سناریوی تیداسنتر با حضور برندها کامل میشود

سناریوی تیداسنتر با حضور برندها کامل میشود
سناریوی تیداسنتر با حضور برندها کامل میشود

مرکز خرید (تیدا سنتر) با وجود مدت زمان کوتاهی که از افتتاح آن می گذرد تحت مدیریت مطلوب خانم نگار مرادی کاملا به ثبات عملکرد رسیده و در این مدت به یکی از مراکز خرید موفق منطقه هروی و شمال شرق تهران تبدیل شده است؛ به حدی که در هشتمین همایش (ایران ریتیل اورادز) از سوی ماهنامه تجارت طالیی مورد تقدیر قرار گرفت. این اتفاق، بهترین بهانه را برای مصاحبه با مدیریت این مجموعه موفق فراهم کرد. مصاحبه ماهنامه تجارت طالیی با خانم نگار مرادی را در ادامه میخوانید:

 

در ابتدا خودتان را معرفی کنید و از تحصیلات و سوابق شغلی و مراکزخریدی که در آن‌ها فعالیت داشته‌اید، بگویید.

من نگار مرادی هستم با مدرک کارشناسی معماری که بعد از چند سال طراحی پروژه‌های مختلف معماری، تغییر مسیر داده و فعالیتم را در حوزه شبکه شروع کردم و با گذراندن دوره‌های مختلف مدیریت برنامه‌ریزی و اجرایی راه‌اندازی«پابلیک وای فای» با شراکت آسیاتک در فرودگاه‌ها، مراکز خرید و مکان‌های عمومی در سطح کشور را به‌عهده داشتم تا در سال 96 بابت راه‌اندازی «پابلیک وای فای» با مجموعه باملند وارد مذاکره شدیم و از آنجا به صنعت مراکز خرید بسیار علاقه‌مند شده و فعالیتم را در مرکز خرید باملند شروع کردم. با گذراندن دوره‌های مختلف، بسیار به هدفم نزدیک شدم.

 

 

تیداسنتر در چه سالی افتتاح شد و بفرمایید چند واحد تجاری، اداری و خدماتی در آن فعالیت دارند؟ (به نام برندها و زیر بنا و ... نیز اشاره شود.)

مرکز خرید تیدا با زیربنای 13500 متر، در تاریخ 20/10/1399 افتتاح شد که به دو بخش اداری و تجاری تقسیم می‌شود و برندهای بسیار مطرحی از جمله رستوران رفتاری، فروشگاه‌های بادی اسپینر، سارک، کانی راش، صاد، کالای خواب پارلا، منط، مانتو عاج رویال، پنبه، سی بوک و ... حضور دارند و در کل مرکز خرید تیدا دارای چهار طبقه پارکینگ، چهار طبقه اداری و چهار طبقه تجاری است.

 

به نظر شما قرارگرفتن این پروژه در منطقه هروی که دارای چندین و چند مرکزخرید کوچک، متوسط و بزرگ است، برای تیداسنتر فرصت محسوب می‌شود یا تهدید؟

برای پاسخ به این سوال بهتر است اول توجه‌تان را به این نکته جلب نمایم که هر مرکز خریدی برای خود تعریفی دارد و با توجه به سناریویی ساخته شده است. البته در این خصوص مراکز خریدی را عرض می‌کنم که به‌صورت هدفمند ساخته و بهره‌برداری می‌شوند، به‌خاطر همین موضوع، با توجه به جمعیت بالای 60هزار نفری که در شعاع 5 کیلومتری این منطقه استقرار دارند، به‌دلیل این‌که این خیابان به عنوان یکshopping street ، فروشگاه‌ها و مرکزخریدهای کوچک کنار هم قرار گرفته‌اند و این مجموعه‌های تجاری اصولا در حالت عادی با این سایز با چیدمان محلی انجام می‌شوند و با توجه به این موضوع در کنار هم قرارگرفته‌اند و در نقش مکمل یکدیگر فعالیت می‌کنند. بنابراین ما به جای چیدمان شبیه shopping) (street با حضور برندها و سایزی که برای آن‌ها در نظر گرفته شده، تیدا سنتر را تکمیل کرده تا به رونق منطقه و مجموعه کمک کرده باشیم و برندها فضای کافی برای طراحی مدرن‌تری داشته باشند. همچنین تعریفی که برای طبقه دوم(یعنی همان رستوران) انجام دادیم و با توجه به شناخت مشتریان منطقه و تصمیمی که گرفته شد، کل فضای داخلی و تراس را در اختیار مجموعه رفتاری قرار دادیم و این قطعا برای ما فرصت و مزیت محسوب می‌شود.

