خلا حضور نرم افزارهای تخصصی منجر به عدم نظارت کامل در مجتمع‌های تجاری میشود

خلا حضور نرم افزارهای تخصصی منجر به عدم نظارت کامل در مجتمع‌های تجاری میشود
خلا حضور نرم افزارهای تخصصی منجر به عدم نظارت کامل در مجتمع‌های تجاری میشود

با توجه به سرعت پیشرفت تکنولوژی در چند دهه اخیر، صنایع مختلفی با آن درگیر شده اند. از جمله این صنایع، صنعت مراکز خرید چند منظوره کشور است. از این بابت لزم است تا نرم افزارهای تخصصی در اختیار این صنعت قرار گیرد.

در این راستا شرکت نوآوران پردازش با نرم افزار رصد به میدان آمده است. طی گفت وگویی با مدیر عامل این شرکت از ضرورت نیاز مراکز تجاری به این نرم افزارها صحبتی داشته ایم که در ادامه می خوانید .

 

 

لطفا خودتان را معرفی کرده، توضیحاتی را پیرامون زمینه‌های فعالیت شرکت ارائه فرمایید.

آرمین فیض‌اللهی هستم، کارشناس ارشد نرم‌افزار. در نیمه‌های دهه هشتاد به عنوان مدیری جوان در یکی از شرکت‌های ساختمانی که در زمینه ساخت و بهره‌برداری از مجتمع‌های چندمنظوره فعال بود، مشغول به کار شدم. حجم بالای کار، نرم‌افزارهای جزیره‌ای، اثربخشی نامناسب، اشتباهات فراوان و عدم شفافیت عملکرد سازمان، مدیران ارشد را بر آن داشت که به کمک یک راهکار جامع نرم‌افزاری (ERP) منابع این معضلات را حل کنند. تجربه‌های مشابه خرید نرم‌افزارهای خارجی در شرکت‌های همکار، علی‌رغم هزینه‌ها، مشکلات تحریم‌ها و بومی نبودن آن‌ها، نتوانسته بودند به حل مشکلات‌شان در ایران کمکی کند. نه‌تنها در حین نصب و استقرار مشكلات زیادي براي مديران و پرسنل ايجاد كرده بود، بلكه كار كردن با آن بسيار دشوار و مهم‌تر این‌كه فاقد عملكردهايي بود كه از ERP انتظار مي‌رفت. در نتیجه مشکلات آن‌ها را نسبت به قبل دوچندان کرده بود. همان زمان تصمیم گرفتیم تا با رویکرد ایرانی و بومی متناسب با نیازهای این کسب‌وکار و با توجه به نیازسنجی‌های انجام شده با استفاده از پيشرفته‌ترين تكنولوژي‌ها و الگوهاي روز دنيا بهترین نرم‌افزار یکپارچه را طراحي و پیاده‌سازی کنیم و سهم مهمي در ارتقاي دانش IT و كمك به صنعت كشور داشته باشيم.

پس از مشاوره با گروه خبرگان این صنعت، اولین نگارش نرم‌افزار رصد در همان سال تولید و به بازار ارائه شد. به همین منظور تیمی از فعالان این حوزه، سازندگان، انبوه‌سازان و اعضای هیات‌مدیره مجتمع‌های تجاری، اداری و مسکونی در کنار ما قرار گرفتند تا موثرتر به نیازمندی‌های مشتریان خود پرداخته و راهکارهایی متناسب با شرایط آنان را در اختیارشان قرار دهیم. اين‌گونه بود که فعالیت خود را در سال 1386 شروع کردیم و در سال 1390 شرکت نوآوران پردازش به صورت رسمی ثبت شد تا  با ایده بهترین بودن، فعالیت خود را آغاز کنیم. با اعتقاد به متفاوت فکر كردن و اعتقاد به آسان‌سازی مديريت شرکت‌های هلدینگ، ساختمانی و انبوه‌ساز و مجتمع‌های چندمنظوره كار خود را شروع كرديم. با خلاقیت و تکنولوژی توانستیم نرم‌افزاری را پیاده سازی کنیم که ما را به این هدف سوق ‌دهد.

طی این سال‌ها تمام تلاش ما همواره در جهت ارتقای کیفی راهکارهای‌مان بوده تا به این ترتیب مشتریانی راضی داشته باشیم که در این راستا شرکت نرم‌افزاری نوآوران پردازش موفق به اخذ گواهی تاییدیه فنی از وزارت فناوری اطلاعات و ارتباطات و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز شود.

 

 

شرکت نوآوران پردازش چه خدماتی را به مشتریان ارائه می‌کند؟

«رصد» یک بسته جامع نرم‌افزاری است که فعالیت واحدهای مختلف مجتمع یا سازمان را به صورت یکپارچه و در قالب یک سیستم واحد تعریف و ایجاد می‌کند .در تعریفی دیگر؛ نرم‌افزار رصد یک بسته درون‌سازمانی با سیستمی جامع و استاندارد است که شامل مجموعه‌ای از ماژول‌های یکپارچه می‌شود. ماژول‌های رصد، یک بسته از پیش طراحی شده آماده پیاده‌سازی است که تمامی فرآیندهای آن براساس تجربیات سازمانی اجرایی شده و با توجه به نیاز هر سازمان قابل تنظیم و تغییر است. پس انعطاف‌پذیری، فرآیندگرایی و اطلاعات‌محور بودن نرم‌افزار رصد، از ویژگی‌های شاخص آن است.

