تصمیمات جدید ارزی دولت برای تولید

تصمیمات جدید ارزی دولت برای تولید
تصمیمات جدید ارزی دولت برای تولید
شریعتمداری از تصمیمات جدید ارزی برای تولیدکنندگان خبر داد
محمد شریعتمداری در بازدید از واحدهای تولیدی شهرستان الیگودرز اظهار کرد: مشکل تمام واحدهای صنعتی کشور تهدیدات شرایط ارزی است .وی اضافه کرد: با تصمیمات جدید کمیسیون سیاست‌گذاری ارزی دولت امیدواریم به تدریج این مشکلات حل شود و با سهولت بیشتری واحدهای تولیدی در منابع ارزی دسترسی پیدا کنند.
 
به گزارش ایسنا، وزیر صنعت، معدن و تجارت افزود: تمام تلاش ما تامین مواد مورد نیاز این واحدها از طریق آزاد کردن مواد معطل شده در گمرک است. شریعتمداری بیان کرد: به دنبال این هستیم شرایطی فراهم کنیم که مواد مورد نیاز واحدهای تولیدی بیش از پیش فراهم شوند و در داخل کشور نیز با برداشتن سقف معاملات در بورس در حوزه فولاد این شرایط فراهم شده تا به صورت رقابتی مواد اولیه در اختیار تمام واحدهای فولاد قرار گیرد و هیچ رانتی در خط تولید آن از ابتدا تا انتها وجود نداشته باشد. وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: البته در انتها نیز محصولات مورد نیاز مردم با قیمت‌گذاری تثبیتی مورد کنترل نهادهای نظارتی قرار خواهد گرفت و شرایط مطلوب‌تری در حوزه تولید و توزیع محصولات فولادی در آینده‌ای نه چندان دور شاهد خواهیم بود. او ادامه داد: برخی از واحدهای تولیدی حوزه‌های پتروشیمی گلایه‌هایی دارد که با برداشتن سقف معامله در بورس شاید بتوان به روان‌تر شدن بازار و به تامین مواد اولیه کمک خواهیم کرد.
 
شریعتمداری با اشاره به بازدید از واحدهای تولیدی شهرستان الیگودرز گفت: در واحد پرند شیمی می‌توان با تامین منابع ارزی و صادرات به صورت آزاد مشکل آن را حل کرد. به گفته او، برخی دیگر از واحدها خوراک خود را بدون هیچ یارانه‌ای دریافت می‌کنند که می‌خواهند محصول‌شان را نیز به صورت آزاد به بازار عرضه کنند. طبق قانون ۲۰ درصد صادرات پتروشیمی و صنایع فلزی می‌تواند شامل صادرات محصولات غیر پتروشیمی شوند. شریعتمداری سرمایه در گردش را مشکل عمومی تمامی واحدها عنوان کرد و گفت: امیدواریم در آینده‌ای نزدیک شاهد بهبود این وضعیت باشیم.
 
شریعتمداری در بازدید از طرح فولاد و ذوب آهن ازنا اظهار کرد: این واحد یکی از واحدهای خوب کشور محسوب می‌شود که امیدواریم در یک تا یک و نیم سال آینده بتوانیم بخشی از آن را به بهره‌برداری برسانیم. او با بیان اینکه این پروژه می‌تواند بخشی از اشتغال منطقه را حل کند، افزود: همچنین در سطح ملی نیز نقش مهمی در اقتصاد خواهد داشت. شریعتمداری بیان کرد: پیشرفت پروژه خیلی خوب نیست که یکی از دلایل آن مسائل و مشکلات نیز که در سطح منابع ملی برای ادامه مسیر وجود دارد که در این رابطه با مسوول کنسرسیوم بانکی آنکه بانک صنعت و معدن است مذاکراتی به عمل آمده تا آن شرایط فراهم شود که در اولین فرصت وام مصوب شده برای این واحد از مجموعه کنسرسیوم دریافت شود.
 
وزیر صنعت، معدن تجارت خاطرنشان کرد: همچنین اگر نیاز به تمدید و تجدید نظری در میزان منابع مورد نیاز سهامداران باشد در اولین فرصت بانک صنعت معدن با همکاری بانک‌های عامل که به کنسرسیوم پیوسته‌اند شرایط لازم را فراهم کنند.
 
وی گفت: البته این طرح نیاز به مشارکت غیر از بانک نیز دارد که سرمایه‌گذاران به دنبال جلب مشارکت جدید برای آن هستند و امیدواریم در این زمینه موفق شوند. شریعتمداری گفت: دولت نیز برای تحقق اهداف این واحد تمام حمایت خود را از آن خواهد داد.

اخبار مشابه

رتبه: بد خوب
طراحی سایت: مهریاسان