خرده‌فروشی و بحران بزرگی به نام سرقت

خرده‌فروشی و بحران بزرگی به نام سرقت
خرده‌فروشی و بحران بزرگی به نام سرقت

تقریبا 90رهبر خرده‌فروشی در نامه‌ای سرگشاده خواستار اقدام درمورد افزایش جرایم خرده‌فروشی شدند، زیرا مجرمان خشن در حال خالی کردن فروشگاه‌ها هستند.  رؤسای خرده‌فروشان بزرگی مانند آلدی و پریمارک، خواستار ایجاد یک جرم تشدیدکننده جدید در سراسر بریتانیا درمورد تعرض یا بدرفتاری با یک کارگر خرده‌فروشی هستند و می‌خواهند مجازات‌های سخت‌تری لحاظ شود. آن‌ها مایل‌اند پلیس را ملزم کنند تا تمام حوادث جرایم خرده‌فروشی را ثبت و امکان تخصیص منابع بیشتر را فراهم کند. پلیس پیوسته می‌گوید فقدان اطلاعات در مورد این جرایم به این معنی است که آنها درمورد ماهیت یا مقیاس موضوع هیچ چشم‌اندازی ندارند. رؤسای خرده‌فروشی 88درخواست کرده‌اند تا با وزرای کشورشان ملاقاتی داشته باشند و این موضوع را پس از ملاقات منجر به ایجاد یک برنامه عملی، مطرح کنند. درحال‌حاضر خرده‌فروشان از آنچه «بدتر شدن مساله» می‌نامند گلایه می‌کنند. یک نظرسنجی از اعضای کنسرسیوم خرده‌فروشی بریتانیا به‌عنوان نماینده تمام زنجیره‌های اصلی، نشان داد میزان دزدی از فروشگاه‌ها در 10شهر بزرگ امسال به‌طور متوسط 27درصد افزایش یافته است. در همین حال، داده‌های پلیس برای یک خرده‌فروش بزرگ نشان می‌دهد نیروها نتوانستند به 73درصد از جرایم خرده‌فروشی جدی، واکنش مناسب نشان دهند. 44درصد خرده‌فروشان در نظرسنجی سالانه جرم و جنایت، واکنش پلیس را «ضعیف» یا «بسیار ضعیف» ارزیابی کردند. هلن دیکنسون، مدیر اجرایی کنسرسیوم خرده‌فروشی بریتانیا و یکی از عوامل سازماندهی نامه گفت: «باید قبل از بدتر شدن جرایم خرده‌فروشی، اقدام شود. باندهای سازمان‌یافته‌ای را می‌بینیم و آنها کارکنان را با سلاح تهدید و فروشگاه‌ها را خالی می‌کنند. ما شاهد خشونت علیه همکارانی هستیم که کار خود را انجام می‌دهند. ما شاهد سیلابی از سوءاستفاده هستیم و هدف آن کارکنان سختکوش فروشگاه‌هاست.

این به‌سادگی غیرقابل قبول است. هیچ‌کس نباید با ترس از امنیت خود سر کار برود. به دولت نیاز داریم تا کنار میلیون‌ها کارگر خرده‌فروشی حامی ما در طول همه‌گیری همه‌گیری، بایستد و از آنها حمایت کند.»  رئیس خواربارفروشی Co-op گفت از عدم اقدام علیه سارقانی که در نیمه اول سال، 33میلیون پوند برای کسب‌وکار هزینه داشتند، ناامید شده است. دزدی از فروشگاه‌ها در حال تبدیل شدن به یک موضوع اصلی برای جامعه بریتانیاست و به افزایش آنچه «غارت مغازه» نامیده می‌شود، می‌انجامد. درحال‌حاضر مقادیر زیادی از اجناس خرده‌فروشی‌ها ازسوی باندهای سازمان‌یافته به سرقت می‌روند. دزدی از مغازه فقط ازسوی کسانی انجام می‌شود که نیاز واقعی دارند به اینکه این جرم به‌عنوان یک جنایت «بی‌قربانی» تلقی می‌شود و به‌درستی مورد توجه قرار نمی‌گیرد.Co-op شاهد افزایش 35درصدی جنایت، دزدی از مغازه و رفتارهای ضداجتماعی بوده و بیش از 175هزار حادثه در 6ماهه اول سال جاری ثبت شده است؛ تقریبا هزار حادثه در هر روز. قبلا سارقان در طول تاریخ محصولات خاصی مانند سیگار را هدف قرار داده‌اند اما اکنون انواع اقلام از شیرینی تا گوشت و محصولات بهداشتی و آرایشی را می‌دزدند. برخی از کارشناسان معتقدند فناوری‌هایی مانند تسویه حساب‌های شخصی به مشکلات کمک کرده است. «سایمون ولفسون»، رئیس خرده‌فروشی مد و لوازم‌خانگی «نکست» گفت شاهد افزایش دزدی از فروشگاه‌ها بوده و این به حاشیه سود ضربه زده است. به‌طورکلی دزدی از مغازه‌ها یک «اپیدمی» نامیده شده و رشد سالانه دارد.

