تحول دیجیتال و تاب‌آوری سازمانی دو رویکرد مهم صنعت خرده‌فروشی در شرایط فعلی هستند

تحول دیجیتال و تاب‌آوری سازمانی دو رویکرد مهم صنعت خرده‌فروشی در شرایط فعلی هستند
تحول دیجیتال و تاب‌آوری سازمانی دو رویکرد مهم صنعت خرده‌فروشی در شرایط فعلی هستند

مهندس شاهرخ کشاورز، موسس ماهنامه تجارت طلایی و دبیرکل هفتمین همایش تقدیر و تجلیل ازچهره‌های ماندگار صنعت خرده‌فروشی، برندهای برتر مراکز خرید و مجتمع‌های تجاری کشور، ساختار همایش امسال را بر پایه مفاهیم تحول دیجیتال و تاب‌آوری سازمانی در صنعت خرده‌فروشی بنا نهاد و افزود: «جهان طی 15 ماه گذشته با پدیده‌ای مواجه شد که هرگز در طول تاریخ مشابه آن را تجربه نکرده بود. در راستای این بحران در کشور ما نیز بخش‌های مختلف صنعت و تجارت و به‌خصوص حوزه ریتیل و خرده‌فروشی از این بحران بی‌بهره نماندند، اما با این حال ایستادگی کرده و سازمان‌هایشان را با بحران تطبیق دادند. ضمن اینکه جریان‌های مالی خود را کنترل کرده و از استراتژی خارپشتی استفاده کردند و همگی حفظ موجودیت سازمان را هدف اصلی خود در شرایط بحرانی قرار دادند.»

 

 

او ادامه داد: « فعالان صنعت ریتیل و خرده‌فروشی خوشبختانه به‌عنوان یک الگو بین سایر صنایع کشور توانستند آستانه تحمل و تاب‌آوری سازمانی‌شان را افزایش داده و خود را از خطر تعطیلی و اخراج گسترده کارگران نجات دهند.»

نماینده انجمن مراکز خرید خاورمیانه و شمال آفریقا در ایران افزود: «دیگر نکته پرفروغ صنعت خرده‌فروشی در ایام همزیستی با بحران کرونا، تبلور و تجلی مفهوم تحول دیجیتال بود که به‌عنوان یک راه‌حل و سرویس جایگزین توانست جای خود را در دل مشتریان بازکند و ارزش‌های خود را بیش از پیش به نمایش بگذارد.»

بنابر اظهارات موسس ماهنامه تجارت طلایی، متاسفانه در ابتدای بحران کرونا مجموعه‌های خرده‌فروشی ایرانی نتوانستند از مزایای فروش آنلاین به خوبی بهره‌مند شوند و به مرور این امکان را داشتند تا عقب‌ماندگی خود را جبران کنند تا بتوانند پاسخگوی بخشی از نیاز و مطالبات مشتریان‌شان باشند.

به گفته او: «این حوزه جذاب در بازار ایران بسیار جوان است و برای توسعه نیاز به امور زیرساختی و توسعه علمی و فنی دارد.»

دبیرکل هفتمین همایش تقدیر و تجلیل از برندهای برتر مراکز خرید و مجتمع‌های تجاری کشور در خاتمه صحبت‌های خود اظهار کرد: «امید است تا به‌زودی شاهد این باشیم که کلیه بخش‌های صنعت خرده‌فروشی بتوانند از ظرفیت‌های فروش مجازی و فیزیکی به موازات هم استفاده کرده و رضایت مشتریان را بیش از گذشته جلب کنند.»

 

تگها : خرده فروشی , ماهنامه تجارت طلایی , مجتمع های تجاری , مراکرخرید , بحران , تاب آوری سازمانی , بحران کرونا , خرده فروشی 2021 , جایزه سال خرده فروشی , فعالان صنعت خرده فروشی , برترین های خرده فروشی , تحول دیجیتال , بازار جوان ایران

اخبار مشابه

رتبه: بد خوب
طراحی سایت: مهریاسان