از دیگر ویژگی‌های نرم‌افزار رصد؛ ایجاد یکپارچگی در بخش‌ها و فرآیندهای مختلف موجود در مجتمع و ساختمان‌هاست. به‌گونه‌ای که این نرم‌افزار با جمع‌آوری اطلاعات از واحد‌های مختلف سازمان باعث ایجاد این ارتباط و هماهنگی خواهد شد. ماژول های سیستم رصد شامل مدیریت املاک و مستغلات، مدیریت قراردادها، مدیریت پلان، مدیریت منابع انسانی، مدیریت مشارکت‌ها، مدیریت شارژ، نگهداری و تعمیرات، مدیریت پارکینگ، مالی و حسابداری و مدیریت مشتریان، مدیریت بازرگانی و مدیریت قراردادهای پیمانکاری و ساخت پروژه می‌شود که دارای قابلیت تغییر و تنظیم و انعطاف‌پذیری بالایی است و فرآیند‌های مبتنی بر اطلاعات در سازمان را در درون واحدهای سازمانی و بین آن‌ها یکپارچه می‌کند. همچنین راهکار یکپارچه «رصد» دارای یک پایگاه داده جامع بوده که با ایجاد انباره‌ای از داده‌ها و اطلاعات سازمان، امکان استفاده سریع و به‌موقع از اطلاعات را برای تصمیم‌گیری دقیق در اختیار مدیران قرار می‌دهد.

 

 

 

نرم‌افزارهای شرکت نوآوران پردازش در چند رده ارائه می‌شوند؟

نرم‌افزارهای رصد در چهار رده دسته‌بندی می‌شوند:

نرم‌افزار‌های ویژه شرکت‌های هلدینگ

هلدینگ و شرکت‌های تابعه آن‌ها، نیازمند برنامه‌ای منظم و دقیق برای جمع‌آوری اطلاعات و ارائه داشبوردها هستند تا به‌طور مستمر عملکرد شرکت‌های زیرمجموعه خود را به‌صورت دقیق و منظم بررسی و ارزیابی کنند. تصمیم‌گیری برای رسیدن به وضعیتی مناسب و درست، نیازمند مدیریت دقیق هلدینگ است.

در روش سنتی، نظارت و کنترل شرکت‌های زیرمجموعه، با مشکلات بسیاری از جمله اتلاف هزینه، زمان و خطاهای زیادی به همراه است

نرم‌افزار‌های ویژه شرکت‌های ساختمانی و انبوه‌ساز

شرکت ساختمانی و انبوه‌ساز که دارای چندین مجتمع هستند، نیازمند برنامه‌ای منظم و دقیق برای جمع‌‌آوری اطلاعات و ارائه داشبوردها بوده تا به‌طور مستمر عملکرد مجتمع‌های زیرمجموعه خود را بررسی و ارزیابی کنند .تصمیم‌گیری برای رسیدن به وضعیتی مناسب و درست، نیازمند مدیریت دقیق در این شرکت‌هاست.

نرم‌افزار‌های مدیریت مجتمع‌های تجاری بزرگ

این نرم‌افزار ویژه مدیریتی مجتمع‌های تجاری، مجتمع مسکونی، مجتمع‌های اقامتی، مراکزخرید و مجتمع‌های چند‌منظوره است که تمامی نیازهای مدیریت جامع مجتمع را پیش‌بینی کرده است.

نرم‌افزار‌های مدیریت مجتمع‌های تجاری متوسط و کوچک

این نرم‌افزار ویژه مجتمع‌هایی است که پیرو ماموریت تعریف شده برای مدیران ساختمان‌ها شکل گرفته و خدمات مورد نیاز آن‌ها را در خصوص محاسبه و دریافت شارژ به کمک روش‌های مکانیزه و انجام محاسبات مالی مورد نیاز مجتمع است.

 

 

ورود مراکز خرید به دنیای تکنولوژی و بهره‌مندی از امکانات قابل دسترسی در نرم‌افزارهای مدیریت بهره‌برداری با آن‌ها را چقدر ضروری می‌دانید؟

همانطور که می‌دانید در چند دهه اخیر تکنولوژی با سرعت بسیار بالایی که فوایدش در معرض دید همه است، در همه بخش‌های صنعت پیشرفت کرده است. قطعا این پیشرفت در مراکز خرید و مجتمع‌های چندمنظوره هم به چشم می‌آید.

در حال حاضر با توجه به پیشرفت تکنولوژی و در اختیار بودن اینترنت برای همه افراد و با توجه به در اختیار بودن کامپیوتر شخصی، تبلت یا حداقل موبایل هوشمند برای همه اشخاص، اکثر کسب‌وکارها به سمت استفاده از تکنولوژی رفتند و در این حین ما نیز با توجه به ضرورت احتیاج مجتمع‌های چندمنظوره و شرکت‌های ساختمانی نیز در صدد برآمدیم تا نرم‌افزار تخصصی این صنعت را تولید و در اختیار ایشان قرار دهیم.

