صنعت خرده فروشی مالزی در مسیر بازگشت

صنعت خرده فروشی مالزی در مسیر بازگشت
صنعت خرده فروشی مالزی در مسیر بازگشت

 

به گزارش پایگاه خبری تجارت نیوز، شیوع ویروس کرونا سبب افت شدید فروش در بخش خرده فروشی و در نتیجه متضرر شدن بخش های اقتصادی شده است. کشور مالزی به عنوان یکی از پیشروان صنعت خرده فروشی در آسیا تغییرات و تصمیمات جدید خودرا در جهت بهبودی اوضاع اقتصادی کشور اتخاذ کرده است. طبق تصمیمات اعمال شده توسط دولت مالزی، صنعت خرده فروشی این کشور از 70 به 80 درصد روند سابق خود بازگشته است.

ارقام وزارت آمار نشان می دهد که در ماه های اخیر و از زمان برداشته شدن دستور کنترل حرکت مالزی برای مقابله با ویروس کرونا، آمار استخدام ها افزایش یافته است. نرخ بیکاری این کشور در ماه مِی رکورد 5.3 درصدی کاهش را  پیش گرفته بود، اما اخیرا دچار کاهش 4.9  درصدی شده است.  یکی از بخشهای مهم آسیب دیده در این بازه زمانی مراکز تجاری خرید در سراسر کشور مالزی بوده اند که سهم زیادی از صنعت خرده فروشی کشور را به خود اختصاص می دهند.

داتوک موستا محمد از وزرای امور اقصادی پس از کنفرانس خصوصی با خرده فروشان گفت: "با توجه به راهبرد های اتخاذ شده، بخش خرده فروشی به روال عادی باز خواهد گشت و مصرف داخلی محرک رشد صنعت کشور خواهد بود." طبق گزارشات رسیده وی همچنین از مردم مالزی خواست تا از محصولات داخلی حمایت کنند.

تگها : خرده فروشی , مراکزخرید , فروش , کسب و کار , ماهنامه تجارت طلایی , ویروس کرونا

اخبار مشابه

رتبه: بد خوب
طراحی سایت: مهریاسان