 

 

تارگت و تعطیلی گسترده به‌خاطر سرقت

 در این شرایط، برند زنجیره‌ای تارگت در واکنش به افزایش شدید سرقت از فروشگاه‌هایش قصد دارد 9فروشگاه خود را تعطیل کند و این پروژه از 21اکتبر اجرایی می‌شود. این شرکت در بیانیه‌ای گفت: «ما نمی‌توانیم به فعالیت این فروشگاه‌ها ادامه دهیم، زیرا سرقت و جرایم خرده‌فروشی سازمان‌یافته ایمنی، تیم و مشتریان ما را تهدید می‌کند و به عملکرد تجاری ناپایدار می‌انجامد.» فروشگاه‌هایی که قرار است بسته شوند در هارلم نیویورک (یک فروشگاه)، سیاتل (دو فروشگاه) نزدیکی سانفرانسیسکو و اوکلند و کالیفرنیا (هر کدام سه) و در پورتلند قرار دارند. طبق اعلام این برند، به همه کارکنان واجدشرایط، فرصت انتقال به سایر بخش‌های تارگت ارائه می‌شود.تصمیم برای بستن فروشگاه‌ها پس از آن اتخاذ شد که تارگت گزارش داد کاهش موجودی (عمدتا به‌خاطر سرقت کالا) باعث کاهش 500میلیون دلاری سود در سال جاری می‌شود. در سال2022، سود تنها 700میلیون دلاری در میان انبوه کاهش اجناس شکل گرفت. برایان کورنل، مدیرعامل تارگت در ارتباط با سود سه‌ماهه دوم این برند گفت: «سود مالی در سه‌ماهه دوم مطابق با انتظارات ما اما بسیار پایین‌تر از سطح پایداری بود که انتظار داریم در طول زمان رخ دهد.» تارگت قبل از بستن فروشگاه‌ها، سرمایه‌گذاری زیادی روی استراتژی‌هایی جهت پیشگیری و توقف سرقت و جرایم خرده‌فروشی سازمان‌یافته در فروشگاه‌ها انجام داد؛ ازجمله با افزودن امنیت بیشتر به فروشگاه‌ها، استفاده از خدمات نگهبانی شخص ثالث و پیاده‌سازی ابزارهای «بازدارنده از سرقت» در سراسر کسب‌وکار، بااین‌حال درنهایت تنها راه باقی‌مانده، تعطیلی برخی فروشگاه‌ها بود. در بیانیه تارگت آمده است: «با وجود تلاش‌های ما، متاسفانه همچنان با دردسر اساسی برای راه‌اندازی ایمن و موفقیت‌آمیز برخی فروشگاه‌ها مواجه هستیم.» از دست دادن اقلام به‌دلیل سرقت، جرایم سازمان‌یافته، آسیب، کلاهبرداری فروشنده و سایر عوامل درمجموع 112میلیارد دلار خسارت برای این برند در سال2022 رقم زده است؛ تقریبا 20درصد افزایش نسبت‌به سال2021 و کاهش خرده‌فروشی در این بازه، 93.9میلیارد دلار زیان را به همراه داشت. در برخی از فروشگاه‌های آسیب‌دیده، تارگت درحال یافتن راه‌هایی برای جلوگیری از ضرر است؛ مانند قفل کردن قفسه‌ها برای دسته‌های کالایی که مستعد سرقت هستند. در برخی فروشگاه‌ها، خریداران باید برای دیدن کالاها از کارکنان کمک بخواهند. در نیوجرسی، بخش‌هایی که قفل شده بودند، شامل لوازم بهداشتی و مواد شوینده با قیمت بالاتر می‌شدند. تارگت به‌طور محدود ابزارهایی مانند قفل‌بندی را برای دسته‌بندی‌های کالایی که مستعد سرقت هستند، پیاده‌سازی می‌کند. دیوید جانستون، معاون حفاظت از دارایی و عملیات خرده‌فروشی گفت: «اگرچه شیوه امنیتی جدید، تجربه خرید مصرف‌کنندگان را تغییر می‌دهد اما در بلندمدت بهتر است

 

 

جانستون ادامه داد: «برخی از اقلام مانند داروهای بدون نسخه و شیرخشک نوزاد از آنجایی که در زمره کالاهای اساسی طبقه‌بندی می‌شوند، حتما باید به هر شیوه‌ای از دستبرد در امان بمانند. هر چیزی که دارای ارزش فروش یا فرصت فروش مجدد سریع باشد، مورد محافظت خاص قرار می‌گیرد.» او تاکید کرد اغلب این کالاهای دزدیده‌شده به‌صورت محلی در بازارها به فروش می‌رسند.

تارگت تلاش‌های دیگری را هم برای جلوگیری از سرقت انجام می‌دهد؛ ازجمله سرمایه‌گذاری برای تامین دستمزد اعضای امنیتی اضافی، خدمات نگهبان شخص ثالث و آموزش رهبران فروشگاه‌ها و کارمندان تا بتوانند از خود محافظت کنند و معضلات ایمنی بالقوه مرتبط با حوادث جرایم خرده‌فروشی سازمان‌یافته را کاهش دهند.این برند همچنین در حال سرمایه‌گذاری در فناوری دفاع سایبری است. تارگت با بخش تحقیقات وزارت امنیت داخلی ایالات‌متحده برای توسعه ابزارهای سفارشی برای شناسایی و جلوگیری از فعالیت‌های مجرمانه و همچنین گسترش دامنه هشدارها و تجزیه و تحلیل داده‌ها به‌منظور خلع سلاح و دستگیری کلاهبرداری، همکاری می‌کند. جانستون گفت خرده‌فروشان و مجریان قانون وقتی صحبت از جرایم خرده‌فروشی سازمان‌یافته به میان می‌آید، شروع به مشاهده میزان واقعی سازمان‌دهی این گروه‌ها کرده‌اند.

او توضیح داد دسترسی این گروه‌ها می‌تواند به چند ایالت گسترش یابد. برخی از گروه‌ها برای کالای خاص از ساحل غربی به ساحل شرقی سفر می‌کنند. زیان‌های ناشی از سرقت در بالاترین حد تاریخ است و باید به آن رسیدگی شود.

تگها : خرده فروشی , فروشگاه , سرمایه گذاری , کسب و کار , ماهنامه تجارت طلایی

اخبار مشابه

رتبه: بد خوب
طراحی سایت: مهریاسان