عمده‌ترین مشکل کسب و کارها چیست؟

عمده‌ترین مشکل کسب و کارها چیست؟
عمده‌ترین مشکل کسب و کارها چیست؟

به گزارش پایگاه خبری تجارت طلایی نیوز، مدیرعامل صندوق ضمانت سرمایه‌گذاری بخش تعاون از واگذاری برخی از تصدی‌های این صندوق به مراکز مشاوره کارآفرینی خبر داد و گفت: در شرایط حاضر عمده‌ترین مشکل کسب و کارها، ایده و پس از آن کسب مهارتهای فردی است.

مهدی حسین نژاد اظهار کرد: یکی از مهم‌ترین فاکتورها در محیط کسب و کارهای خرد، وجود نهادهای مشاوره کارآفرینی است. در حال حاضر خلا وجود این نهادها در کشور احساس می‌شود و یکی از عوامل شکست کسب و کارها در کشور نیز همین امر است چرا که مراکز مشاوره‌ای که تخصص داشته باشند تا کارآفرینان به آنها اعتماد و مراجعه کنند، وجود ندارد.

وی افزود: در حال حاضر تعداد شرکتهایی که دارای برند باشند بسیار کم است ولی وزارت کار بستری را فراهم کرده تا مراکز مشاوره کارآفرینی که در آغاز راه هستند، در این مسیر خصوصی‌سازی شوند.

مدیرعامل صندوق ضمانت سرمایه‌گذاری بخش تعاون از ایجاد کانون کانون ملی مراکز مشاوره کارآفرینی خبر داد و گفت: اعتقاد ما این است که مراکز مشاوره کارآفرینی باید اتحادیه و انجمن تشکیل دهند تا از درون قوی شوند و خود را به دانش و تجربه روز تجهیز کنند تا به عنوان بانکهای اطلاعاتی قوی در خدمت کارجویان و کارآفرینان باشند.

واگذاری تصدی‌های صندوق به مراکز مشاوره کارآفرینی 

حسین نژاد از واگذاری برخی وظایف و تصدی‌های صندوق به مراکز مشاوره کارآفرینی خبر داد و گفت: با توجه به آنکه صندوق ضمانت سرمایه‌گذاری بخش تعاون در استانها و شهرستانها شعبه ندارد، درصدد هستیم تا بخشی از وظایف خود را به این مراکز در استانها واگذار کنیم. این امور می‌تواند از پذیرش و صدور ضمانت‌نامه تا پیگیری معوقات، بازرسی از پروژه‌ها و تایید صلاحیتها باشد و از آنجا که سیستم کاری ما در صندوق کاملا تحت وب است الزاما در این زمینه باید آموزش داده شود.

مدیرعامل صندوق ضمانت سرمایه‌گذاری بخش تعاون، ادامه داد:برخی از شرکتهایی که به ما مراجعه می‌کنند از رتبه‌بندی پایینی برخوردارند به همین دلیل ریسک بالایی دارند و نمی‌توانند ضمانت‌نامه بگیرند ولی ما برای کاهش این ریسک برنامه‌ ریزی کردیم و با آموزشی که می‌دهیم آنها را به این مراکز متصل می‌کنیم.

به گفته حسین نژاد، عمده‌ترین مشکل کسب و کارها، ایده و پس از آن کسب مهارتهای فردی است. چه بسا ممکن است کسی دارای ابتکار و اختراع باشد ولی نتواند یک کسب و کار را مدیریت کند و لذا در این جهت می‌خواهیم به مراکز مشاوره کارآفرینی کمک کنیم و با بستن قرارداد نمایندگی آموزشهای لازم را به آنها عرضه کنیم.

 برابر آمارها بیش از ۳۰۰ مرکز مشاوره کارآفرینی در سطح کشور فعالیت دارند. بسیاری از کارشناسان معتقدند مراکز مشاوره باید از حالت سنتی و نوشتن طرح توجیهی خارج شده و به حوزه‌های کارآفرینی و فعالیتهای نوآورانه ورود کنند.

 

منبع: ایسنا

تگها : کسب و کار , کارآفرینی , مهارتهای فردی

اخبار مشابه

رتبه: بد خوب
طراحی سایت: مهریاسان