حلقه های طلایی برندهای موفق جهان

حلقه های طلایی برندهای موفق جهان
حلقه های طلایی برندهای موفق جهان

حلقه های طلایی برندهای موفق جهان

این کتاب سومین اثری است که درباره برندها و شیوه‌‌های موفقیت آنها در راه‌اندازی، تداوم و پایداری کسب و کارشان توسط دکتر رامین سمیع‌زاده ترجمه و منتشر شده است. در اثر نخست که به شرکت ایکیا پرداخته بود مدل کسب و کار و علل توفیق بزرگ‌ترین شرکت مبلمان و لوازم خانگی جهان به تفصیل مورد بررسی قرار گرفت.

در کتاب دوم 14 مقاله درباره تصمیم‌‌های کلیدی و اساسی در برندهای برتر دنیای کسب و کار ارائه شد. سومین کتاب که اخیراً منتشر شده است به نوعی ادامه کتاب دوم است و به مدل‌‌های کسب و کار 14 برند معروف پرداخته با این تفاوت که اینجا بیشتر مدل‌‌های کسب و کار مورد توجه است و درس‌‌هایی که می‌توان از آن آموخت.

در این کتاب طیف متنوعی از شرکت‌ها انتخاب شده‌اند: چهار شرکت از معروف‌ترین برندهای صنعت غذایی: مک‌دونالد، کرفت، کوکاکولا و پپسی، دو خودروساز مشهور آمریکایی یعنی فورد و جنرال‌موتورز، سه شرکت خرده‌فروشی بست‌بای، نوردستروم و وال‌مارت، نایک از صنعت پوشاک، شرکت تری‌ام که طبقه‌بندی آن در صنعت خاصی ممکن نیست و در واقع یک شرکت دانش‌بنیان محسوب می‌شود، سافت‌سوپ از صنعت بهداشتی-آرایشی و دو شرکت از حوزه سرگرمی و اسباب‌بازی یعنی والت‌دیزنی و لگو.
مقالات این کتاب نشان می‌دهد که چگونه مدیریت سطح بالای این شرکت‌ها بحران‌‌ها را پشت سر گذاشته است. 

شیوه نگارش به این صورت است که ابتدا تاریخچه مختصری از شکل‌گیری و رشد آنها را توصیف کرده و سپس نقاط قوت مدیران برجسته و سبک و مدل کسب و کار آنها را تحلیل می‌کند و در ادامه هم خلاصه‌ای از آنچه می‌توان از شیوه‌‌های مدیریت آنها آموخت را ارائه می‌کند. یکی از نکات مهم این کتاب، شیوه‌‌های عبور آنها از شرایط بحران‌‌های اقتصادی است.

نکته مهم دیگر که توجه ویژه‌ای به آن شده استمرار و پایداری کارآفرینانی است که در این کتاب به زندگی آنها توجه شده است. شرکت‌هایی که به‌رغم شکست‌‌های پی‌درپی دست از تلاش برنداشتند و در نهایت توانستند به عنوان یکی از بزرگ‌ترین و خوشنام‌ترین شرکت‌های فعال در زمینه‌‌های مرتبط خود را مطرح کنند. 

اخبار مشابه

رتبه: بد خوب
طراحی سایت: مهریاسان