تاثیر منفی افزایش واردات بر صنعت پوشاک

تاثیر منفی افزایش واردات بر صنعت پوشاک
تاثیر منفی افزایش واردات بر صنعت پوشاک

 

 

به گزارش ماهنامه تجارت طلایی به نقل از هنر آنلاین :  دومین مجمع عمومی شرکت توسعه فروش و صادرات پوشاک در هفته‌ای که گذشت برگزار شد اما طی روزهای اخیر، مهمترین مباحث مطرح در این نشست به کرات در شبکه‌های اجتماعی مورد توجه فعالان این عرصه قرار گرفته است.

در این مطلب نگاهی به مهمترین عناوین دومین مجمع عمومی شرکت توسعه فروش و صادرات پوشاک و بحث‌های مطرح داریم :  شرکت توسعه فروش و صادرات قرار است به عنوان نماینده پوشاک ایران با برندهای خارجی رقابت کند.

شرکت موظف است برای ارتقای کیفیت برندهای تحت پوشش خود فعالیت های لازم را انجام دهد.

مدل کسب و کار شرکت ترکیبی از مولتی و دپارتمان استور است.

هیچ کدام از کسب و کارهای موفق دنیا بیزیس پلن نداشتند. یک پژوهش جهانی در سال 2016 نیز این مساله را تایید کرد. برندهایی نظیر مک دونالد نیز این مساله را پذیرفتند که موفقیت شان ربطی به ببزینس پلن نداشته است.

تامین سرمایه در شرایط فعلی سخت است.

ما مشکلاتی داریم. ما نمی توانیم تعدادی سهم به کسی بدهیم و ان فرد نتواند از عهده بهای این سهام بر بیاید این مساله مشکلات زیادی را به وجود می اورد.

اجباری برای خرید سهم نیست با یک سهم هم میشود ماند منتهی در این صورت بار ما سنگین میشود که به طرق دیگر سرمایه لازم را تهیه کنیم.

این شرکت باید پشتوانه قوی داشته باشد تا فردا بتواند خوب عمل کند و بنگاه های مختلف بتوانند به ان اعتماد کنند. عدد پیشنهادی برای فعالیت شرکت رقم قابل تاملی است. هر کدام از ما اگر می توانیم باید سهام بیشتری بگیریم تا حمایت برای این شرکت باشد. امروز ما نیازمند کمک به یکدیگر هستیم. بدون این کمک و حمایتها کار سخت تر خواهد شد.

وضعیت ارز میتواند کار را برای مواد اولیه سخت تر کند. تعاونی تامین نیاز هم شکل گرفته تا بار گرفتاری های موجود کمتر کند.  سرمایه های کوچک ما میتوانند کمک بزرگی باشند. لطفا با نگاهی کارساز و کارامد به این فرایند نگاه کنید و شرکت های موجود را که امده اند تا مسیر را هموار کنند با قاطعیت حمایت کنید.

افزایش سرمایه شرکت توسعه فروش و صادرات پوشاک ایران با رای اکثریت در دومین مجمع عمومی رای اورد.

دو دهه از اجرای قانون و مقررات مناطق ازاد تجاری و صنعتی می‌گذرد اما در طول این مدت هیچ کدام از اهداف مناطق آزاد به صورت کامل اجرایی نشده است.

در ماده 14 قانون مقررات مناطق آزاد تجاری و صنعتی اعلام شده "مبادلات بازرگانی مناطق با خارج از کشور پس از ثبت گمرکی از شمول مقررات صادرات و واردات مستثنی هستند و مقررات صدور و ورود کالاها و تشریفات گمرکی در محدوده هر منطقه به تصویب هیئت وزیران می‌رسد" متأسفانه با وجود این قانون به راحتی کالای ساخته شده در این مناطق بدون هیچ نظارتی مورد معامله قرار می‌گیرد. به عنوان نمونه در قشم به راحتی امکان تردد وجود داشته و افراد می‌توانند بدون کنترل و نظارتی کالاها را وارد مناطق کنند.

امروز صنعت پوشاک با افزایش واردات در حال نابود شدن است. ما نمی‌دانیم دیگر چه اقدامی برای نجات خود انجام دهیم. چرا مسئولین در مناطق آزاد نظارتی ندارند تا به راحتی پوشاک وارد کشور نشود.

در بخش تسهیلات ویژه برای انتقال کالای تولید شده در مناطق آزاد درقانون مقررات مناطق آزاد تجاری و صنعتی اعلام شده "واردات درصدی از کالای تولید شده در مناطق آزاد تجاری و صنعتی موضوع بند "د" تبصره 25 قانون برنامه دوم توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی جمهوری اسلامی ایران به داخل کشور معادل نسبتی از مجموع ارزش افزوده و مواد و قطعات داخلی به کار رفته، به قیمت کل کالای تولیدی،‌ بدون هرگونه محدودیتی مجاز است و علاوه بر عدم نیاز به ثبت سفارش و گشایش اعتبار، مشمول شرط غیرمجاز و مجاز مشروط نمی‌باشد". همین قانون عاملی شده تا تولیدکنندگان از آن سوء استفاده کرده و به راحتی کالا وارد کشور کنند.

بر اساس آمار در 11 ماهه سال 95 در منطقه ارس ترانزیت واردات 269 میلیون دلار بوده است که از میان این رقم فقط 24 میلیون و 500 هزار دلار کالا از مناطق آزاد ترخیص قانونی شده است. این موضوع نشان می‌دهد ما با رقم 245 میلیون دلار کالایی که مشخص نیست چگونه وارد و از مناطق آزاد ترخیص شده اند روبرو هستیم. جالب اینجاست در همین منطقه ارس،‌ صادرات حاصل از تولید در سال 95 سی و پنج هزار دلار گزارش شده است.

با این حجم واردات پوشاک،‌ صنعت کشور در حال نابودی است.در منطقه قشم نیز ترانزیت واردات 195 میلیون دلار اعلام شده که فقط 16 میلیون دلار کالا به صورت قانونی در این منطقه ترخیص شده و 174 میلیون دلاری کالا از این منطقه غیرقانونی ترخیص شده اند.

اخبار مشابه

رتبه: بد خوب
طراحی سایت: مهریاسان