راک تهران و آرتیکو در صادرات پررنگ‌تر از گذشته می‌شوند

راک تهران و آرتیکو در صادرات پررنگ‌تر از گذشته می‌شوند
راک تهران و آرتیکو در صادرات پررنگ‌تر از گذشته می‌شوند

 

با خروج برندهای خارجی از کشور بسیاری از برندهای داخلی و تولیدکنندگان تصمیم به حضور پررنگ‌تر و در واقع گسترش فعالیت‌های خود گرفتند. این شرایط طی دو سال اخیر چشم‌نوازتر شد و آن‌طور که اعلام شده سالی پرترافیک را برای شرکت تجهیزات فروشگاهی راک تهران و شرکت آرتیکو رقم زد که تعهد را چاشنی خدمت‌رسانی به مشتریان‌شان کرده‌اند. محمدرسول شاملو، مدیرعامل شرکت راک تهران و بهنام شاملو مدیرعامل شرکت آرتیکو در گفتَ‌وگویی مشترک با ماهنامه تجارت طلایی و به بهانه فرارسیدن سال نو روند کاری این دو شرکت را بیان کرده‌اند که در ادامه آمده است.

همکاری شرکت راک تهران و آرتیکو با برندهای کشور در سالی که گذشت چطور بود؟

98 سال شناخت بیشتر تولیدکنندگان داخلی در تمام اصناف بود و بنا به دلایل و سیاست‌هایی که امسال در جامعه حاکم شد، ما شاهد اتمام فعالیت بسیاری از برندهای خارجی در کشورمان بودیم که سابقا در راستای مشاوره و طراحی دکوراسیون، چیدمان و تولید با آنها همکاری

 داشته‌ایم ولی این فروپاشی به نوعی نقطه‌عطفی برای شکوفایی برندهای داخلی و منجر به بیشتر شناخته شدن آنها در اذهان عمومی شد.

در این راستا برندهای زیادی در صنف پوشاک، چرم، مواد دارویی و داروخانه‌ها، لوازم خانگی، لوازم‌التحریر و... برای تبدیل شدن به یک کانسپت و تحول در سیستم دکوراسیون جذب مجموعه راک تهران و آرتیکو شدند و خدا را شاکر هستیم در سالی که گذشت بالغ بر ۱۰۰هزارمترمربع فضای تجاری را از مشاوره تا ساخت راه‌اندازی کرده‌ایم.

 

 

آیا این همکاری ها نسبت به سال قبل (97) پیشرفت و گسترش بیشتری داشت؟

بله، از آنجا که بیشتر تولیدکنندگان داخلی که صرفا سال‌های قبل فقط در صنعت تولید فعال بودند، در سال ۹۸ به سمت فروشگاه‌داری و راه‌‌اندازی برند شخصی خود روی آوردند، مسیر فعالیت کاری راک تهران و آرتیکو مسیری پرترافیک‌تر نسبت به قبل بود.

از نظر شما چه استانداردهایی برای طراحی دکوراسیون یک فروشگاه باید مدنظر قرار گیرد؟​

موارد بسیاری برای رساندن یک فروشگاه به یک فرم استاندارد وجود دارد و از دید بنده تمامی اعضای یک مجموعه از مشاور، طراح، تولیدکننده و... باید در یک راستای فکری (کیفیت، رشد، خدمت) قدم بردارند و در مجموع یک کل واحد را تشکیل بدهند. بزرگ‌ترین کمبودی که در اولین مشاوره با صاحبان برندهای داخلی به وضوح دیده می‌شود، نداشتن کانسپت مشخص، یونیفرم استاندارد در تمام شعب، نبود شناخت کافی از نحوه چیدمان و نمایش محصول است. استانداردسازی در دکوراسیون یک فروشگاه علم، تجربه و به‌روز بودن طراح را می‌طلبد که متاسفانه جای خالی این امر مهم در بسیاری از برندهای داخلی کاملا قابل لمس است. استانداردسازی یک فروشگاه از نور، رنگ، تهویه، رایحه، متریال و چیدمان محصول به‌عنوان یک فروشنده خاموش نوع استند نمایش محصول، مسیر رفت‌و‌آمد مشتری تا یونیفرم پرسنل و... را شامل می‌شود. 

 

 

خدمات پس از فروش شرکت راک تهران و آرتیکو به چه صورت است؟

در تمام این سال‌ها، تجربه به ما ثابت کرده است اصلی‌ترین عامل تبدیل مشتری به یک مشتری دائم به نوعی که عضوی از خانواده راک تهران شود، تعهد و حسن انجام کار در زمان (تولید، نصب و اجرا) است و تا زمانی که مشتری از اتمام و نتیجه کار راضی نباشد این تعهد همواره پابرجاست.