در این صنعت با توجه به وجود بخش‌های مختلف در سازمان‌ها، تعدد کارمندان و پرسنل، وجود ارباب‌رجوع‌های زیاد قطعا دیگر با روش‌های سنتی نمی‌توان تمامی موضوعات را به نحو احسن مدیریت کرد.

ما با ایجاد این راهکار، این امکان را در اختیار مدیران می‌گذاریم تا با سرعت بالا بتوانند نسبت به تمامی زوایای سازمان اطلاع پیدا کرده و در کمترین زمان با استفاده از گزارشات کامل و کاربردی، چالش‌ها را شناسایی و بتوانند بهترین تصمیمات مدیریتی را اتخاذ کنند؛ که این موضوع قطعا سبب رضایت مدیران، پرسنل و ارباب‌رجوع‌ها خواهد شد.

 

 

از دیدگاه شما، چالش‌های بزرگ مراکز خرید کشور چه مواردی هستند؟

عدم مدیریت امکانات و دارایی‌ها، ناهماهنگی بین واحدها، سلیقه‌ای عمل کردن در موضوعات مختلف، دوباره‌کاری‌ها، ثبت اسناد به روش‌های سنتی، به‌کارگیری نرم‌افزارهای غیرتخصصی و جزیره‌ای و خطاهای انسانی که برای حل آن‌ها اغلب به چالش‌های جدی و زمانبری برخورد می‌کنند.

با استفاده از روش‌های سنتی‌، چون اطلاعات به‌صورت یکپارچه نیستند و هر فرد یا واحدی به صورت انفرادی این اطلاعات را به صورت سلیقه‌ای تهیه، تنظیم یا اصلاح می‌کند، عملا شاهد موازی‌کاری و دوباره‌کاری‌های متعددی هستیم.

از دیگر چالش‌ها، می‌توان به جابجایی افراد، پرسنل، مدیران یا جدایی آن‌ها به هر دلیلی و قطع همکاری آن‌ها اشاره کرد که عملا درس‌آموخته‌ها و اطلاعات مهم سازمان از بین خواهد رفت.

ضمنا به دلیل عدم بهره‌گیری از نرم‌افزارهای تخصصی، نظارت کامل و دقیق بر مجتمع وجود ندارد و گاها شاهد از بین رفتن یا دست‌کاری عمدی یا سهوی اطلاعات مهم هستیم. موضوعات اشاره شده بخشی از چالش‌های بزرگ مراکز خرید کشور بود که به آن‌ها اشاره کردیم.

 

 

مزایای رقابتی نرم‌افزارهای مدیریت مجتمع رصد چیست؟

تجربه یک دهه فعالیت موفق در حوزه نرم‌افزار تخصصی مدیریت مراکز خرید:

  • اجرای همزمان محصول روی بستر وب (WEB)
  • قابلیت تعریف فرآیندهای کاری و کارتابل اسناد مالی
  • امکان سفارشی‌سازی بر اساس نیاز مشتریان
  • دارای ماژول‌های متعدد نرم‌افزاری متناسب با نیاز سازمان‌ها
  • امکان کانورت اطلاعات قدیمی به سیستم‌های جدید
  • استفاده از رویکرد مبتنی بر نتیجه در پیاده‌سازی محصولات
  • دارای قیمت بسیار مناسب در مقایسه با راهکارهای خارجی
  • تعریف کاربر نامحدود
  • ارائه گزارشات جامع و کاربردی
  • استفاده از هوش تجاری
  • فرآیندگرا بودن
  • دارای تیمی متخصص و چابک
  • پشتیبانی قوی.

 

چه مجموعه‌هایی و با چه کاربری‌هایی امکان استفاده از این محصولات را دارند؟

تمامی مجتمع‌های چندمنظوره از قبیل تجاری، اداری و مسکونی و تمامی شرکت‌های ساختمانی و انبوه‌ساز در حین ساخت تا پس از بهره‌برداری و شرکت‌های هلدینگ.

 

درحال حاضر با کدام مراکز خرید و مجتمع‌های تجاری کشور درحال همکاری هستید؟

هلدینگ سرمایه‌گذاری و مسکن و تمامی شرکت‌های زیرمجموعه در سراسر ایران، مجتمع تجاری و اقامتی مهر کوهسنگی، بزرگ بازار اطلس، پارک بازار، مهراد مال، مجتمع‌های کیان‌سنتر 1 و 2، مجتمع تجاری و تفریحی مشیر شیراز، بازار مبل 3، مجتمع سیتی‌سنتر یزد، مجتمع تجاری اقامتی ضامن، مجتمع تجاری اقامتی مجلل، بازار موبایل 3، بخشی از مشتریان ما هستند.

تگها : خرده فروشی , ماهنامه تجارت طلایی , رصد , نرم افزار رصد , نوآوران پردازش , آرمین فیض اللهی , نرم‌افزاری

اخبار مشابه

رتبه: بد خوب
طراحی سایت: مهریاسان