تخفیف‌های ارائه‌شده در فروشگاه‌های زنجیره‌ای بر چه اساسی است

تخفیف‌های ارائه‌شده در فروشگاه‌های زنجیره‌ای بر چه اساسی است
تخفیف‌های ارائه‌شده در فروشگاه‌های زنجیره‌ای بر چه اساسی است

رئیس اتحادیه فروشگاه‌های زنجیره‌ای با بیان اینکه بیش از ۷۰درصد فروشگاه‌های زنجیره‌ای ماسک عرضه نمی‌کنند، توضیحاتی درباره چگونگی ارائه تخفیف در این فروشگاه‌ها مطرح کرد.

او در گفت‌وگو با ایسنا سهم فروشگاه‌های زنجیره‌ای از نظام توزیع را ۱۰ تا ۱۲درصد عنوان کرد و گفت: «در حال حاضر بیش از 6000 فروشگاه زنجیره‌ای در قالب 120 پروانه کسب در کشور فعالیت می‌کنند و در سال گذشته ۱۳۶۰ شعبه به فروشگاه‌های زنجیره‌ای اضافه شد. از ابتدای پیدایش فروشگاه‌های زنجیره‌ای تا آخر سال ۱۳۹۴ حدود ۱۸۶۵ شعبه وجود داشت که از سال ۱۳۹۴ تا ۱۳۹۶ به ۶۲۰۰ رسید و در نهایت طی چهار سال ۴۴۰۰ فروشگاه اضافه شد.»
 

کمبودی در کالاهای اساسی نیست
وی همچنین تاکید کرد که در حال حاضر کمبودی در کالاهای اساسی و سوپرمارکتی مورد نیاز مردم وجود ندارد و تولیدکنندگان با توجه به برنامه‌ریزی‌های‌ خود کالا دارند. البته مشکلاتی در زمینه تخصیص به‌موقع ارز برای ترخیص کالا از گمرک وجود دارد، اما تاکنون مشکلی ایجاد نشده است.

 

در فروشگاه‌های زنجیره‌ای دنبال ماسک نباشید
رئیس اتحادیه فروشگاه‌های زنجیره‌ای در پاسخ به اینکه آیا ماسک و مواد ضدعفونی‌کننده در فروشگاه‌های زنجیره‌ای توزیع می‌شود یا خیر، گفت: «در حال حاضر مایع ضدعفونی‌کننده در فروشگاه‌های زنجیره‌ای عرضه می‌شود. ماسک هم قرار بود توزیع شود که هنوز برنامه آن نهایی نشده و ماسکی به ما داده نشده است؛ بنابراین بیش از ۷۰ درصد فروشگاه‌های زنجیره‌ای ماسک عرضه نمی‌کنند.»

 

تخفیف‌های فروشگاه‌های زنجیره‌ای بر چه اساسی ارائه می‌شود
براساس گزارش اتحادیه کشوری فروشگاه‌های زنجیره‌ای، فخریان با بیان اینکه افرادی که از توسعه فروشگاه‌های زنجیره‌ای متضرر می‌شوند و نمی‌خواهند فروشگاه زنجیره‌ای رشد کند، به دنبال عوام‌فریبی هستند، در پاسخ به مسائلی که درباره ارائه تخفیف در فروشگاه‌های زنجیره‌ای و درج قیمت بالاتر بر کالا در این فروشگاه‌ها مطرح می‌شود، گفت: «قیمت مصرف‌کننده روی کالاها درج شده و بیشتر آنها در کل کشور قیمت مشخصی دارند؛ بنابراین امکان اینکه قیمت بالاتر روی کالا درج شود و بعد در فروشگاه‌های زنجیره‌ای به آنها تخفیف داده شود اصلا وجود ندارد، چراکه هیچ کالایی مختص فروشگاه زنجیره‌ای تولید نمی‌شود. حتی اگر قیمت متفاوتی هم درج شود مردم متوجه می‌شوند و خرید نمی‌کنند.»
وی افزود: «فروشگاه‌های زنجیره‌ای برای ارائه تخفیف، قیمت خرید خود را در نظر می‌گیرند و کاری به قیمت مصرف‌کننده ندارند؛ به‌طوری‌که با در نظر گرفتن ۱۰ تا ۱۲درصد هزینه‌های فروشگاهی و یک تا دو درصد سود، روی کالاها تخفیفاتی در نظر می‌گیرند که ممکن است این تخفیف به ۴۰درصد هم برسد. به عبارت دیگر میزان تخفیف بستگی به این دارد که قیمت مصرف‌کننده چقدر درست باشد و در نظر گرفتن ۴۰درصد تخفیف در فروشگاه‌های زنجیره‌ای یعنی قیمت مصرف‌کننده آن درست نیست.»

 

 

تگها : تولیدکنندگان , فروشگاه های زنجیره ای , فروشگاه های تخفیفی , ماسک , تخفیف , اتحادیه کشوری فروشگاه‌های زنجیره‌ای , سوپرمارکت , امیرخسرو فخریان , کمبود کالا , ضدعفونی کننده , کالای سوپرمارکتی , همواره تخفیف

اخبار مشابه

رتبه: بد خوب
طراحی سایت: مهریاسان