لطفا بفرمایید برای طراحی قفسه‌ها و دکوراسیون فروشگاه‌ها تا چه میزان به سلایق مشتری توجه می‌کنید؟

سلیقه مشتری امر مهمی برای برقراری ارتباط اولیه با اوست ولی موردی که وجود دارد اصلح بودن انتخاب طراح و مشاور بنا به علم، شناخت و تجربه مختص این حیطه است.

در صورتی که نظرات مشتری مخالف استانداردهای شما باشد، توجیه این اشتباه چطور امکان‌پذیر می‌شود؟

ما با مشاوره و تبادل اطلاعات و سلایق، پروژه را شروع و تا جای ممکن با دلایل زیبایی‌شناختی، اصول مرچندایزینگ و مبانی دکوراسیون و خرده‌فروشی مشتری را راهنمایی می‌کنیم. در صورت اختلاف سلیقه، مثال‌های عینی از پروژه‌های تکمیل شده خود و همکاران خواهیم آورد و این تضاد و تناقض را از دید مشتری به او نشان می‌دهیم.

 

 

شما طی سالی که گذشت برای تامین مواد اولیه با چه مشکلاتی روبه‌رو بودید؟ برای عبور از آن در سال 99 چه تمهیداتی مدنظر دارید؟

متاسفانه بزرگ‌ترین محدودیت، توزیع آهن توسط شرکت‌های فولادین داخلی و مشکلات ارز برای خرید متریال‌های خارجی است که امسال بسیار گریبانگیر صنعت بود. عدم دسترسی به مواد اولیه با کیفیت استاندارد جهانی، یکی از مشکلات اصلی صنعت است که موجب افت درصدی از کیفیت نهایی کالا می‌شود، مجموعه راک تهران در تلاش است با ساخت قالب و تامین برخی یراق‌آلات، از کشور ترکیه هرچند با مشکلات بسیار، تا حدودی این خلأ را برطرف کند. از طرفی عدم ثبات قیمت مواد اولیه نیز آسیبی جدی به حساب می‌آید، تصور کنید پروژه‌ای را به جمع‌بندی می‌رسانیم و حدود ۲۰ روز تا یک ماه بعد کارفرما تایید م‌یکند و طی این پروسه زمانی یک انقلاب عظیم افزایش قیمت اتفاق افتاده است.

آیا نحوه ارائه خدمات راک تهران و آرتیکو در سال 99 دستخوش تغییرات خواهد شد؟

با توجه به شعار مجموعه راک که ما همواره در حال آموزش هستیم، قطعا تغییراتی را هرساله در راستای بهبود خدمت‌رسانی پایه‌ریزی می‌کنیم و امسال در بخش فروش و آموزش آن بسیار فعال خواهیم بود، یکی از مسائل قابل بحث در سالی که گذشت برای آرتیکو طراحی و تولید مکانیسمی از دکوراسیون بود که مشتری صرفا خریدار آن به صورت حضوری یا از طریق سایت ما به صورت آنلاین باشد و از لحاظ چیدمان نصب و اجرا نیازی به نیروهای بیرونی نداشته باشد؛ مکانیسم‌های مدولار و کم‌حجم برای سهولت در استفاده مشتری.

 

 

چشم‌انداز آینده راک تهران و آرتیکو چیست؟

بالا بردن سطح مهارت‌ها و دانش کارکنان و مدیران، ظرفیت‌ سازمان برای آموزش و توسعه و البته مهم‌ترین چشم‌انداز برای ما در سال جدید نزدیک شدن هرچه بیشتر به استانداردهای جهانی و فراگیری علم صنعت روز در جهان خارج  است که بر مجموعه تأثیر‌گذار باشد. آوردن فناوری‌های جدید و ایجاد تغییراتی در نیاز‌ها و خواسته‌های مصرف‌کنندگان نیز در چشم‌انداز سال آینده مدنظر قرار دارد.

یکی از چشم‌اندازهای پایه‌گذاری شده مجموعه نیز افزایش روند صادرات است که با علم بر پایین بودن هزینه‌های انرژی و نیروی انسانی در کشورمان و با تجربه در راستای تولید انبوه قادر خواهیم بود یکی از صادر‌کننده‌های قوی در عرصه دکوراسیون فروشگاهی باشیم که البته امسال شروع این امر به کشورهای حوزه خلیج فارس محقق شد.

 

 

 

 

تگها : خرده فروشی , ماهنامه تجارت طلایی , برند , مراکرخرید , شرکت آرتیکو , شرکت راک تهران

اخبار مشابه

رتبه: بد خوب
طراحی سایت: مهریاسان