسی و همچنین اصفهان هوشمند از موضوع‌های مهم ما به شمار می‌رود.

اخبار مشابه

رتبه: بد خوب
طراحی سایت: مهریاسان