داستان جذاب مدل برند مشهور «فیلیپ پلین»، خلافکاری که صاحب برند شد

داستان جذاب مدل برند مشهور «فیلیپ پلین»، خلافکاری که صاحب برند شد
داستان جذاب مدل برند مشهور «فیلیپ پلین»، خلافکاری که صاحب برند شد

 

همیشه هم این‌گونه نبوده که صاحبان برند و چهره‌های موثر عرصه تبلیغات و تجارت از ابتدا موجه بوده یا از پایین‌ترین رده کارشان را شروع کرده باشند.

 گاهی اوقات فرد یا افرادی مسیر متفاوتی را می‌پیمانند و از دل تاریکی‌ها به روشنی می‌رسند.

نمونه این افراد یک مدل تبلیغاتی به نام «جرمی مکس» است؛ کسی که مدتی پس از تبدیل شدن به مدل برند مد «فیلیپ پلین» حالا در ترکیه صاحب برند خاص خودش شده. اگر داستان زندگی او را بدانید، کاملا متعجب می‌شوید.

از اعتیاد تا تبدیل شدن به مدل

جرمی مکس به قول خودش در منطقه‌ای دارای بیشترین سرانه فساد رشد کرد. در چنین شرایطی، وقتی تنها 18 سال داشت به جرم آزار و اذیت و سرقت از یک نوجوان 16 ساله دستگیر و به دو سال زندان محکوم شد. پسر متولد 7 آوریل 1984 در دوران حبس به حضور در یک گنگ خلافکار اعتراف و بر جرم خودش اضافه کرد اما نقطه عطف او درست وقتی رقم ‌خورد که در اوج ناامیدی در یک برنامه تلویزیونی به اعتراف پرداخت. یکی از مخاطبان این برنامه، فیلیپ پلین، صاحب برند مد فیلیپ پلین بود که از چهره او و مدل حرف زدن مکس خوشش می‌آید و پس از رهایی او از زندان، پیشنهاد کار به عنوان مدل این برند را به پسر خلافکار می‌دهد. مکس پس از پایان دو سال حبس به خاطر دخالت در قاچاق انسان 22 ماه دیگر در زندان ماند و سرانجام وقتی آزاد شد، پیشنهاد مدل شدن را پذیرفت. هفته مد نیویورک در سال 2017 نقطه عطف زندانی سابق بود. او با درخشش در اولین حضورش در عرصه مد، روی جلد مجله «ووگ» رفت و از او به‌عنوان «پسر بد جذاب» نام برده شد. در ژوئن سال 2017، جرمی در مراسم «کت واک» در هفته مد میلان به‌عنوان مدل برند فیلیپ پلین در صحنه ظاهر شد و به حدی شهرت یافت که در موزیک‌ویدئوی یک هنرمند مشهور روس هم دیده شد. در واقع پلیس وقتی در جست‌و‌جوی او عکس‌هایش را در فیس‌بوک منتشر می‌کرد، هرگز تصور نمی‌کرد از این طریق در واقع به شهرت این خلافکار سابق می‌افزاید. همان عکس‌ها برند فیلیپ پلین را به سمت مکس کشاند و او را وارد دنیای مد کرد.

 زندگی شخصی پرماجرا

مکس سال 2008 با دختری به نام ملیسا ازدواج کرد و حاصل یک دهه زندگی مشترک آن‌ها یک دختر است. او از ازدواج دومش هم یک فرزند دارد اما ازدواج دوم هم وقتی او همسرش را کتک زد خیلی زود به جدایی انجامید!