 

 

به نظر شما آیا شغل مدیریت مرکزخرید و مسئولیت‌های آن با روحیه بانوان سازگاری دارد یا خیر و آیا به سایر بانوان نیز توصیه می‌کنید که در این نقش فعالیت کنند؟

در برخی مسئولیت‌ها در حوزه حراست، موضوعات فنی و(facility management)، اصولا شغل‌های مردانه هستند، اما درحوزه مدیریت مجموعه تجاری اصولا بانوان می‌توانند خیلی موفق باشند، زیرا دقت‌نظری که به‌طور کلی در نگاه بانوان است، می‌تواند نقش بسزایی در نظم و ترتیب مجموعه داشته باشد و بهتر است این تفکیک بین افرادی که فعال، پرانرژی، با مسئولیت‌پذیری بالایی هستند با افرادی که کم انرژی و توان این مسئولیت‌پذیری را ندارند، تقسیم بندی شود؛ چرا که مدیریت مرکز خرید، شغل بسیار پر مسئولیت و پر مشغله‌ای است و با ساعت کاری بالا. البته لازم به ذکر است که در این شغل حمایت و همراهی ارزشمند همسر و خانواده به‌دلیل بلوغ فکری بالا و درک درست از موقعیت شغلی، نقش بسزایی در موفقیت بانوان دارد؛ به‌خاطر حفظ مسئولیت، هم در محیط خانه و خانواده و هم در محیط کار.

 

به نظر شما در حال حاضر روند رشد و توسعه مراکز خرید در ایران با چه موانعی رو‌به‌روست و ماه‌های باقی‌مانده از سال 1401 را برای مراکز خرید چطور پیش‌بینی می‌کنید؟

به هر حال طی 10 سال گذشته به جهت مجوزهایی که در سال‌های قبل از این برای مراکز تجاری داده شده است در شهر تهران، تعدادشان در بعضی مناطق بیش از اندازه لازم بوده  یا بعضا با موضوعاتی که کارشناسی دقیق‌تری روی مجوز ساخت تجاری داده نشده بود، سبب شد که اقتصاد و توسعه مراکز تجاری از حالت اقتصادی‌شان خارج شوند و الان چند سالی است که کمتر کسی در این حوزه فعالیت می‌کند. بنابراین ما در چهار یا پنج سال آینده پروژه‌های تجاری کمتری خواهیم داشت و خواهیم دید در ماه‌های پایانی سال 1401 هم همین حالت است. البته مجموعه ما سه پروژه بزرگ به نام‌های لکسون، بام نیایش و دومان را در این دوره افتتاح خواهد کرد، اما پروژه‌های جدیدی از سازنده‌ها و بهره‌برداران دیگر در این سال، قاعدتا کمتر خواهد بود و اگر هم باشد، در مراحل نهایی به سر می‌برد.

 

از نظر شما آیا برندهای ایرانی توانسته‌اند نیازهای اهالی منطقه پاسداران را برطرف کرده و نظر مشتریان شمال‌شهر را جلب کنند؟ برای موفقیت بیشتر برندهای ایرانی چه توصیه‌ای دارید؟

بیشتر برندهای معتبر پوشاک در منطقه پاسداران حضور دارند، اما در منطقه هروی، این برندها کمتر مشارکت دارند و بیشتر برندهای محلی در حال فعالیت هستند و به‌نظر من با توجه به سطح توان مالی مردم منطقه و تراکم جمعیت و پتانسیلی که دارند، برندها استفاده لازم را از این پتانسیل نبرده‌اند.

 

از نظر شما پنج مرکزخرید برتر تهران کدام‌اند و چرا؟

در خصوص بهترین مراکز خرید تهران، با معیارهای روز دنیا اگر بخواهیم مقایسه کنیم؛ چه از نظر سایز، سرویس‌دهی، امکانات یا از نظر نیازهای فرامنطقه‌ای، باملند، پالادیوم، اوپال و ارگ و کوروش با توجه به سایزشان و مخاطبی که جذب کرده‌اند، می‌توانند جزو پروژه های برتر باشند.

