علم، سلاح برتر قرن

علم، سلاح برتر قرن
علم، سلاح برتر قرن

به گزارش " ماهنامه تجارت طلایی " دنیای امروز خرده‌فروشی با یکی از رقابتی‌ترین و هیجان‌انگیزترین چشم‌اندازهای دهه اخیر روبه‌رو است.

 تغییرات در برخی زمینه‌های این حوزه به نحوی باورنکردنی سریع است و در بعضی از مولفه‌ها هم روند تغییر به کندی پیش می‌رود. در این بین، آنچه به عنوان یک اصل کلی، عامل پیش‌رونده صنعت خرده‌فروشی تلقی می‌شود، اطلاعات و دانش آکادمیک این عرصه است.

بدون هیچ‌گونه تردیدی بزرگ‌ترین سرمایه هر برندی در زمینه خرده‌فروشی مردم هستند و مهم‌ترین سرمایه‌گذاری که می‌تواند در این حوزه رخ بدهد، قطعا روی مردم صورت می‌گیرد. هر چند معمولا آموزش و بالا بردن اطلاعات از طریق تمهیداتی مانند برگزاری ورک‌شاپ در اولویت صاحبان صنعت خرده‌فروشی نیست، اما آمار نشان می‌دهد 78 درصد مدیرانی که اکنون در صنعت خرده‌فروشی دارای نام و شهرت هستند، اصول پایه این عرصه را از طریق آکادمیک و حضور در ورک‌شاپ‌ها آموخته‌اند.

 نه‌ چندان پرتغییر

 با وجود گسترش دانش و اطلاعات در زمینه خرده‌فروشی، کیفیت آموزش در طول یک دهه گذشته تغییر چندانی نداشته است. گویا با نوعی تغییر در چگونگی انتقال داده‌ها مواجه هستیم. با گسترش آموزه‌های دیجیتالی، شرکت‌ها امکان یاد دادن مناسب‌ترین آموخته‌ها در مناسب‌ترین زمان ممکن به جویندگان کار و خریداران محصولاتشان را به دست می‌آورند. در چنین شرایطی هر برندی در زمینه تخصصی خودش بیشترین بازدهی در زمینه آموزش را دارد؛ آنچه برای صاحبان صنعت و مشتریانشان سودی دوجانبه را رقم می‌زند. تربیت مدیران آینده از دل ورک‌شاپ‌ها و مراسم‌های مختلف از جمله دیگر مزایای آموزش آکادمیک در صنعت خرده‌فروشی است؛ چه خرده‌فروشی‌های مدرن و چه خرده‌فروشی‌های سنتی و قدیمی‌تر.

 

مزایای آموزش اینترنتی

تحقیقات نشان داده است در مبحث آموزش در صنعت خرده‌فروشی، آموزش دیجیتال و از طریق اینترنت، 40 تا 60 درصد زمان کمتری از طرفین می‌گیرد و دیگر نشستن سرکلاس به شیوه سنتی جوابگوی نیازها نیست. با تکنولوژی جدید، امکان انجام کنفرانس‌های مجازی بین چند صاحب صنعت در 4 گوشه دنیا و از طریق ویدیوکنفرانس فراهم می‌شود و دیگر کمتر آموزشی نیاز به حضور فیزیکی طرفین دارد. البته باید توجه داشت آموزه‌های دیجیتالی تنها منحصر به امور آنلاین نیست. برای رسیدن به همه مقاصد علم و دانش در صنعت خرده‌فروشی، آکادمی جهانی خرده‌فروشی تاسیس شده تا از طریق شعب مختلفش در سراسر دنیا به دانش‌آموخته‌های دنیای مدرن خرده‌فروشی بهترین راهکار برای توسعه شاخه فعالیتشان را بدهد. در این آکادمی که در واقع ماهیتش در یک وب‌سایت رسمی خلاصه می‌شود، شما با ثبت‌نام، گام به گام در تمامی کلاس‌های مجازی شرکت می‌کنید، ویدیوکنفرانس‌ها را می‌بینید و امکان گسترش فعالیت‌ها و افزایش دانش در زمینه خرده‌فروشی را به دست می‌آورید. نتایج یک تحقیق نشان داده است آموزش صرفا مجازی نسبت به شیوه سنتی، 17 درصد تاثیر بیشتری روی مخاطب می‌گذارد و به همین میزان قدرت یادگیری را افزایش می‌دهد. آموزش  دیجیتالی مزایای بسیاری دارد؛ از جمله این‌که 40 درصد بیش از حالت عادی اطلاعات در ذهن شما ذخیره می‌شود. علاوه بر این، برنامه‌های ترکیبی ایجاد شده در وب‌سایت رسمی آکادمی جهانی خرده‌فروشی امکان یادگیری بیشتر از طریق استفاده از جدیدترین نرم‌افزارهای مخصوص ارتقای سطح حافظه را به وجود می‌آورد؛ فعال کردن 68 درصدی مغز،86 درصد بیشتر اطلاعات را وارد مغز شما می‌کند. از سوی دیگر، با عضویت در سایت آکادمی جهانی خرده‌فروشی همه افراد این فرصت را خواهند داشت که مانند شیوه‌های مرسوم در شبکه‌های اجتماعی، گروه‌های مختلف تشکیل دهند و از تجربیات و تبادل نظرات نهایت استفاده را ببرند. در این حالت با صرف کمترین زمان و هزینه، آنچه دیگران در طول سال‌ها به دست آورده‌اند را با یک مرور کلی در صفحه شخصی خودتان در این وب‌سایت، صاحب خواهید شد. دانش، قدرت است و برای موفقیت و قدرتنمایی در ادامه قرن بیست‌و‌یکم بیش از موارد نظامی به دانش نیاز دارید. سلاح انسان‌های مدرن و موفق علم است و برای پیشرفت، تنها باید در راه آموزش و علم‌اندوزی در حیطه خودتان بدون کوچک‌ترین توقفی پیش بروید، در این صورت سرانجام روزی پیروزی به شما لبخند خواهد زد.

 منبع: RETAIL PEOPLE

اخبار مشابه

رتبه: بد خوب
طراحی سایت: مهریاسان