داخلی سازی 11 میلیارد دلار کالای وارداتی کلید خورد

داخلی سازی 11 میلیارد دلار کالای وارداتی کلید خورد
داخلی سازی 11 میلیارد دلار کالای وارداتی کلید خورد
داخلی سازی ۱۱ میلیارد دلار کالای وارداتی کلید خورد
معاون طرح برنامه وزارت صنعت ، معدن و تجارت گفت : طی جلساتی با معاونین وزاتخانه به یک مفهوم مشترک رسیدیم که امسال ۱۱ میلیارد دلار از واردات کالاهای سال قبل را داخلی سازی کنیم.
 
نشست بررسی پروژه توسعه توانمندیهای تولید داخل با افزایش 11مییلیارد دلاری اعتبارات حمایت از ساخت داخل صادرات گرا برگزار شد .
رضا رحمانی معاون طرح برنامه وزارت صنعت ،‌معدن و تجارت گفت : طی جلساتی با معاونین وزاتخانه به یک مفهوم مشترک رسیدیم که امسال 11 میلیارد دلار از واردات کالاهای سال قبل را داخلی سازی کنیم .رحمانی با برشمردن اهداف این طرح افزود : ایجاد اشتغال و رفع بیکاری، رونق صنایع داخلی، افزایش ثروت ملی، جلوگیری از خروج ارز از کشور، استمرار و افزایش تولیدات فعلی، صادرات کالا و ارزآوری، مقابله با تحریم، تأثیرگذاری در سایر کشورها از طریق ایجاد بازارهای مصرف اهدافی هستند که در این پروژه بزرگ ملی دنبال می کنیم .
 
وی در ادامه با اشاره به اهداف کمی تعریف شده در این پروژه افزود : دستیابی به افزایش 700 میلیون دلاری در تولید منسوجات ، دستیابی به افزایش 400 میلیون دلاری در تولید پوشاک ، هدفگذاری افزایش 100 میلیون دلاری در تولید محصولات چرمی و افزایش 150 میلیون دلاری در تولید چوب و محصولات چوبی ، دستیابی به افزایش 100 میلیون دلاری در تولید مبلمان و سایر مصنوعات و افزایش 250 میلیون دلاری در تولید کاغذ و محصولات کاغذی از اهداف این طرح به شمارمی روند.
 
به گفته رحمانی دستیابی به افزایش 2 میلیارد دلاری در تولید مواد و محصولات شیمیایی ،‌دستیابی به افزایش 700 میلیون دلاری در تولید محصولات از لاستیک و پلاستیک ، دستیابی به افزایش 600 میلیون دلاری در تولید محصولات کانی غیرفلزی، دستیابی به افزایش 1.8 میلیارد دلاری در تولید فلزات اساسی و رسیدن به افزایش 600 میلیون دلاری در تولید محصولات فلزی فابریکی دیگر اهدافی هستند که در این طرح دنبال می شود .
 
افزایش 450 میلیون دلاری در تولید ماشین آلات ، تجهیزات و لوازم خانگی ، افزایش 150 میلیون دلاری در تولید ماشین آلات دفتری و حسابداری، افزایش 250 میلیون دلاری در تولید ماشین آلات و دستگاههای برقی، رسیدن به تولید 200 میلیون دلاری در حوزه رادیو، تلویزیون و وسایل ارتباطی و نیز دستیابی به افزایش 1.55 میلیارد دلاری در تولید وسایل نقلیه موتوری و سایر تجهیزات حمل و نقل و افزایش 100 میلیون دلاری در تولید صنایع غذایی دیگر اهداف کمی بودند که رحمانی بدانها اشاره کرد .
 
در نشست بررسی این طرح معاونین و مدیران کل وزارت صنعت ، معدن و تجارت نقطه نظرات مثبت و منفی خود و راهکارهای دستیابی به اهداف تعیین شده را بیان کردند.

اخبار مشابه

رتبه: بد خوب
طراحی سایت: مهریاسان