سرمایه گذاری ۳۰۰ میلیون دلاری مک‌دونالد در حوزه سفارش آنلاین

سرمایه گذاری ۳۰۰ میلیون دلاری مک‌دونالد در حوزه سفارش آنلاین
سرمایه گذاری ۳۰۰ میلیون دلاری مک‌دونالد در حوزه سفارش آنلاین

سرمایه گذاری ۳۰۰ میلیون دلاری مک‌دونالد در حوزه سفارش آنلاین

شاید نام مک‌دونالد کمتر از هر شرکت دیگر با صنعت کلان‌داده تشابه داشته باشد، اما غول فست‌فودی جهان، با خریدهایی عظیم به این حوزه می‌آید.

مک‌دونالد، همیشه با تصوری از لوگوی مشهور به شکل حرف M و انواع همبرگرهای جذاب در سرتاسر جهان همراه می‌شود. کمتر کسی با شنیدن نام برند آمریکایی، مفاهیم فناورانه همچون کلان‌داده را در ذهن تصور می‌کند؛ اما تصورات احتمالا به‌زودی تغییر می‌کنند. غول جهانی صنعت غذا، اخیرا تمایل شدید خود را به یادگیری ماشین نشان داده است و تمایل آن‌ها، هزینه‌های سنگینی را هم برای شرکت آمریکایی به‌همراه داشت. 

 

 

اخبار تقریبا رسمی، تأیید کرده‌اند که مک‌دونالد در خرید Dynamic Yield به توافق رسیده است. این استارتاپ ، فناوری تصمیم‌گیری منطقی را براساس الگوریتم‌های هوشمند، به خرده‌فروش‌ها ارائه می‌کند. در بیان ساده، مثلا وقتی محصولی را در سبد خرید آنلاین خود اضافه می‌کنید، فناوری دست به کار می‌شود و خریدهای مشابه دیگر کاربران را هم به شما پیشنهاد می‌کند.  کارشناسان متعدد و افراد نزدیک به شرکت‌های فوق، ادعا می‌کنند که داینامیک ییلد نزدیک به ۳۰۰ میلیون ارزش دارد. در صورت صحت ادعاها و نهایی شدن خرید از سوی مک‌دونالد، استارتاپ کلان‌داده‌ای، بزرگ‌ترین خرید فرمانروای صنایع غذایی پس از بوستون مارکت در سال ۱۹۹۹ خواهد بود.

 مک‌دونالد، تنها در سال ۲۰۱۸ سود خالص ۶ میلیارد دلاری را ثبت کرد و قطعا، توانایی خرید این استارتاپ را دارد. با وجود توانایی مالی بالای مک‌دونالد، باز هم سؤال چرایی برای چنین خریدی از سوی آن‌ها، مطرح می‌شود. مک‌دونالد روزانه بیش از ۶۸ میلیون مشتری دارد. بسیاری از مشتریان حتی بدون ترک کردن خودروی خود،‌ محصول مورد نظر را خریداری می‌کنند. خریدها، ازطریق فروشگاه‌های پارکینگی و با سرعت بالا انجام می‌شوند. گفته می‌شود که مک‌دونالد، در قدم اول از فناوری‌های داینامیک ییلد در آن فروشگاه‌ها استفاده خواهد کرد. 

صفحات نمایش فروشگاه‌های پارکینگی مک‌دونالد، از چند سال پیش به‌صورت دیجیتال در آمده‌اند. این صفحات هم در بیرون و هم داخل فروشگاه، چنان حالتی دارند. همین تغییر، یکی از مهم‌ترین سرمایه‌گذاری‌های مک‌دونالد و شعبه‌های زیرمجموعه،‌ از زمان شروع مدیریت استیو ایستربروک در سال ۲۰۱۵ بود.

اخبار مشابه

رتبه: بد خوب
طراحی سایت: مهریاسان