آرامش بازار مسکن در گرو آرامش بازارهای همسو

آرامش بازار مسکن در گرو آرامش بازارهای همسو
آرامش بازار مسکن در گرو آرامش بازارهای همسو
رییس اتحادیه املاک کشور؛
با دریافت سکه بجای اجاره برخورد می‌شود
رییس اتحادیه مشاوران املاک با طوفان خواندن التهابات ارزی چند روز گذشته، آینده بازار مسکن را آرام و با ثبات پیش بینی کرد به شرط اینکه آرامش به بازار‌های همسو هم باز گردد.
 
به گزارش پایگاه خبری تجارت طلایی اقتصادآنلاین، مصطفی قلی خسروی، رییس اتحادیه مشاوران املاک در پاسخ به این پرسش که آیا بازار به سمت رکود می‌رود؟ گفت: من با به کار بردن این واژه مخالفم زیرا، زمانی پای رکود در میان است که عملا هیچ معامله‌ای انجام نشود و این در حالیست که تعداد معاملات مسکن نسبت به مرداد‌ماه سال گذشته تنها 1.7درصد کاهش یافته‌است.
 
وی ادامه داد: بازار در حال حاضر دچار کسادی شده‌است و با توجه به کاهش قدرت خرید مردم این یک اتفاق طبیعی است.قلی خسروی آرامش بازار مسکن را در گرو ثبات بازار‌های همسو از جمله طلا و ارز دانست و افزود: پیش‌بینی می‌شود به زودی با رسیدن به یک ثبات قیمتی، آرامش نسبی در بازار برقرار شود.وی با تاکید بر این نکته که چیزی به نام حباب قیمت در بازار مسکن وجود ندارد، اظهار کرد: این عرضه و تقاضاست که قیمت املاک را تعیین می‌کند و اگرعرضه نتواند تعادل بازار را حفظ بکند، احتمال افزایش قیمت وجود دارد.وی در خصوص شواهدی که اخیرا مبنی بر تمایل مالکان به دریافت ودیعه و اجاره به سکه و دلار وجود دارد، پاسخ داد: ما تا کنون چنین چیزی را مشاهده نکردیم و مطرح کردن این مسائل تنها به بیشترشدن آن دامن می‌زند و راه مقابله، مطرح نکردن آن است.
 
قلی خسروی افزود: اینکه کسی اجاره را به سکه و دلار دریافت کند مشکلات زیادی را به وجود خواهد آورد و به هیچ وجه منطقی نیست زیرا پول رایج کشور را از سکه می‌اندازد و اگر مشاهده شود که مشاور با این شرایط معامله‌ای را صورت داده‌است، به شدت با آن برخورد خواهد شد.
رییس اتحادیه مشاوران املاک، افزایش بی رویه نرخ دلار در روز‌های اخیر را یک طوفان دانست و تاکید کرد: ما قطعا از این وضعیت عبور خواهیم کرد و این‌ها تنها ‌لجبازی‌های سیاسی است که به زودی درست خواهد شد.وی با اشاره به این موضوع که کشوربا کمبود حدود 1میلیون و 600هزار واحد مسکونی مواجه است، خاطر نشان کرد: با وجود این کمبود، 5سال است که ساخت‌و‌سازما بسیار اندک بوده‌است و باید برای سازندگان تسهیلات لازم را فراهم کنیم.
 
قلی خسروی در پایان گفت: حدود 85درصد مصالح ساختمانی مورد نیاز کشور تولید داخل است و نباید گران شود.وزارت صنعت باید فکری به حال این افزایش قیمت بی رویه بکند.

اخبار مشابه

رتبه: بد خوب
طراحی سایت: مهریاسان