​تبلیغات مقایسه ای در بازار رقابتی برندها

​تبلیغات مقایسه ای در بازار رقابتی برندها
​تبلیغات مقایسه ای در بازار رقابتی برندها
تبلیغات مقایسه ای در بازار رقابتی برندها
 
صنعت خرده فروشی از جمله مهمترین صنایع تاثیرگذار بر زنجیره تامین هر شرکت صنعتی و تولیدی است و از جمله مهمترین ویژگی‌های محیط کنونی صنعت خرده‌فروشی نیز رقابت فزآینده‌ای است که هر روز با پیدایش و توسعه رقبای جدید در این صنعت مشاهده می‌گردد. نتیجه مستقیم این وضعیت، ضرورت و توجه جدی در بکارگیری ساز و کارهای موثر در حفظ و ارتقاء رضایتمندی مشتریان و به تبع آن، فروش از طریق کیفیت بخشی به خدمات و ارزش آفرینی بیشتر برای مشتریان می‌باشد. با توجه به افزایش رقابت در بازار خرده فروشی و بروز و ظهور فروشگاه‌ها و سوپر مار‌کت‌های زنجیره‌ای در چند سال اخیر، بررسی و تحلیل وضعیت رقابت میان فروشگاه‌های زنجیره‌ای و پیش‌بینی وضعیت رقبای قدیمی و جدید بسیار ضروری می‌نماید.
آشنایی و تحلیل وضعیت فروشگاه های زنجیره‌ای در ایران و جهان از طریق شاخص‌هایی همچون اهداف، ماموریت‌ها، چشم‌انداز، حیطه فعالیت، پراکنش جغرافیایی، وضعیت رقابتی، نوع مالکیت و ...به منظور استفاده مدیران و مشتریان صنعت خرده فروشی در حوزه فروشگاه های زنجیره ای و ایجاد دیدی نسبت به وضعیت این صنعت تهیه و تدوین می نماید که تبلیغات و حضور در بازار رقابتی بین برند ها و فروشگاه های زنجیره ای به عنوان عاملی تعیین کننده در موفقیت در این صنعت مورد اهیت می باشد.در ادامه این مطلب نگاهی داریم به تبلیغات مقایسه ای در بازار رقابتی برندها و تاثیرات آن را بر میزان فروش برندها مورد بررسی قرار خواهیم داد.
تبلیغات مقایسه ای به معنای مقایسه محصولات و خدمات یک شرکت با شرکت های رقیب است که برتری ها و ویژگی های یک برند را نسبت به رقبا نشان می دهد و یکی از تاثیرگذارترین نوع تبلیغات در جهان است. هدف اصلی تبلیغات مقایسه ای معرفی ویژگی خاص یک محصول است که شرکت های رقیب از آن بی بهره اند. توجه به ویژگی های کیفیتی محصول مانند طول عمر است که مشتریان به آن اهمیت زیادی می دهند. این استراتژی بیشتر توسط شرکت های متوسط و کوچک استفاده می شود که خود را با شرکت های بزرگ تر مقایسه می کنند و برتری های خود را نسبت به آن ها نشان می دهند.
در این نوع تبلیغات باید به نکات مهم درباره اعتبار برندها نیز توجه داشت، در تبلیغات مقایسه ای نباید از برند رقیب بطور مستقیم نام برد. انجام برخی از کارها در این تبلیغات نیز می تواند حق شکایت حقوقی را برای شرکت رقیب فراهم کند که باید از آن دوری نمود.

اخبار مشابه

رتبه: بد خوب
طراحی سایت: مهریاسان