رونق فروشگاه های زنجیره ای در بازار پاییزه

رونق فروشگاه های زنجیره ای در بازار پاییزه
رونق فروشگاه های زنجیره ای در بازار پاییزه
عملکرد فروشگاه های زنجیره ای عدم برگزاری نمایشگاه پاییزه را توجیه می کند
باوجود اینکه هر ساله با نزدیک شدن فصل پاییز، نمایشگاه پاییزه برای عرضه اقلام مختلف برگزار می‌­شد، امسال نایب رئیس اتاق اصناف ایران از عدم برگزاری این نمایشگاه خبر داد و گفت: با توجه به وجود فروشگاه­‌های زنجیره­‌ای و ارائه تخفیف از سوی آن­ها به طور مداوم، نیازی به برگزاری نمایشگاه­‌های فصلی­ نداریم.
 
 نمایشگاه پاییزه هر سال در دو هفته آخر شهریور در نقاط مختلف کشور برگزار می­‌شود و اقلام متفاوتی با درصد تخفیف بالایی عرضه می­‌شوند. با توجه به اینکه آغاز برگزاری این نمایشگاه هم‌زمان با شروع مدارس بوده، اقلامی مانند لوازم تحریر، کیف و کفش در آن عرضه می‌­شد. همچنین بسته به محل نمایشگاه، محصولات دیگری مانند پوشاک، منسوجات، برخی خوراکی­‌ها و گاهی لوازم خانه از قبیل مبلمان هم در آنجا به فروش می­‌رسید. اما امسال به گفته نایب رئیس اتاق اصناف ایران، این نمایشگاه برگزار نخواهد شد، چراکه با توجه به وجود فروشگاه­‌های زنجیره­‌ای و ارائه تخفیف از سوی آن­ها به طور مداوم، نیازی به برگزاری نمایشگاه­‌های فصلی­ نخواهد بود.
 
 
محمود هاشمی، با بیان اینکه نمایشگاه پاییزه امسال برگزار نمی‌شود، گفت: این نمایشگاه با هدف عرضه کالا با قیمت کمتر برگزار می‌شد اما در حال حاضر فروشگاه‌های بزرگ در حد توان، ‌ اجناس را با تخفیف می‌فروشند.وی افزود: در گذشته دولت کالاهای اساسی را در اختیار فروشندگان نمایشگاه پاییزه قرار می‌داد اما در شرایط اقتصادی کنونی نمی‌توانیم اجناس را ارزان‌تر از فروشگاه‌های بزرگ بفروشیم، چراکه محصولات با قیمت پایین یافت نمی‌شود.هاشمی با تاکید بر اینکه نمایشگاه‌های فصلی باید از بازار رخت ببندد، گفت: در شرایط کنونی، فقط دلال‌ها و کسانی که می‌خواهند جنس بی‌کیفت در بازار عرضه کنند وارد این نمایشگاه‌ می‌شوند؛ بنابراین برگزاری نمایشگاه پاییزه، خاصیتی ندارد.
 
 
جایگزین نمایشگاه پاییزه
نایب رئیس اتاق اصناف ایران در ادامه از طرح جایگزین نمایشگاه پاییزه خبر داد و در توضیح آن اظهار کرد: برای کالاهایی مانند نوشت‌افزار که فروش آن در این فصل ضروری است، در فروشگاه‌های بزرگ و مغازه‌های کوچک فروش لوازم تحریر، فروش فوق‌العاده اعلام شده است که فروشندگان نیز در این طرح در حد توان‌شان همکاری کرده و قیمت‌ها نیز به طور ثابت و مشخص اعلام شده است.    
 
وی همچنین با بیان اینکه در این نمایشگاه‌ها باید سالن‌هایی با اجاره بالا کرایه شود، گفت: با توجه به کیفیت پایین اجناس و اینکه کرایه‌ ماشینی که خریداران برای رسیدن به محل برگزاری نمایشگاه  می‌پردازند تقریبا به اندازه همان مابه‌التفاوت قیمت کالا در بازار و نمایشگاه است؛ لذا خرید از نمایشگاه‌ها دیگر به نفع خریداران نیست.
 
به گفته هاشمی، به دلیل اینکه محل استقرار فروشندگان همیشگی نیست و بعد از اتمام نمایشگاه، پیدا کردن فروشندگان دشوار است، تعویض کالای خریداری شده امکان‌پذیر نیست و هرسال بعد از برگزاری نمایشگاه‌ها شکایاتی در این باره وجود داشت.او همچنین معتقد است که این نمایشگاه‌ها نه تنها اجناس با کیفیت ندارند، بلکه برای فروشگاه‌های خرد و بزرگ نیز مشکل ایجاد می‌کنند.
 
منبع : ایسنا

اخبار مشابه

رتبه: بد خوب
طراحی سایت: مهریاسان