 

به نظر شما نقش مدیر مرکزخرید در موفقیت آن مجموعه و جذب مخاطبان بیشتر چقدر می‌تواند حیاتی باشد و آیا توصیه‌ای برای همکاران‌شان در این مسئولیت دارید؟

از نظر بنده نقش اصلی مدیر مرکز خرید، افزایش دارایی‌هاست که از طریق مراقبت از زیرساخت‌های مرکز، اجاره‌دهی و واگذاری‌های متناسب با نیاز مردم منطقه، مدیریت بحران، مراقبت از فضاهای داخلی مرکز خرید، برقراری امنیت و آسایش مشتریان، مدیریت صحیح کارکنان و دست‌اندرکاران و ... به‌دست می‌آید. در اینجا یک بحث مدیریت اجرایی مجموعه است و یک بحث بهره‌برداری از مجموعه که مدیریت و مدیریت اجرایی باید بتواند با شاخه‌های مختلف و علوم روز آشنا باشد و پروژه‌اش را بشناسد و بداند کجاست و چه کارهایی باید انجام دهد، در این صورت حتما می‌تواند یک مجموعه را نسبت به چیزی که هست و در جایی که حضور دارد و انتظاری که از مدیریت است، را انجام دهد. در واقع موفقیت نسبی است و بر اساس آن اهدافی است که آن سازمان برای آن مجموعه تعریف می‌کند.

 

 

از دیدگاه شما پیش‌نیازهای آموزشی، مطالعاتی یا عملیاتی یک فرد جوان برای فعالیت در این صنعت و نهایتا کسب مسئولیت مدیریت کل یک مرکزخرید چیست؟ و مدیران مراکز خرید در حین فعالیت به چه نوع آموزش‌ها و مهارت‌هایی برای افزایش دانش و بهره‌وری خود نیاز دارند؟

استفاده از امکانات آکادمیک این صنعت و شرکت در دوره‌های دانشگاهی که آشنایی با این صنعت در آن وجود دارد و پس از آن شروع فعالیت در مراکز معتبر که آموزش‌های عملی را باید در مراکز خرید ببینند یا همکاری با شرکت‌های بهره‌بردار و با سابقه می‌تواند مثمرثمر باشد. هر چند تحقیقات شخصی و پیدا کردن مسیر توسعه برای افراد خلاق می‌تواند به رشدشان کمک می‌کند.

 

به نظر شما در حوزه املاک و مستغلات مسکونی، اداری یا تجاری کدام‌یک در اقتصاد شهر تاثیر مهم‌تری دارند و اگر شما امکان سرمایه‌گذاری مجدد داشته باشید، در شرایط فعلی ایران در کدام بخش سرمایه‌گذاری خواهید کرد؟

بسته به منطقه و بررسی بازار، کاربری منطقه و همین‌طور طرح تفصیلی که شهرداری هر منطقه دارد، این موضوع می‌تواند متفاوت باشد که کجا و چه سرمایه‌گذاری انجام دهیم؟ در نهایت با توجه به تخصص و علاقه‌ای که ما و گروه‌مان به موضوع تجاری داریم، قاعدتا برای ما جذاب‌تر است که در این حوزه سرمایه‌گذاری کنیم.

 

اگر موضوع قابل ذکر دیگری باقی مانده بفرمایید.

برای موفقیت یک مجموعه اول از همه مسئولیت‌پذیری بسیار حائز اهمیت است که تمامی عناصر آن مجموعه هم‌راستا و همسو با یکدیگر حرکت کنند و هر شخصی هر نقشی که دارد، باید خودش را از آن سازمان بداند و این تعاریف هم چیزی خارج از تعاریف موفقیت در هر حوزه‌ای نیست. این موضوع باید برای این نفرات تصویر‌سازی و عمل شود تا تمامی پرسنل مجموعه به این درک برسند که عضو مهمی از این خانواده هستند.

از نظر من مرکز خرید تیدا، خانه ای است برای ما، تا در تمام طول شبانه‌روز مثل خانواده در کنار یکدیگر و با حفظ مسئولیت در نگهداری آن کوشا باشیم.

تگها : مراکز خرید , خرده فروشی , ماهنامه تجارت طلایی , مراکز تجاری , تیدا سنتر , هروی , تیداسنتر , تیداسنتر هروی , مرکز خرید تیداسنتر

اخبار مشابه

رتبه: بد خوب
طراحی سایت: مهریاسان