سیدونا، میهمانی جدید در دنیای پوشاک کشور

سیدونا، میهمانی جدید در دنیای پوشاک کشور
سیدونا، میهمانی جدید در دنیای پوشاک کشور

«سیدونا» عنوان عضو جدیدی از خانواده پوشاک کشور است که قرار است به‌زودی وارد نخستین خانه‌اش در خیابان ولیعصر شود؛ برندی متفاوت با محصولاتی بسیار متنوع که تصمیم دارد نیاز تمامی افراد یک خانواده را با هر سلیقه‌ای و در هرسنی پاسخگو باشد. این برند که پس از کسب یک تجربه دلچسب از گروه «کیکی رایکی» ایران در آستانه تولد است، مدل توسعه اش را مطابق با موقعیت تعیین خواهد کرد. پوریا مهجور، مدیرعامل این برند طی گفت‌وگویی مفصل توضیحاتی را ارائه داده است که در ادامه می‌خوانید.

 

پس از تجربه منحصربه‌فرد «کیکی رایکی» سبب‌ساز حرکت شما به سمت راه‌اندازی برند جدیدی با عنوان «سیدونا» چه مواردی بودند؟

تصور من این است مهم ترین دغدغه افرادی که فعالیت اقتصادی انجام می‌دهند این است که هیچ‌گاه احساس محدودیت نداشته باشند. جنس و ماهیت برند کیکی رایکی که برگرفته از برند کیکی ریکی ترکیه است، نیز به گونه‌ای بود که ما را به شهرها و مناطق خاصی محدود کرده بود. با وجود اینکه نسبت به بدست آوردن یک بازار هدف مشخص خوشحال بودیم، اما تصمیم به گسترده‌تر کردن این بازار داشتیم به همین دلیل نیاز به تولد یک برند دیگری تحت عنوان «سیدونا» را احساس کردیم تا برای ادامه فعالیت آن بتوانیم خدمات خود را به قشر وسیع‌تری از مردم ارائه دهیم.

 

 

گویا فضایی 1500 متری را برای ارائه این برند درنظر گرفته‌اید که درواقع به عنوان یک دپارتمان استور خواهد بود، دلیل انتخاب این کانسپت(ایده) جدید چیست؟

ایده خلق برند سیدونا و خلا حضور آن از مدت‌ها پیش در ذهن من وجود داشت. ضمن اینکه جای خالی برند ایرانی‌ای که بتواند در فضایی به این وسعت در کشور فعالیت کند، به خوبی حس می‌شد. هدف من نیز راه‌اندازی یک برند در فضایی وسیع با تنوع کالایی بالا بود تا بتواند نیاز تمام افراد خانواده را در هرگروه سنی پاسخگو باشد.

 

 

باتوجه به اینکه فضای فروش برای اکثر برندهای ایرانی کمتر از این میزان است، چه عاملی سبب شد تا فضایی 1500 متری در اختیار سیدونا قرار گیرد؟

برنامه ما برای برند سیدونا تنوع کالایی بسیار بالا بوده است تا بتواند پاسخگوی نیاز افراد خانواده باشد. به همین دلیل است که تجمیع این تنوع در کنار یکدیگر، فضایی به همین وسعت را طلب می‌کرد. برنامه دیگر ما این است که هرنوع سبکی از پوشاک را مطابق با ترند روز و برای سلایق مختلف به بازار عرضه نماییم. سیدونا برای تمامی سنین در سه گروه زنانه، مردانه و بچگانه تولیدات خود را ارائه می‌دهد. درواقع سیدونا تولید‌کننده انواع پوشاک، کیف وکفش، روسری و حتی اکسسوری برای سنین مختلف است و قرار است به عنوان یک دپارتمان استور فعالیت کند و از ابتدا نیز با همین ایده خلق شد و تلاش می‌کند تا امکان استفاده تمام اقشار را فراهم کند.

