درخشش میکامال در جوار خلیج فارس

درخشش میکامال در جوار خلیج فارس
درخشش میکامال در جوار خلیج فارس

مجموعه میکامال با در اختیار گرفتن فضایی بیش از 200هزار مترمربع، به یکی از اصلی‌ترین قطب‌های گردشگری جنوب کشور تبدیل شده است. این مجموعه که به تازگی تله‌کابین خود را افتتاح کرده است، در راستای عمل به مسئولیت‌های اجتماعی و همزمان با ورود ویروس منحوس کرونا به کشور، اقداماتی را به انجام رساند. در این شماره واحد روابط عمومی و امور بین‌الملل این مجموعه توضیحات مکملی را پیرامون اقدامات صورت گرفته ارائه داده است که در ادامه این مطلب می‌آید.

 

لطفا توضیحاتی را پیرامون شاخص‌های مختلف فنی و مهندسی پروژه میکامال (از قبیل میزان فضای تجاری، تفریحی واداری) ارائه فرمایید.

فضای کل مجموعه میکامال، 202هزارمترمربع است که ازاین میزان 68000متر را برای واحدهای تجاری و 12000متر را به بخش‌های تفریحی متنوع اختصاص داده‌ایم.

 

 

باتوجه به اینکه «میکامال» یک پروژه عظیم در جزیره زیبای کیش است، آیا فکر می‌کنید این منطقه باز هم نیازمند افتتاح «مال‌ها» و مراکز خرید بزرگ باشد؟

قطعا «میکامال» به لحاظ تجاری و تفریحی بخش بزرگی ازنیازهای ساکنان کیش و گردشگران جزیره را پوشش می‌دهد، اما برای پیشرفت صنعت گردشگری وتبدیل شدن کیش به قطب گردشگری درکشور، نیازمند ساخت و راه‌اندازی مجموعه‌هایی مانند «میکامال» هستیم.

 

با وجود بحران‌های گوناگون در کشور، چه اقداماتی طی یک سال گذشته در این مجموعه انجام شده است؟

«میکامال» همواره در راستای مسئولیت‌های اجتماعی، پیشگام بوده است.

به همین منظوردراسفند 98 و مواجهه دنیا با پاندمی کووید19، ما به عنوان یک مجموعه پیشرو پیگیر فعالیت و کمک در حوزه بهداشت و درمان شدیم. دراین راستا ،تعدادی تونل ضدعفونی کننده را در بخش مهندسی پروژه میکامال ساختیم که به بیمارستان، فرودگاه و شرکت خدمات اهدا کردیم و برای پرسنل میکامال هم این تونل نصب شد. تامین دارو و تجهیزات پزشکی و کمک هزینه خرید دستگاه PCR برای بیمارستان نیزازجمله فعالیت‌های «میکامال» بود.دراین دوران با توجه به اینکه آموزش مدارس به صورت آنلاین انجام می شد برای دانش آموزان مسابقات نقاشی و دابسمش برگزار وهدایایی هم ارائه کردیم.

 

 

لطفا بفرمایید پروژه میکامال در بخش تله‌کابین با چه میزان استقبالی از سوی مسافران نوروزی مواجه شد؟

تله‌کابین میکامال درنوروز 1400با استقبال بسیار گسترده کیشوندان و گردشگران به صورت آزمایشی راه‌اندازی شد. بازدیدکنندگان به مدت 17 روز ازتله‌کابین استفاده کردند و روزانه بطور متوسط 250 نفر به‌صورت رایگان با کابین‌هایی با ظرفیت 8نفره سفری 12دقیقه ای را برفراز ساحل زیبای خلیج فارس تجربه کردند. دراین سفر یک نمای 360درجه‌ای از دریا و جزیره پیش روی بازدیدکنندگان بود.

 

باتوجه به تمایل برندهای ایرانی برای افتتاح شعب در مراکز خرید کشور، پروژه میکامال چه برنامه‌ای برای استقبال از برندها دارد؟

مجموعه میکا، همواره حامی و پشتیبان تولید ملی است و از برندها و تولیدات داخلی به‌خصوص در سطح جزیره کیش حمایت می‌کند. بنابراین یکی از اولویت‌های اصلی ما حضور برندهای فعال،خوش‌نام و با کیفیت ایرانی در «میکامال» است.

 

باتوجه به اینکه پروژه میکامال در جزیره زیبای کیش و در محدوده منطقه آزاد قرار دارد، آیا برنامه‌ای برای پذیرش برندهای خارجی در کشور از سوی این مجموعه مدنظر قرار دارد؟

همانطور که پیش‌ترگفته شد؛ ما از حضور برندهای با کیفیت استقبال می‌کنیم و درخصوص برندهای خارجی هم قوانین و مقررات مربوطه را در نظرخواهیم گرفت.

 

برنامه «میکامال» برای تبدیل شدن به یک قطب جذاب گردشگری و جذب توریست به این منطقه به چه صورت رقم خواهد خورد؟

همانطورکه می‌دانید مجموعه میکامال تنها یک مرکز خرید نیست، بلکه یک مجموعه تجاری تفریحی و گردشگری است و بر همین اساس بخش‌های تفریحی بسیار زیاد و متنوعی برای همه گروه‌های سنی تعبیه شده است.

مجموعه میکامال مدعی است با توجه به گستردگی بخش‌های تفریحی پس از افتتاح، حداقل یک روز به اقامت گردشگران در جزیره زیبای کیش افزوده خواهد کرد و این مهم به توسعه صنعت گردشگری کمک چشمگیری خواهد کرد.

 

 

به عنوان آخرین سوال بفرمایید پروژه میکامال تاکنون چه اقداماتی را در حوزه مسئولیت‌های اجتماعی ترتیب داده است؟

همانطور که پیش‌ترمطرح شد، ازسال 99 با پیدایش ویروس کرونا و وقوع پاندمی مجموعه میکامال به‌صورت کاملا فعال نسبت به تامین اقلام دارویی و درمانی در سطح جزیره اقدام کرد.

پیش از این نیز «میکامال» حضوری فعال در کمپین‌های فرهنگی-ورزشی و محیط زیستی داشته است و این رسالت ما برای کمک به پیشرفت و توسعه کشور در همه بخش‌هاست.

مجموعه میکامال در حوزه فرهنگی و هنری نیز نقش بسزایی داشته است و با راه‌اندازی میکاگالری و برگزاری نمایشگاه‌های مختلف در این زمینه نیز پیشگام بوده است.

 

تگها : تولید ملی , ماهنامه تجارت طلایی , میکامال کیش , کیش , جزیره کیش , میکامال , پروژه میکامال , تلکابین کیش , تلکابین میکامال , تلکابین , مسافران نوروزی

اخبار مشابه

رتبه: بد خوب
طراحی سایت: مهریاسان