ظرفیت اشتغال یک میلیون نفری در صنعت پوشاک وجود دارد

ظرفیت اشتغال یک میلیون نفری در صنعت پوشاک وجود دارد
ظرفیت اشتغال یک میلیون نفری در صنعت پوشاک وجود دارد

ظرفیت اشتغال یک میلیون نفری در صنعت پوشاک وجود دارد

سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس با بیان اینکه ۳۰۰ هزار نفر به صورت مستقیم در صنعت پوشاک مشغول هستند، گفت: ۱۰۰ هزار نفر نیز در امور مربوط به ماشین آلات این حوزه فعالیت می‌کنند. در صورتی که به مشکلات موجود در این صنعت رسیدگی نشود احتمال بیکاری آنان افزایش پیدا می‌کنند.
ولی ملکی سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت با اشاره به تاثیر قاچاق بر صنعت پوشاک، گفت: قاچاق پوشاک از کشور چین و ترکیه ضربه مهلکی به صنعت نساجی و پوشاک وارد کرده است و بسیاری از واحدهای نساجی صاحب برند و فعال در این حوزه به دلیل واردات بی رویه و قاچاق پوشاک به تعطیلی کشیده شده است.

 


چرا کالای قاچاق ارزان است؟
سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی افزود: در بسیاری از شهرها به دلیل ساخت پاساژهای پر زرق و برق و فروش پوشاک وارداتی یا قاچاق -که قیمت ارزان و کیفیت پایینی دارند- زمینه برای فعالیت و رونق پوشاک داخلی از بین رفت. کالای قاچاق به دلیل عدم پرداخت گمرکی و استفاده از برخی رانت‎ها ارزان تر از تولید داخلی است.
ولی ملکی در مناظره خانه ملت با موضوع افزایش تعرفه واردات خودروهای هیبریدی
این نماینده مردم در مجلس دهم با بیان اینکه صنعت پوشاک داخلی با تهدید نابودی روبه رو است، خاطرنشان کرد: اکثر کارخانه های قدیمی و برندهای جدید حوزه پوشاک به دلیل بی توجهی به قاچاق و واردات بی رویه تعطیل یا ورشکسته شده اند.
صنعت پوشاک داخلی با تهدید نابودی روبه رو است، اکثر کارخانه های قدیمی و برندهای جدید حوزه پوشاک به دلیل بی توجهی به قاچاق و واردات بی رویه تعطیل یا ورشکسته شده اند
ملکی با بیان اینکه 300 هزار نفر در صنعت پوشاک و نساجی به صورت مستقیم مشغول هستند، ادامه داد: 100 هزار نفر نیز در امور مربوط به ماشین آلات در حال فعالیت هستند. در صورتی که به مشکلات موجود در این صنعت رسیدگی نشود احتمال بیکاری آنان افزایش پیدا می‌کنند.
ظرفیت اشتغال در صنعت پوشاک یک میلیون نفر است
وی تاکید کرد: اگرچه در حال حاضر 400 هزار نفر در صنعت پوشاک مشغول هستند اما اگر از واردات بی رویه و قاچاق این کالا جلوگیری می شد میزان اشتغال در این صنعت به یک میلیون نفر می‌رسید.
ضرورت استفاده از ظرفیت مناطق آزاد برای صادرات پوشاک
سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس با اشاره به ظرفیت مناطق آزاد برای توسعه صنعت پوشاک، یادآور شد: این مناطق برای رونق صادرات ایجاد شد تا با استفاده از برخی معافیت‌ها به جای واردات صادرات توسعه پیدا کند این در حالی است که هیچ یک از این اهداف محقق نشد؛ به طور مثال در کیش بیشتر محصولات وارداتی هستند و حتی مسافران داخلی نیز به دنبال خرید کالای وارداتی و خارجی هستند.
بر اساس آمار ارائه شده توسط برخی مسئولان سالانه حدود ۸ میلیارد دلار پوشاک در کشور مصرف می‌شود

اخبار مشابه

رتبه: بد خوب
طراحی سایت: مهریاسان