 

 

با توجه به اینکه مدت‌ها وارد‌کننده برند کیکی ریکی در ایران بوده‌اید، به عنوان وارد‌کننده و همچنین تولیدکننده، آیا چالشی را پیش‌بینی می‌کنید؟

طبیعی است که معرفی یک برند جدید با چالش‌هایی مواجه می‌شود، اما از آنجا که ما برنامه توسعه مفصلی برای تولیدات کیکی ریکی در ایران با نام کیکی رایکی داشتیم و در این مسیر با سرعت بالایی حرکت کردیم و به موفقیت رسیدیم، این اطمینان را داریم که این برند به هیچ عنوان تحت تاثیر برند جدید ما قرار نخواهد گرفت و هرکدام در مسیر جداگانه‌ای به فعالیت و حیات خود ادامه خواهد داد.

ضمنا این موضوع در اکثر برندهای خارجی نیز مشاهده می‌شود و بسیاری از آن‌ها نیز دارای برند‌های باارزش‌تر و کم‌ارزش‌تر از خود از لحاظ قیمت هستند.

اما یکی از مهمم‌ترین چالش‌های ما مربوط به بحث طراحی است؛ به این صورت که برخی اجناس که دارای بازار خرید مناسبی هستند، متاسفانه در مسیر تولید دچار مشکل‌اند. ضمنا به دلیل اعمال تحریم‌ها و عدم‌ مبادلات خارجی دسترسی ما به مواد اولیه به شدت سخت شده است. تولیدکنندگان داخلی پارچه نیز به دلیل دستگاه‌ها و امکاناتی که دارند، تولیدات مشابه و یکسانی دارند.

 

 

 

مدل توسعه برند سیدونا به چه صورت رقم خواهد خورد و نخستین شعبه سیدونا در کجا افتتاح خواهد شد؟ (داخل مراکز خرید یا فضای بیرونی و خیابان‌ها)

مدل توسعه برند سیدونا براساس موقعیت مناسب خواهد بود. به این صورت که اگر فروشگاه‌های بیرون از مراکز تجاری و کنار خیابان شرایط ایده‌آلی را برای توسعه داشته باشند، به عنوان لوکیشن انتخاب خواهند شد و سیدونا صرفا برای جای‌گیری در مراکز خرید هدف‌گذاری نکرده است.

 

دیدگاه شما پیرامون بحث اشتغالزایی چیست؟

با شروع به کار برند سیدونا، 400 نفر به صورت مستقیم و غیرمستقیم مشغول به کار خواهند شد که البته این تعداد با طرح توسعه ما افزایش خواهد یافت. برای نخستین شعبه برند سیدونا، 200 نفر مشغول به کار می شوند که درحال حاضر حدود 150 نفر در بخش تولید با ما همکاری می‌کنند.

 

 

موضوع طراحی در سیدونا چطور پیش خواهد رفت؟

برند سیدونا دارای یک تیم طراحی توانمند است و ما امیدواریم تا بتوانیم این بحث را گستره‌تر از قبل کنیم. از طرف دیگر ایده ما برای برند سیدونا نیز این است که بتوانیم براساس خواست مردم تغییراتی را اعمال نماییم.

 

 

از دیدگاه شما عدم حضور برندهای خارجی در داخل ایران، فرصت است یا تهدید؟

به‌طور قطع نبود برندهای خارجی در کشور منفعتی برای ما نخواهد داشت، گرچه در ابتدای امر به نظر می رسد که نبود آن‌ها باعث دیده شدن برندهای داخلی کشور شده است. اما باید این نکته را مدنظر داشته باشیم که بدون حضور برندهای خارجی و نبود فضای رقابتی، موفقیتی در انتظار ما نخواهد بود و فاصله ما روز به روز با آن‌ها بیشتر خواهد شد. درحقیقت با بازگشت برندهای خارجی به کشور، برندهای ایرانی محکوم به خداحافظی هستند.

تگها : اشتغالزایی , ماهنامه تجارت طلایی , برند ایرانی , خرده فروشی 2021 , سیدونا , برند کیکی رایکی , کیکی رایکی , برند سیدونا , برند خارجی , کانسپت طراحی , کانسپت کالکشن , حضور برند خارجی در ایران , برند نوظهور , برند جدید

اخبار مشابه

رتبه: بد خوب
طراحی سایت: مهریاسان