فیلیپ پلین، کاشف بزرگ استعدادها

حالا مکس در حالی به مدل تبلیغاتی تبدیل شده که شاید اگر چشمان تیزبین فیلیپ پلین نبود، شاید هنوز هم به کار قاچاق انسان ادامه می‌داد. برند فیلیپ پلین سال 1998 توسط شخصی به همین نام  و در شاخه‌های مد، ورزش و برند در آلمان تاسیس شد. پلین در دوران نوجوانی حداقل در گذراندن مدارج تحصیلی موفق نبود و ناگهان با ورود به 20 سالگی متحول شد. او کار خودش را با حضور در برندهای مخصوص تولید چرم شروع کرد و در ادامه در دوسلدورف مدارج ترقی را پیمود. پس از گذراندن چند سال در حیطه فروش لوازم لوکس و بدلیجات، سرانجام در سال 1998 برند مخصوص مد و فشن را با نام خودش در آلمان تاسیس کرد. شهرتش چنان سریع زبانزد خاص و عام شد که در عرض دو دهه بعد با ثروتی معادل 300 میلیون یورو در زمره ثروتمندترین افراد ساکن در سوئیس قرار گرفت.

 فعالیت‌های خاص

اولین کلکسیون این برند با همکاری سواروفسکی و در زمینه ارائه ژاکت نظامی بود. برند او با وجود اینکه سال 1996 موجودیتش را اعلام کرد اما 2 سال برای به دست آوردن مجوزهای لازم معطل شد و عاقبت در سال 1998 در مونیخ موجودیت واقعی یافت. بعد از دو سال همکاری با گروه‌های معروف موسیقی، اولین فروشگاه و سالن مد این برند به ترتیب در مونت‌کارلو و میلان افتتاح شد. طولی نکشید که در دوسلدورف، وین، مسکو، کیتس‌بوهل و پراگ، شعب پلین افتتاح شد و نام فیلیپ پلین بیش از پیش به گوش رسید. افتتاح 10 شعبه در ماربلا، دوبی، میلان، باکو، مسکو، سن‌پترزبورگ، سئول، ماکائو، آمستردام و برلین، برند پلین را جهانی‌تر جلوه داد و در سال 2012 هم طی یک قرارداد چهار سال که از ابتدای فصل فوتبالی 2013-2012 آغاز شد، این برند اسپانسر تبلیغاتی باشگاه رم نام گرفت. مسکو، پاریس، میامی، کازابلانکا، کی‌یف، هانگژو و نیویورک شعب خودشان را گسترش دادند و هنگ‌کنگ، لس‌آنجلس، نیویورک، بودروم، دوحه، ایبیزا و لندن هم صاحب شعبی از فیلیپ پلین شدند. در این بین اولین شعبه بدون مالیات این برند در فرودگاه وین به بهره‌برداری رسید. یکی دیگر از نقاط عطف پلین در سال 2017 رقم خورد؛ وقتی در هفته مد میلان برای سه برند متفاوت به تبلیغ پرداخت و سود بسیاری نصیب برد. برگزاری یک نمایش مد در بروکلین آمریکا و جشن باشکوه بیستمین سالگرد تاسیس از جمله دیگر اتفاقات پرسروصدای اخیر برند مشهور دنیای مد است. در این جشن چند ماهه، از بزرگ‌ترین هنرمندان دنیا در کشورهای مختلف دعوت به عمل آمد. در حال حاضر پلین 88 شعبه محلی و 26 میلیون نمایشگاه تخصصی در سراسر دنیا دارد. برنده 6 جایزه بین‌المللی در حوزه برندها، یک سال هم برند برتر سال دنیا در عرصه خودش شناخته شد و با شتاب به سمت موفقیت‌های آتی پیش می‌رود.

ماجراجویی در ترکیه

 در این بین مکس به‌عنوان مدل مشهور تبلیغاتی برند فیلیپ پلین آنقدر مشهور شده که اخیرا در ترکیه یک خط تولید و در واقع برندی به نام خودش راه‌اندازی کرده است. او در زمینه مد و فشن استعداد خدادادی دارد و بی‌دلیل نبود که در یک برنامه تلویزیونی استعدادش توسط صاحب برند مشهور دنیای مد کشف و بارور شد.

منبع: FASHIONUNITED.UK

 

 

 

 

تگها : ماهنامه تجارت طلایی , برند , فیلیپ پلین

اخبار مشابه

رتبه: بد خوب
طراحی سایت: مهریاسان