طرفداران غذا و نوشیدنی ایرانی در پاکستان

طرفداران غذا و نوشیدنی ایرانی در پاکستان
طرفداران غذا و نوشیدنی ایرانی در پاکستان

وزیر دارایی پاکستان:

غذا و نوشیدنی وارداتی ایرانی در پاکستان پرطرفدار است

وزیر دارایی پاکستان با تاکید بر مزیت تقویت روابط و همکاری های اقتصادی بین کشورهای منطقه گفت که کالاهای وارداتی غذایی و نوشیدنی بخشی از کالاهای پرطرفدار ایرانی در فروشگاه‌های پاکستان است که البته مشابه پاکستانی همه آنها با کیفیتی به نسبت پایین‌تر و بسته‌بندی‌های نه‌چندان مناسب در بازارهای این کشور وجود دارد.
«اسد عمر» وزیر دارایی پاکستان در سخنرانی خود در همایشی در شهر اسلام آباد ضمن انتقاد از تحریم‌های گسترده علیه ایران، آن را یک اقدام تبعیض آمیز و غیرمشروع قلمداد کرد.

وی افزود: پاکستان می‌تواند از مسیر ایران و ترکیه با اروپا و فراتر از آن تجارت کند ، همچنین کشورهای ترکیه و ایران می‌توانند از مسیر پاکستان با هند و چین تجارت داشته باشند و بستن این مسیر به نفع هیچ کس نیست.وزیر دارایی پاکستان گفت: تقویت همکاری‌های تجاری بین کشورهای منطقه می‌تواند موجب رفاه و پیشرفت جوامع آنها شود.

وی همچنین از مردم پاکستان خواست که برای کاهش فشارهای اقتصادی و مشکلات مالی که کشور با آن مواجه است ، صرفه جویی کنند.وزیر دارایی پاکستان همچنین در بخشی از سخنانش در خصوص اختلافات گسترده و تنش موجود بین اسلام آباد و دهلی نو گفت: پاکستان آماده حل و فصل تمام اختلافات خود با هند به روش مذاکره است.

گزارش سازمان‌های مرتبط حاکی از آن است که میزان صادرات کالا از ایران به پاکستان طی یکسال گذشته، افزایش ۳۸ درصدی داشته است.بر اساس آمار منتشر شده از سوی سفارت جمهوری اسلامی‌ایران در پاکستان ، حجم مبادلات دو کشور در یازده ماه سال گذشته به یک میلیارد و ۱۲۸ میلیون دلار افزایش یافته و این صادرات از لحاظ وزنی هم با رشد ۲۸ درصدی نسبت به مدت مشابه روبرو شده و به دو هزار و ۴۸۹ تن رسید.

به اعتقاد کارشناسان با وجود مناسبات خوب سیاسی ایران و پاکستان و تعلقات فرهنگی و تاریخی دو کشور در حوزه اسلامی‌و فرهنگی و مشترکات دو ملت، فضای حاکم بر تعاملات اقتصادی ایران و پاکستان نیز چندان متناسب با این همه همسانی نیست.پاکستان به عنوان کشوری با جمعیت بیش از ۲۲۰ میلیون تن اگر چه خود، صادرکننده مواد غذایی از جمله محصولات کشاورزی و دامی‌است، اما می‌تواند به عنوان مقصد صادراتی محصولات ایران در زمینه‌های مختلف به ویژه لوازم ساختمانی، کاشی، سرامیک و سیمان مطرح شود.

مواد غذایی بسته بندی یا کنسرو شده، انواع محصولات لبنی و گوشتی، انواع خشکبار، مواد شوینده و بهداشتی، نوشیدنی‌های مختلف، انواع میوه و ظروف و لوازم آشپزخانه تنها بخشی از کالاهای وارداتی قابل دسترس و پرطرفدار ایرانی در فروشگاه‌های پاکستان است که البته مشابه پاکستانی همه آنها با کیفیتی به نسبت پایین تر و بسته بندی‌های نه‌چندان مناسب در بازارهای این کشور وجود دارد.

نکته قابل توجه درباره کالاهای مصرفی وارداتی پاکستان که در اغلب سوپر مارکت‌های محلی یافت می‌شوند، نشان‌های این کالاهاست که نشان می‌دهد بیشتر آنها از کشورهای عربی در حوزه خلیج فارس وارد شده اند.

 

منبع: ایرنا

اخبار مشابه

رتبه: بد خوب
طراحی سایت: مهریاسان