عرضه ۵ درصد سهام افق کوروش در بورس

عرضه ۵ درصد سهام افق کوروش در بورس
عرضه ۵ درصد سهام افق کوروش در بورس

عرضه ۵ درصد سهام افق کوروش در بورس

مدیرعامل شرکت افق کوروش اعلام کرد: ۵ درصد سهام این شرکت به عنوان اولین فروشگاه زنجیره‌ای روز جاری در بورس عرضه می‌شود.
امیر خسرو فخریان در یک نشست خبری اظهار داشت: حضور این شرکت در بازار سهام باعث می‌شود تا پوشش و گستردگی این شرکت در سراسر کشور تقویت شود و با حضور در بورس جایگاه ویژه‌تری کسب کند.

سیاست پوشش ریسک ها

مدیرعامل شرکت افق کوروش در پاسخ به سوال خبرنگار ایبِنا درباره این مسئله که شرکت، ریسک های قیمتی را چگونه کنترل می کند اعلام کرد: افق کورش با حفظ استراتژی های  همیشگی خود برای حفظ و ارتقای سهم و جایگاه خود در صنعت فروشگاه های زنجیره ای کشور، سیاست های ارائه کالاها با قیمت های مناسب و تخفیف دار را ادامه می دهد تا بتواند سودآوری رو به رشد خود را حفظ کند تا سهامداران این شرکت بازدهی مطلوبی را کسب کنند.

شاخصه های کلیدی

فخریان درباره شاخصه های کلیدی افق کوروش گفت: این شرکت در بیش از ۲۵۰‌هزار متر مربع فضای فروش دارای بیش از ۱۱۰۰ فروشگاه فعال در ۲۴۵ شهر، ۶۰۰ کامیونت ناوگان پخش، ۹۵ هزار متر مربع فضای انبار و سردخانه، عرضه ۲۷۰۰ قلم کالا را در ۱۸ منطقه توزیع در ایران انجام می دهد.

جایگاه شرکت در صنعت و بازار

وی در ادامه افزود: جایگاه شرکت افق کوروش در صنعت بر اساس آمارها در زمینه اندازه بازار در سال ۹۶ به میزان ۲۷۳.۲۳۰ میلیون ریال معادل ۱۱ درصد، سهم بازار افق کوروش از کل اندازه بازار FMCG به میزان۲۹.۰۹۲ میلیون ریال معادل ۱.۱۷ درصد، سهم افق کوروش از صنعت فروشگاه های زنجیره ای به میزان ۱۰.۶ درصد و مجموع اندازه بازار FMCG به میزان ۲.۴۸۳.۹۰۸ میلیون ریال بوده است.

صورت مالی سال ۹۷

گفتنی است، جزئیات صورت مالی سال ۹۷ شرکت افق کوروش مشخص می کند که پیش بینی درآمدهای عملیاتی شرکت برای سال ۹۷ به میزان ۵۳.۰۷۹.۳۸۹ میلیون ریال، سود (زیان) ناخالص به میزان ۹.۹۸۶.۲۴۸ میلیون ریال، سود (زیان) عملیاتی به میزان ۳.۲۷۷.۲۴۲ میلیون ریال، سایر درآمدهای غیر عملیاتی به میزان ۶۰.۰۰۰ میلیون ریال، مالیات بر درآمد به میزان (۵۸۸.۷۸۰) میلیون ریال، سود (زیان) خالص به میزان ۲.۷۴۸.۴۶۲ میلیون ریال و سود هر سهم (EPS) به میزان ۲.۷۴۸ ریال در آخرین صورت های مالی شرکت افق کوروش به ثبت رسیده است.

وضعیت صورت های مالی سال ۹۶

از سویی دیگر، درآمد عملیاتی شرکت در سال ۹۶ معادل ۲۹.۰۹۲ میلیارد ریال بوده که معادل ۷۹ درصد رشد و سود خالص کسب شده معادل ۶۸۴ میلیارد ریال که معادل ۱۸۵ درصد رشد را به ثبت رسانده است. همچنین سود عملیاتی در این سال مالی به میزان ۸۰۳.۶۱۳ میلیارد ریال، دارایی های جاری به میزان ۴.۳۶۲.۷۷۳ میلیارد ریال، بدهی ها به میزان ۵.۱۷۷.۴۸۵ میلیارد ریال، سرمایه گذاری ها به میزان ۲۰۷.۳۲۷ میلیارد ریال، حقوق صاحبان سهام به میزان ۱.۶۹۹.۸۵۰ میلیارد ریال،   بازده دارایی ها به میزان ۱۲ درصد و سود هر سهم ۶۸۴ ریال در صورت های مالی شرکت افق کوروش درج شده است.

وضعیت افزایش سرمایه

گفتنی است، این شرکت در سال ۹۶ به میزان ۱۰۰ درصد از محل آورده نقدی افزایش سرمایه داده که سرمایه شرکت در این سال مالی به ۱.۰۰۰.۰۰۰ میلیون ریال رسیده است.

اعضای هیات مدیره

لازم به ذکر است اعضای هیات مدیره شرکت افق کوروش شامل، گروه صنعتی خرده فروشی کوروش، گروه صنعتی گلرنگ، سرمایه گذاری توسعه صنایع گلرنگ، شرکت مهندسی سرمایه گذاری خاورمیانه، شرکت گسترش گلرنگ پخش و شرکت گسترش گل پخش اول است.

شرکت های فرعی

همچنین دو شرکت سامان پویش تامین با ۸۰ درصد سرمایه گذاری و شرکت توسعه کشت و صنعت کوروش با ۲۰ درصد سرمایه گذاری از شرکت های فرعی و وابسته افق کوروش هستند.

اخبار مشابه

رتبه: بد خوب
طراحی سایت: مهریاسان